handdator

Visa fullständig version : Råd angående frontböjar.


Daemon
2002-11-04, 12:25
Har börjat variera Vanlig böj med Frontböj, men har lite svårt att få kläm på den.

Kör jag modell, tyngdlyftarböj, har jag full kontroll på stången men det börjar kännas väldans otrevligt i handlederna efter 3-4 set.

Kör jag armarna i kors, är det betydligt svårare att ha kontroll på stången. Jag rullar upp stången på halsen när det börjar bli tungt.

Skulle uppskatta tips.

Munter
2002-11-04, 12:30
Jag tyckte också att det var lite svårt att få kontroll då man kör korslagda armar men det fixar sig självt efter ett tag. Kör lite lättare bara ett pass eller två och koncentrera dig på balansen, så gjorde jag iaf. Låter stången ligga mot halsen vid nyckelbenen och har smått uppåtlutade korslagda armar. Kanske inte mycket till tips :)

Daemon
2002-11-04, 12:53
He he... Nej det var inte mycket till tips ;) :D

Men tack ändå :thumbup:

Lord_X
2002-11-04, 19:23
Axlar bak, bröst fram.
Håll stången med korslagda armar på så sätt att du håller händerna mot axlarna. Håll upp axlarna. Stången ska vila på bröstet. Fixera blicken vid en punkt högt upp. Kör lätt ett tag så att du får in rätt teknik.

Daemon
2002-11-06, 12:04
Om någon nu skulle vara intresserad så hittade jag en ganska schysst beskrivning hur man skulle "attackera" stången för att få den att ligga bra.

Kolla artikeln Quad Job (fungerade inte att länka direkt till den :confused: )

http://www.flexonline.com/magazines/magCategory/FitnMagCat.asp?catid=447&SuperCID=447&CID=B&SubCID=A&PageNo=2

palme
2002-11-06, 16:43
Jag kör med stången i händerna, får ingen balans med den på bröstet. Handlederna vänjer sig efter ett tag.