handdator

Visa fullständig version : Creatyl Fx


fonzie
2006-04-03, 12:20
Jo vad sägs om denna nysläppta produkt?

Creatyl Fx är en ny form av kreatin med en etylester kopplad till molekylen. Estern gör att kreatinmolekylens permeabilitet, dvs att dess förmånga att komma in genom cellmembranen ökar jämfört med vanligt kreatinmonohydrat. Detta gör att mindre dos behövs för att åstadkomma samma effekt. Många som inte får effekt av vanligt kreatin upplever att kreatin-etylester är bättre.

johnnytex
2007-01-03, 12:58
Jo vad sägs om denna nysläppta produkt?

Creatyl Fx är en ny form av kreatin med en etylester kopplad till molekylen. Estern gör att kreatinmolekylens permeabilitet, dvs att dess förmånga att komma in genom cellmembranen ökar jämfört med vanligt kreatinmonohydrat. Detta gör att mindre dos behövs för att åstadkomma samma effekt. Många som inte får effekt av vanligt kreatin upplever att kreatin-etylester är bättre.

Bumps.

Har testat Eiselts creapure tidigare utan effekt. Skulle det finnas någon chans att jag svarar på ovanstående produkt? Någon som testat själv?

Halldin
2007-01-03, 13:02
En sak är säker, det är utan tvekan det äckligaste kosttillskottet jag någonsin har testat, så frågan är om det är värt det.

Funkar inte kreapyr kanske kre-alkalyn funkar? Skulle nog testa det innan creatyl enbart p.g.a den helt vidriga smaken.

tp_88
2007-01-03, 13:55
En sak är säker, det är utan tvekan det äckligaste kosttillskottet jag någonsin har testat, så frågan är om det är värt det.

Funkar inte kreapyr kanske kre-alkalyn funkar? Skulle nog testa det innan creatyl enbart p.g.a den helt vidriga smaken.
Äsch, så farligt är det inte.

Däremot upplevde jag inte, precis som med alla andra kreatinsorter, någon direkt effekt av det.

DavidN
2007-01-03, 14:54
Jag kombinerar kreatin monohydrat, trikreatin malate och creatyl fx innan träning (fy fan vad vedervärdigt creatyl fx är - EsaPro är vailjsås i jämförelse).

Svårt att tro att man kommer märka av en kortsiktig effekt från något preparat som inte är koffein eller med samma akuta effekt.