handdator

Visa fullständig version : Kill


Sonny
2006-04-03, 18:37
Satte precis på Cannibal Corpse senaste alster "Kill" och det låter riktigt bra.

Någon annan som hört lyssnat på plattan, kommentarer?

Kwon
2006-04-03, 18:38
Skall lyssna lite på den efter Angel One - Hold me Tonight.

Kan komma med en recension då.

Ok, det e visst Kate Ryan - Desenchantée efter Angel One, kan inte missa den så får köra efter den då! :thumbup:

Kwon
2006-04-03, 19:25
Sonny, jag tyckte inte den var speciellt bra, men jag är inte rätt person att fråga dock, då jag inte gillar Cannibal Corpse så mycket.

Infinite Misery var ok och Murder Worship.

Resten gillade jag inte så mycket.

Själv tycker jag BoltThrower är bättre än Cann Corpse.

skaparn
2006-04-03, 19:34
Ganska klassisk CC, jag saknade dock lite av den tyngd som Wretched Spawn bjöd på. Fast en helt ok skiva, de håller stilen.

Gimp
2006-04-03, 19:36
Ganska klassisk CC, jag saknade dock lite av den tyngd som Wretched Spawn bjöd på. Fast en helt ok skiva, de håller stilen.

Wetched Spawn är riktigt go', helt klart min favorit skiva av cc. Kill är ok, men inte alls lika bra.

Sonny
2006-04-03, 19:54
Jag måste säga att Kill är helt klockrent imo.

Necrosadist Warning, det går fan inte att stoppa Corpsegrinder.

Five Nails through the neck, sjukt bra riff efter introt, påminner en del om Sentenced to Brun.

Submerged in boiling flesh, ännu fler galna riff.

Tycker att man hör basen bättre på denna platta än på några av de andra :thumbup:

4/5 av mig

The Somberlain
2006-04-03, 20:56
CC är sjukt hypade med tanke på hur dom låter. Obituary däremot - fysatan!

grisbil3n
2006-04-04, 07:27
Mycket bra som vanligt.

skaparn
2006-04-04, 08:38
CC är sjukt hypade med tanke på hur dom låter. Obituary däremot - fysatan!

Menar du att Obituary fått för lite upprmärksamhet? Åtminstone förr i Headbangers Ball fick de mycket, och välförtjänt, TV-tid. På senare tid har de tappat lite tycker jag, bättre förr. Och då var det riktigt bra.

The Somberlain
2006-04-04, 09:24
Nix, anledningen till att jag nämner Obituary är väl att det är det närmast jämförbara bandet med CC, komersiellt sett. Har även för mig att Morbid Angel haft ett tidigare försäljningsrekord (inom Death Metal), dock väldigt osäker. Tidiga Obituary vart jävligt bra, ja.

Rock'nRoll
2006-04-04, 09:34
Nix, anledningen till att jag nämner Obituary är väl att det är det närmast jämförbara bandet med CC, komersiellt sett. Har även för mig att Morbid Angel haft ett tidigare försäljningsrekord (inom Death Metal), dock väldigt osäker. Tidiga Obituary vart jävligt bra, ja.

Covenant är den döds platta som sålt mest. Kill är sådär.

The Somberlain
2006-04-04, 14:17
CC's Vile har väl listrekordet. Covanent säger du... Har bestämt för mig att Cause of Death eller The End Complete innehar försäljningsrekordet, men som sagt - jag KAN ha fel...