handdator

Visa fullständig version : 2 funderingar!


krilleh
2006-04-02, 14:12
Jo för det första.. Ere värt att ta en eller 2 kapslar lean innan man går ut på promenad innan frukosten? Något som vet något om det? Eller borde de räcka att ta lean innan träningen?

Och sen undrar jag bara om det är "ok" att äta en hemmagjord pizza EFTER ett gympass? Glöm nu inte att jag deffar så är försiktig med allt "onyttigt". Men har hört att man bör ha en hög insulinnivå efter ett pass och pizza ger ju de. Sen att den e hemmagjord borde den va snäppet bättre än på en pizzeria.. Eller bör jag laga till något annat?

blekfet2
2006-04-02, 14:35
inte är pizza optimalt nä!

handlar fortfarande om kcal+ och kcal- när du ska ner i vikt.!

krilleh
2006-04-02, 14:36
inte är pizza optimalt nä!

handlar fortfarande om kcal+ och kcal- när du ska ner i vikt.!

ja fråga inte om de va optimalt. jag fråga om de va OK efter ett pass

blekfet2
2006-04-02, 16:08
ja då är det ok...då är vad som helst ok, för tydligen så spelar det juh ingen roll hurvida det är optimalt eller inte.!



säg såhär:

Bättre än ingenting alls, men långt ifrån det vettigaste när man ska ner i vikt pga. pizzan antaligen innehåller hyfsat mycket kalorier (ost,deg mm mm)

RajtanTajtan
2006-04-02, 16:29
Det är bättre du väntar med pizzan till ngn timme senare, för efter träningen bör du undvika fett för ett bättre upptag av kolisar och proteiner. Men som sagt, klart att det är okej om du vill dra i dig en pizza. Du lär ju inte bli fet på EN pizza.