handdator

Visa fullständig version : Hur tillagar du din kyckling?


kostkrig
2006-04-03, 12:43
Hejsan,

som topic lyder.
Hur brukar du tillaga din kyckling så den blir nyttig och god?: )

Alla förslag godtags!

Bobbokrull
2006-04-03, 12:52
Jag gör det så enkelt som möjligt! Tar 1 kg frysta fileer, kryddar efter humör och lägger sedan dem i en ugnsform på folie och låter dem ligga inne i cirka 50 min (200 grader).

1986
2006-04-04, 13:49
tinar - skivar - steker tills de inte är rosa. drar på lite salt och peppar. ibland lyxar jag till det med någon färdigsås.

sulle_bulle
2006-04-04, 20:52
Chiken TANDORII!!

;)

Frantic
2006-04-04, 20:56
Jag gör det så enkelt som möjligt! Tar 1 kg frysta fileer, kryddar efter humör och lägger sedan dem i en ugnsform på folie och låter dem ligga inne i cirka 50 min (200 grader).

Så gör jag med. På senare tid har jag dock börjat tina dem och lagt dem i en marinad i nåra timmar innnan de åker in i ugnen. Kostar bara 6 kr extra och det blir väldigt gott

PoiZoN
2006-04-04, 22:50
Lite olika, ibland skivade småbitar som jag bryner och sen häller i lite vatten/grädde/whatever o kryddar med ngt gott. Sen i med tärnade potatisar och låta det koka ett tag. Till det blir det lite ris oxå. Utan potatis blir det ibland oxå, beroende på vad man har hemma :)

Att bara steka o krydda lite o sen käka med ris är oxå en höjdare, blir oftast det när man inte orkar göra ngt speciellt :)

Ett recept jag såg på ICAs hemsida var rätt gott, man skulle snitta fileérna och trycka in lite fetaost och sen koka allt i basilikakryddade krossade tomater. Riktigt gott är det!

boinnk
2006-04-06, 15:30
Tinade filéer, 20 min på 120 grader med varmluft och ånga. Saftiga och goda! Sen skivar jag dem och hivar ner i nån sallad (kalla såklart). :eating:

Är det många som kör med ånga? Började nyss med det och det blir saftig skillnad ;)

boinnk
2006-04-06, 15:33
Tinade filéer, 20 min på 120 grader med varmluft och ånga...

30 minuter menade jag! Annars vågar jag inte äta :) Editfunktionen....

victor_n
2006-04-06, 22:00
brukar köra på två olika sätt.

antingen tina. skiva i småbitar sen steka i wok panna med olja och kryddar då med vitpeppar och citronpeppar, kör detta med pommes eller potatis och sötsur sås:)

eller så kör jag på samma sätt fast wokar med grönsaker och kör fullkorns ris med soja och sötsur sås... MUMS *popcorn*

PojkenMedKepsen
2006-04-07, 17:14
Nått som är riktigt gott är att tina fileer, sen steka dom i curry och lite annat gött. När dom är klara så häller man på vatten och en kycklingbujong tärning så det blir en sky, och har pasta till! Riktigt gott och enkelt.