handdator

Visa fullständig version : Tips på bra övningar?


Wiken
2006-04-02, 22:03
Imorgon så har jag ett Rygg/Axlar- pass. Nu är det så att jag inte har ett så stort urval av olika övningar samlade i mitt hjärnkontor. Så, jag skulle behöva all den hjälp jag kan få. tack på förhand! :thumbup:

WheyProtein
2006-04-02, 22:07
Rygg: Marklyft, Framåtböjd stångrodd, Hantelrodd, Latsdrag, t-bar.

Axl: Militärpress, Shrugs, Upprätt rodd, hantelpress, hantellyft åt sidan.

Arf Pingvin
2006-04-02, 22:29
Pullups och chins. Alla (rygg)dar i veckan.

Rotatorkuffar. In och utrotation i kabelmaskin.

wo0b9n
2006-04-02, 22:38
chins som uppvärmning, Mark, latsdrag, rodd. Milytarypress, lateral raise, shrugs. 3set per övning, 6-10reps gl :whipped:

Metal_boy_
2006-04-03, 00:30
Jag tycker du ska prova på en övning för bakre axlar som jag kör nu när jag prioriterar dom. Skivstångsrodd fast med med armbågarna utåt sidorna ist för gäms med kroppen plus att du drar upp en aning mer mot bröstet. För mig är det en otroligt bra övning iaf och man kan köra riktigt tungt. Se till att koncentationen inriktas på att skicka upp armbågarna med störst hjälp av bakre axlar(sekundärt: Trapz, Biceps etc), håll ett brett grepp och gå upp tills överarmarna är paralella med golvet.

Om du nu kör rygg också under samma pass, så kommer du inte orka köra jättetungt. Huvudsaken är att baksidan har fått sitt sen. För anledningen till att du inte kommer orka lika mycket där, är ju för att bakre axlar, trapz, biceps och underarmar har fått ganska mycket sekundär smisk innan.

Wiken
2006-04-03, 21:54
OKej,, då vet jag :D

Garnax
2006-04-04, 10:34
Testade en ny övning igår, cabel...tog bra

Sträck ut armen rakt ut längs sidan, sen böjer du armbågen 90 grader så armen
pekar rakt ut och underarmen rakt fram och allt i axelhöjd

Sen vrider du underarmen så den riktar uppåt medans överarmen fortfarande
pekar rakt ut.