handdator

Visa fullständig version : pizza dåligt?

KarlAlfred
2006-04-03, 14:58
är pizza verkligen så dåligt jag menar jag vet att såsen är ju typ bara kaloriero ch fett m.m men jag menar i övrigt? Det är ju lite beroende på vilken pizza man tar. Men de borde ju itne drabba nått när man ändå bulkar?

tigerofsweden
2006-04-03, 15:01
är pizza verkligen så dåligt jag menar jag vet att såsen är ju typ bara kaloriero ch fett m.m men jag menar i övrigt? Det är ju lite beroende på vilken pizza man tar. Men de borde ju itne drabba nått när man ändå bulkar?

Vad jämför du det med då? Pizza dvs.

krilleh
2006-04-03, 15:09
Ja pizza är dåligt

KarlAlfred
2006-04-03, 15:10
asså jämför inte. Klart mammas kotlett med pärmos är alltid godast och bäst. Men jag undrar bara ifall det är så dåligt när man ändå bulkar men det kanske är dåligt.

GymTT
2006-04-03, 15:12
Hur din viktgång går den dagen beror ju på ditt totala energiintag, dvs om du hamnar på plus eller minus, klart det inte är BRA men unna dig när du känner för det är mitt tips. Annars bra bulkmat är deffmat fast i mera mängder enligt mig.

Cerberus
2006-04-03, 16:02
Hur din viktgång går den dagen beror ju på ditt totala energiintag, dvs om du hamnar på plus eller minus, klart det inte är BRA men unna dig när du känner för det är mitt tips. Annars bra bulkmat är deffmat fast i mera mängder enligt mig.
+1

Fast nån gång tycker jag man kan unna sig en extra sparris eller morot om man har sprungit en mil eller så :D :laugh:

Nejdå skojar, klart det är ok att käka pizza och annat gott man njuter av nån gång. Det är dock tråkigare om nån gång blir varje dag för då blir du ett fetto snabbt om man inte är typ superaktiv bergsklättrare eller nåt annat som förbrukar mängder med energi.

Sniggel
2006-04-03, 16:20
Hur är det med fetterna i pizza? De är inte så ofta av de nyttiga sorterna va?
Det är väl mest där skon klämmer.
Vill man åstadkomma ett energiöverskott lär ju pizza vara bra att äta lite då och då annars, och det går att få pizzor med mycket protein i dessutom :eating:

stenis
2006-04-03, 16:46
Hur är det med fetterna i pizza? De är inte så ofta av de nyttiga sorterna va?
Det är väl mest där skon klämmer.
Vill man åstadkomma ett energiöverskott lär ju pizza vara bra att äta lite då och då annars, och det går att få pizzor med mycket protein i dessutom :eating:

Fetterna är inte bra nej. Likaså är det otroligt snabba kolhydrater vilket inte är något att eftersträva, förutom i samband med träning då.

Vill man åstakomma ett energiöverskott så ska man endå inte söka sig till rätter som pizza, hamburgare m.m utan äta rejält med _bra_ mat istället.

Protein är det mycket i pizza, absolut, men de överväger endå inte alla de negativa effekterna av pizza.

gothen
2006-04-03, 17:39
Pizza är inte näringsrik mat i förhållande till sin energimängd. Ät något vettigt om du ska trycka i dig 2000 kcal i en måltid istället

Trance
2006-04-03, 17:58
Pizza i sig är väl "dåligt". Snabba kolhydrater spelar väl ingen större roll då allt fett skulle sänka det rätt rejält. Men jag tror all ost ger stort insulinpåslag?

Äta det då och då spelar ingen större roll om du äter hyfsat annars. Basera sin kost på pizza är dock ingen höjdare på grund av allt fett.

KarlAlfred
2006-04-03, 17:59
tycker det är skit samma nu när man bulkar ändå nu ska man ju typ bara frossa i sig mat och träna sen deffa väck späcket sen. Eller har jag fel? Jag äter pizza eller skräpmat max en gång i veckan sen är det bra mat enligt mig alltså de mamma lagar havregryn m.m

userfriendly
2006-04-03, 18:03
tycker det är skit samma nu när man bulkar ändå nu ska man ju typ bara frossa i sig mat och träna sen deffa väck späcket sen. Eller har jag fel? Jag äter pizza eller skräpmat max en gång i veckan sen är det bra mat enligt mig alltså de mamma lagar havregryn m.m

hahahhhaahahahaahahahah bara deffa bort?

gothen
2006-04-03, 18:07

Du kommer ångra dig om du äter för mycket, jag tror nog att du ska läsa på lite om att bulka och kanske lite om hälsa med för den delen ;) Bara för att du ska gå upp i vikt betyder inte det att det är "rätt" att käka skräp

userfriendly
2006-04-03, 18:09
pizza ÄR DÅLIGT.... visst - mkt energi men dålig energi. Snabba kolhydrater o dåligt fett... väldigt lite fibrer o vitaminer...
proteinerna är väl det enda postiva men i detta fall väger de inte upp nånting

Cerberus
2006-04-03, 18:09
Jag säger då att man inte tjänar nåt på att äta som en gris, har fått SLAVA bort 10.3kg späck på min kropp och jag har inte alls byggt så mycket muskler som jag hade trott.

Ska hålla mig i bra form året runt så länge jag orkar och har motivation till det har jag bestämt.

Pizza är väl knappast snabba kolisar? Den otroliga mängden fett i pizza borde sakta ner magsäckstömningen som fan.

GURKAN
2006-04-03, 18:24
Pizza är kanoners. Är degen gjord på kallpressad ljungfruolja (oliv) och fullkorns mjöl och osten av den magrare sorten. Och du beställer typ en long jhon med räkor och tonfisk svamp. Då har du rena deffarmaten med en kanonkraft i sig. :bow:

Cerberus
2006-04-03, 18:27
Om jag ska äta pizza så ska det va en fet jävla kebabpizza. Tycker inte pizza hör hemma alls i en diet om man deffar, om man inte är deltids-bergsklättrare typ.

RajtanTajtan
2006-04-03, 18:30
Om jag ska äta pizza så ska det va en fet jävla kebabpizza. Tycker inte pizza hör hemma alls i en diet om man deffar, om man inte är deltids-bergsklättrare typ.

Har jag fel om jag säger att du aldrig dietat mer än 3-4 månader?

En riktig hård och strikt diet, under en längre tid, behöver (o)nyttiga avbrott ibland.

GURKAN
2006-04-03, 18:30

AMEN :eating:

Johan.P
2006-04-03, 18:33
Jag säger då att man inte tjänar nåt på att äta som en gris, har fått SLAVA bort 10.3kg späck på min kropp
Usch jag håller med, det är fruktansvärt segt *cry*

Cerberus
2006-04-03, 18:34
Har jag fel om jag säger att du aldrig dietat mer än 3-4 månader?

En riktig hård och strikt diet, under en längre tid, behöver (o)nyttiga avbrott ibland.

jodå :D jag e inne på fjärde månaden i dieten, jag håller med om att man ibland kan behöva avbrott om man känner för det :) no argue about that. Jag har ju haft riktiga grisdagar, har dock dragit ner på dom då min mage får GH-syndrom och samvetet likaså. Plånboken blir tommare snabbare dessutom.

Men att leta efter en kcal-snål pizza känns som att leta efter en nål i en höstack.

internethjälten
2006-04-03, 18:37

såsen är ju yougurtbaserad eller filbaserad och det rör
sig väl om max 1-2 DL på en pizza så inga mängder att
ligga sömnlös över.

jag äter 1-2 pizzor / vecka och ser inget fel med det heller
då jag mår bra av det, äter nyttigt annars så lite fetare
mat med lite snabba kollisar skadar nog inte.

men ska man leva som "alla" här på forumet så ska man
givetvis inte äta pizza eller ens sitta framför datorn då
det säkert inte är bra för ämnesomsättningen men frågan
är ju bara hur långt man vill gå...

RajtanTajtan
2006-04-03, 18:40
jodå :D jag e inne på fjärde månaden i dieten, jag håller med om att man ibland kan behöva avbrott om man känner för det :) no argue about that. Jag har ju haft riktiga grisdagar, har dock dragit ner på dom då min mage får GH-syndrom och samvetet likaså. Plånboken blir tommare snabbare dessutom.

Men att leta efter en kcal-snål pizza känns som att leta efter en nål i en höstack.

Ju hårdare man dietar, desto mer behövligt brukar det vara med ett syndigt infall nån gång ibland. Det är ju det som brukar få den dietande att kunna stå ut och köra så hårt, så länge.

Cerberus
2006-04-03, 18:57
Ju hårdare man dietar, desto mer behövligt brukar det vara med ett syndigt infall nån gång ibland. Det är ju det som brukar få den dietande att kunna stå ut och köra så hårt, så länge.

absolut jag håller med dig till 100% :) jag ska dock köra snålt med ätardagar, inga grisdagar alls denna månaden. Möjligtvis nån dag i veckan med lite högre kolhydrats-intag men thats it. Vill komma snabbare form plus så kanske jag har råd med en mp3-spelare i slutet av månaden vilket jag har längtar efter såååå länge.

Kommer ge nytt liv till kardion och mitt vandrande generellt :D

KarlAlfred
2006-04-03, 18:57
asså jag planer inte bli fet eller gå upp i vikt. Jag undrade bara ifall det var så jevla dåligt. Men 1 pizza i veckan tycker jag man kan unna sig då man äter vettigt dem andre 6 dagarna i veckan har inte druckit läsk elelr godis sen nyår så *screwy* Asså är 190 och väger 84 kg Där är en bild och jag tycker inte jag är något vidare tjock även att jag ska deffa i sommar...

http://img87.imageshack.us/img87/4861/bild0045zj.jpg

RajtanTajtan
2006-04-03, 19:03
absolut jag håller med dig till 100% :) jag ska dock köra snålt med ätardagar, inga grisdagar alls denna månaden. Möjligtvis nån dag i veckan med lite högre kolhydrats-intag men thats it. Vill komma snabbare form plus så kanske jag har råd med en mp3-spelare i slutet av månaden vilket jag har längtar efter såååå länge.

Kommer ge nytt liv till kardion och mitt vandrande generellt :D

En ätardag behöver ju inte grisas ner, den kan ju innehålla ett riktigt skrovmål av det onyttiga slaget, sen kan man ju sköta det hyffsat under övriga dagen.

Om hela dagen går i grisens tecken, så har den nästan förlorat sitt syfte.

Cerberus
2006-04-03, 19:04
En ätardag behöver ju inte grisas ner, den kan ju innehålla ett riktigt skrovmål av det onyttiga slaget, sen kan man ju sköta det hyffsat under övriga dagen.

Om hela dagen går i grisens tecken, så har den nästan förlorat sitt syfte.

kan va gott o grisa ibland :D

RajtanTajtan
2006-04-03, 19:04
asså jag planer inte bli fet eller gå upp i vikt. Jag undrade bara ifall det var så jevla dåligt. Men 1 pizza i veckan tycker jag man kan unna sig då man äter vettigt dem andre 6 dagarna i veckan har inte druckit läsk elelr godis sen nyår så *screwy* Asså är 190 och väger 84 kg Där är en bild och jag tycker inte jag är något vidare tjock även att jag ska deffa i sommar...

Sköter Du dig 6 dagar i veckan, så kan du mumsa i dig en smaskig pizza med gott samvete :)

Fed up
2006-04-03, 19:08

Såsen? Har då aldrig sett nån sås på mina pizzor...

thebandit
2006-04-03, 19:13

Tänkte precis samma sak. Tomatsås?

RajtanTajtan
2006-04-03, 19:15

Vitlökssås, bearnaisesås, kebabsås osv.

HenrY
2006-04-03, 19:17
pizza ÄR DÅLIGT.... visst - mkt energi men dålig energi. Snabba kolhydrater o dåligt fett... väldigt lite fibrer o vitaminer...
proteinerna är väl det enda postiva men i detta fall väger de inte upp nånting

Iofs blir kolisarna långsamma, men det är pga. allt fett!:D
Men kolisarna kommer endå enbart från vit pizza dag...=värdelöst!

Nej, Pizza är nog totalt värdelöst faktiskt. Iaf de från pizzerierna.

Cerberus
2006-04-03, 19:42
Iofs blir kolisarna långsamma, men det är pga. allt fett!:D
Men kolisarna kommer endå enbart från vit pizza dag...=värdelöst!

Nej, Pizza är nog totalt värdelöst faktiskt. Iaf de från pizzerierna.

näringsmässigt kanske, fast det kan ju va mängder med protein :D

även om mättat fett är dåligt för hälsan så ökar det testo-utsöndringen. Det är dock ingen anledning till att äta det jätteofta..

Smaklökarna behöver sin dos ibland också :)

HenrY
2006-04-03, 20:14
näringsmässigt kanske, fast det kan ju va mängder med protein :D

även om mättat fett är dåligt för hälsan så ökar det testo-utsöndringen. Det är dock ingen anledning till att äta det jätteofta..

Smaklökarna behöver sin dos ibland också :)

Mjo mycket protein kanske, men endå en hel del kcal för att få i sig dom proteinerna!

Vad gäller mättat fett och testo utsöndring så har jag för mig att det inte stämmer, iaf inte att det skulle utsöndra mer testo än omättat fett.
Rätta mig gärna om jag har fel någon!:)

Men du har rätt i att smaklökarna fan behöver en pizza lite då och då, helvete vad gott det kan vara ibland!:D

Sniggel
2006-04-03, 21:06

Ja för fan, jag råder dig till att ta den där pizzan, du verkar ju sköta dig (mycket) bra för övrigt :thumbup: skit samma om det inte är så mycket nyttigheter i pizzan, du får ju ändå i dig nyttigheter resten av dagen (och veckan)

KarlAlfred
2006-04-04, 18:05
jag gör mitt bästa och försöker träna så mycket jag kan. Men unna mig måste jag göra så pizza ibland får jag/ni tåla. Tack för alla söta svar om bearnase sås och vitlök sås hehe...

Max
2006-04-04, 20:54
Alla människor unnar sig en pizza eller motsvarande ibland. Tränar man så har man en extra stor förmåga att hantera/klara av/buffra extra energi (se det hur ni vill), antingen tränar man omedvetet hårt nästa pass då depåerna är fulla, fyller på redan halvtomma depåer eller kanske rent utav bygger på sig lite muskler av överskottet eftersom hormonnivåerna skapade efter föregående pass är goda. Unna dig en pizza IBLAND är mitt råd, men använd inte argumentet "jag vill gå upp i vikt" utan hellre "jag gillar pizza" :)

timoat
2006-04-04, 21:11
När jag gör mina hemmapizzor använder jag följande "snällare" ingredienser

200g 5% ost
200g skinka
100g kokade och brynd köttfärs
300g champinjoner
100g färsk tomat
några klickar minikeso
kanske lite lax
tomatsås hemmagjord med mö vitlök.
vetemjöl med kruskakli + vatten + jäst + nån salt krydda
en hackad lök
kanske pfefferoni

vill man ha nån sås kan man göra tzatsiki på fettfri youghurt, eller pulverbearnaise (blå band har en som nästan är helt fettfri i pulverform)

Mycket pizza som man kan käka och mycket mindre kcal än en hämtpizza.