handdator

Visa fullständig version : ont i långfingret


bladhet
2006-04-03, 09:33
Har ont längst ner på långfingret, alltså på insidan av handen.. jag får ont när jag greppar en hantel eller en skivstång..

Fick det här i vinter när jag körde mycket skoter, men då hade jag ont i varje finger, men nu är det bara i långfingret och det verkar inte som om det vill försvinna..
Märkte nu att jag är lite öm i alla fingrar.

Vad kan det bero på? kan det vara någon senknut eller nå sånt?

Ja jag vet att jag borda gå till en läkare, men jag får aldrig fingrarna ur arslet för att göra det.

Kanske funkar att smörja lite zon i några dagar.

King Grub
2006-04-03, 09:42
Ja jag vet att jag borda gå till en läkare, men jag får aldrig fingrarna ur arslet för att göra det.

Hade du inte haft fingret där dag ut och dag in, så kanske du hade sluppit problemet till att börja med.

Det kanske är en inflammation, som kräver antiinflammatoriskt för att släppa, och då har du inte så mycket val annat än att dra ut fingrarna och avlägga en visit hos läkare.

bladhet
2006-04-03, 09:58
Hade du inte haft fingret där dag ut och dag in, så kanske du hade sluppit problemet till att börja med.

Det kanske är en inflammation, som kräver antiinflammatoriskt för att släppa, och då har du inte så mycket val annat än att dra ut fingrarna och avlägga en visit hos läkare.


ja får nog helt enkelt dra ut fingret och gå till en läkare i morgon... och nu när jag duscha så högg det till i ryggen.. nedanför vänster skulderblad... aaaj