handdator

Visa fullständig version : Luktar amoniak


B-jay
2006-04-02, 13:54
Idag var jag nere och körde ett ganska tungt ryggpass och därefter körde jag en halvtimmes cardio.

Efter en kvart på löparbandet kände jag att jag verkligen stank amoniak.
Vad jag har hört tidigare är att man är katabol och mina muskler bryts ner, men jag har även hört att man kan ha hamnat i ketosis och man har ruskit bra förbränning.

Vad är det som stämmer egentligen.
Jag käkade 2 dl havregryn, 5 dl mjölk, 40 g vassle samt 3 g omega-3 vid tolv tiden. Tränade vid 13, var klar ca 14:30 med styrketräning och cardio.
Ska även tillägga att jag börjat smygdeffa lite denna veckan och dragit ner på kolhydraterna och ökat lite i protein.

Cerberus
2006-04-02, 14:04
du käkar kanske för mycket protein? det ska va orsaken till ammoniak lukten vad jag har hört.

hasse36
2006-04-02, 15:36
När jag började med morgonkardio på gymmet för 3-4 år sedan kunde jag ibland lukta ammoniak när jag körde hårt. Det har gradvis gått över och idag händer det sällan.

RajtanTajtan
2006-04-02, 16:32
När jag började med morgonkardio på gymmet för 3-4 år sedan kunde jag ibland lukta ammoniak när jag körde hårt. Det har gradvis gått över och idag händer det sällan.

Det är väl fan inte konstigt att Du luktar ammoniak, så jävla hårt som du morgontränar :)

mangemani
2006-04-02, 17:37
cerberus har nog en poäng i det han säger.
sen jag började käka betydligt högre mängder av protein än vad jag egentligen brukade käka,så har jag också börjat lukta amoniak...inte trevligt,men det är väl ett pris man måste betala förmodrar jag=/

Gimp
2006-04-02, 18:47
Idag var jag nere och körde ett ganska tungt ryggpass och därefter körde jag en halvtimmes cardio.

Efter en kvart på löparbandet kände jag att jag verkligen stank amoniak.
Vad jag har hört tidigare är att man är katabol och mina muskler bryts ner, men jag har även hört att man kan ha hamnat i ketosis och man har ruskit bra förbränning.

Vad är det som stämmer egentligen.
Jag käkade 2 dl havregryn, 5 dl mjölk, 40 g vassle samt 3 g omega-3 vid tolv tiden. Tränade vid 13, var klar ca 14:30 med styrketräning och cardio.
Ska även tillägga att jag börjat smygdeffa lite denna veckan och dragit ner på kolhydraterna och ökat lite i protein.

Äter du väldigt mycket protein bryts det ned för att ge dig energi istället (i kombination (?)) för kolhydrater och då bildas det lite biprodukter, det är en av dessa biprodukter som gör att du luktar. :) Jag luktade själv lite amoniak när jag åt jättelite kolhydrater, helt omedvetet. Kläderna luktade riktigt illa när svetten hade torkat, hehe.

Om du väntar ett tag kommer King Grub presentera en grymt bra rapport som totalt kommer köra över allt jag sagt dock, håll till godo! :thumbup:

Cerberus
2006-04-02, 21:14
cerberus har nog en poäng i det han säger.
sen jag började käka betydligt högre mängder av protein än vad jag egentligen brukade käka,så har jag också börjat lukta amoniak...inte trevligt,men det är väl ett pris man måste betala förmodrar jag=/

det betyder väl att du äter så mkt protein att din kropp utsöndrar kvävet genom huden, eller nåt...är inte haj på detta :P

maRRtin
2006-04-02, 23:03
Ligger man lågt på kolhydrater kan man också lukta amoniak. (Har jag för mig)