Visa fullständig version : Fråga om socker
mysassygirl
2006-04-03, 17:45
Undrar om det finns ngn som helt lagt av med sockerprodukter som sylt, godis, ketchup etc av sånt som innehåller socker helt enkelt. Undrar om suget försvinner och om det är svårt att undvika socker i längden?
RajtanTajtan
2006-04-03, 17:50
Undrar om det finns ngn som helt lagt av med sockerprodukter som sylt, godis, ketchup etc av sånt som innehåller socker helt enkelt. Undrar om suget försvinner och om det är svårt att undvika socker i längden?
Ja, jag har lagt av med sånt, t.om lightprodukter också. Det var lite jobbigt i början med suget och så, men då åt jag mycket bär för att dämpa det. Nu är det nästa helt borta, förutom efter träningen då det kommer ett jäkla sug :) Men det vittnar ju bara om att man kört hårt och förbrukat mycket energi.
Jag har mer eller mindre lagt av med det mesta, det är nog bara ketchup som innehåller socker i min vanliga kost. Det kom mer eller mindre naturligt, har inte haft sötsug på länge faktiskt. Har aldrig haft något problem med att sluta äta socker direkt, sött är inte speciellt gott egentligen.
mysassygirl
2006-04-03, 18:27
Ja, jag har lagt av med sånt, t.om lightprodukter också. Det var lite jobbigt i början med suget och så, men då åt jag mycket bär för att dämpa det. Nu är det nästa helt borta, förutom efter träningen då det kommer ett jäkla sug :) Men det vittnar ju bara om att man kört hårt och förbrukat mycket energi.
Håller med. Ofta blir jag sötsugen när jag förbrukat mer än jag konsumerat och då är det mat jag behöver inte socker. Har resignerat och inser att även lightprodukter går bort för mig. Jag undrar hur länge du hållt upp och hur gör du när andra bjuder dig på ngt sött?
Jadå ja lade av med allt sånt sylt, godis ,chips u name it.... och dom första två tre veckorna är jobbiga riktigt jobbig är den fjärde veckan men sen så tappar man suget totalt...och om det nån gång skulle komma tillbaks och du går och köper lite godis kommer du bli gravt besviken(beroende på hur lägne sen det var du åt godis sist.) för det smakar absolut inte lika gott som man kom ihåg att det gjorde.... :bow: Bra initiativ att sluta
Hare Henke
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.