handdator

Visa fullständig version : Onyttigheter under helgen?=)

Embrace_the_end
2006-04-02, 12:03
Vad äter ni för onyttigt under helgerna?

är det nån fara om man slänger i sig en pollypåse/ostbågar/lösgodis/ under helgen om man äter bra i veckorna o tränar gym minst ca 1 timma per dag hela veckan.springer öven ca 15 min varje dag, innan träning.

Lagras fettet o sockret i godis lätt som fett`?..:S

Kaboffastar
2006-04-02, 12:05
igår vart det 1 sibyllaburre med pommes
1 kebabpizza 1 utan lök
60 cl sprit å nån öl.

sa jag att jag är på deff ?
( En polare fyllde 20, usch ;) )

Embrace_the_end
2006-04-02, 12:08
Okej...inte i nyttigaste laget kanske?:)

Men så här onyttigt blir det kanske inte varje helg?:P

TigerÖga
2006-04-02, 12:13
käkar pizza varje dag på helgerna annas äter jag ganska strikt ser helgen villan som min villa men även min psykologisk från träning.

Embrace_the_end
2006-04-02, 12:15
Nån som kanvara seriös o svara på frågan?...tack

RajtanTajtan
2006-04-02, 12:19
Klart att det är bättre för kroppen om du inte trycker i dig massa onyttigt. Det enda det är bra för är för psyket. För den bästa dieten är ju den orkar hålla på med längst, och det är ju där ätardagen kommer in i bilden.

pilt77
2006-04-02, 12:31
är det nån fara om man slänger i sig en pollypåse/ostbågar/lösgodis/ under helgen om man äter bra i veckorna o tränar gym minst ca 1 timma per dag hela veckan.springer öven ca 15 min varje dag, innan träning.

nej

stenis
2006-04-02, 12:34
Klart att det för kroppen är nyttigare att du struntar i den där ostbågepåsen och tar en burk tonfisk istället, men du måste ju fråga dig själv vad det är för liv du vill leva.

Vill du leva ett liv där du inte kan se fram emot något gott under veckan så forstätt tugga tonfisken på helgen, men vill du leva ett hälsosamt liv där du mår psykiskt bra så unna dig en ätardag där du får trycka en ostbågepåsa tex.

Lovar att den inte kommer sabba din träning på något vis, snarare kommer den få dig att må bättre som människa då du glatt har något att se fram emot o jobba för under veckan.

En dag då man unnar sig något gott är för mig självklart, vad skulle man annars leva för liv? Om det sen är en påse godis eller en extra stor portion Klyftpotatis o kött, eller kanske båda, ja det är upp till var och en, men något bör man unna sig under veckan, annars kommer man få ett förbannat tråkigt liv.

Fredrik_S
2006-04-02, 12:38
Lagras fettet o sockret i godis lätt som fett`?..:S
Ja

Isdrake
2006-04-02, 12:50
Igår åt jag tre muffins (jag bakade nämligen), 100g mörk choklad, några nougatbitar i choklad som min sambo gjort och ca 100g popcorn. Jag deffar för tillfället och hade sparat en del kalorier samt tränat extra för att kunna frossa lite en kväll. Framåt slutet blev det mest att jag pressade ner det bara för jag kämpat så hårt för att kunna göra det. Istället mådde jag illa istället. >_<;

Nej, nu vill jag inte se choklad på ett tag. :(

rbn
2006-04-02, 13:33
Käkade 2st Marabou Nougat, glass och 3 bullar.

Beast
2006-04-02, 13:50
Samma som alltid, möjligtvist lyxar jag 1 måltid.

Baan
2006-04-02, 13:55
Finns egentligen inte anledning att käka onyttigheter, kolhydratsladdning är en sak, men det lär dom flesta som styrketränar inte hålla på med. Om man inte kör deffdiet och i princip bara styrketränar så kan även en ordentlig ätardag vara ganska negativ i mitt tycke. Om man deffar å andra sidan och bränner en del fett om dagarna så tycker jag inte just den dagen förstör lika mycket. På en mer byggardiet hade jag försökt minimera skitmaten och skippa ätardagen.

MikeAlex
2006-04-02, 13:57
Jag brukar alltid unna mig något extra på helgen, både vad gäller ätande och drickande... ibland mer, ibland mindre. Mitt stora problem bara är att min (numera) strikta och kontrollerade diet under vardagarna får mig att då jag druckit alkohol, frossa okontrollerat... :( Det känns liksom inte så viktigt att vara hälsosam då.. så ångrar jag mig dagen efter.

Denna helgen var jag på afterwork på en kinakrog i fredags, drack en massa, och proppade mig full med gratis kinamat. Ganska äcklig var den, massa flott och friterat. Men det hindrade inte mig...
Sen på kvällen innan jag gick hem drog jag en meny på Burger King, med pommes o stor burgare o allt...

Igår (lördag) var jag på fest... drack en massa samt proppade mig med så mycket snacks, godis och annat som de bjöd på att jag mådde illa...

Men men, bara o börja leva munkliv nu i veckan igen. XD

Vimpyboy
2006-04-02, 14:09
Jag får alltid sån jävla ångest när jag har fuskat på helgerna. Problemet är att om jag dricker kan dte vara så förbannat gott med en hamburgare, french hot dog på statoil eller annat och sen när jag vaknar upp lite bakis så finns det inget godare än en fet hamburgare.

Den här helgen har dock gått hyfsat bra, blev 9 starköl igår, men annars så har jag klarat mig bra. :)

Baan
2006-04-02, 14:30
Jag brukar alltid unna mig något extra på helgen, både vad gäller ätande och drickande... ibland mer, ibland mindre. Mitt stora problem bara är att min (numera) strikta och kontrollerade diet under vardagarna får mig att då jag druckit alkohol, frossa okontrollerat... :( Det känns liksom inte så viktigt att vara hälsosam då.. så ångrar jag mig dagen efter.

Denna helgen var jag på afterwork på en kinakrog i fredags, drack en massa, och proppade mig full med gratis kinamat. Ganska äcklig var den, massa flott och friterat. Men det hindrade inte mig...
Sen på kvällen innan jag gick hem drog jag en meny på Burger King, med pommes o stor burgare o allt...

Igår (lördag) var jag på fest... drack en massa samt proppade mig med så mycket snacks, godis och annat som de bjöd på att jag mådde illa...

Men men, bara o börja leva munkliv nu i veckan igen. XD

Det är just det som är problemet om du inte kör sjuk deffdiet och går ner massa vikt dom dagarna du är seriös; allt det du skött kosten fuckar du upp genom att ha två dagar då du får i dig 17000kcal :D

Sen är det ju klart att man får avgöra hur seriös man vill vara. Man ska dock inte jämra sig över bristande form om man väljer att vara seriös fem dagar i veckan och oseriös resten.

Jay-Z
2006-04-02, 15:09
Inga onyttigheter här. Har iofs ätit bearnaisesås till kycklingen idag, men det kan inte räknas till onyttigt då det är bra fett och i princip det enda fettet jag får i mig idag.

Max
2006-04-02, 15:20
Nu tränar jag inte särskilt hårt och satsar inte på att bygga muskler till 100%, men jag har ätit kebab, godis, bakelse och druckit mjölkchoklad, vin och öl.

I en 100% byggarkost finns inte plats för chips, ostbågar och lösgodis. Sen kan man självklart äta onyttigt utan att gå upp i vikt, det handlar ju i vanlig ordning om energi in - energi ut

Jacky
2006-04-02, 15:37
Inte särskilt mycket onyttigt, däremot mycket mer mat.
Får dåligt samvete om jag vräker i mig skit. Däremot fungerar nyttiga saker bättre. Ökar kolisar t ex.

RajtanTajtan
2006-04-02, 16:07
Inga onyttigheter här. Har iofs ätit bearnaisesås till kycklingen idag, men det kan inte räknas till onyttigt då det är bra fett och i princip det enda fettet jag får i mig idag.

Om det nu är det enda fettet du får i dig idag, så låter det ju som att du är minst lika ohälsosam, fast på ett annat sätt. Eller fyller såsen 15E%-kvoten?

Sen kan man ju undra varför du öht nämner det, om du inte anser att det är onyttigt. Apropå tråden. Typ.

RajtanTajtan
2006-04-02, 16:10
Själv åt jag 2 snickers till mitt vitargo, efter passet. Det var det syndigaste jag gjorde denna helgen. I matväg :)

Embrace_the_end
2006-04-02, 17:16
Okey....tack så mycke

Embrace_the_end
2006-04-02, 17:17
´ja drog o körde gym i 30 min idag bara:D
sen käkade jag en pollypåse direkt efter, för att kroppen skulle förbränna lite av det...hoppas jag:=)

supersleepy
2006-04-02, 17:22
Själv åt jag sjukt mycket.

Åt godis som f..

Åt först 5 hekto godis som jag köpt.
Sedan även en påse till med bara 2 sorters olika godissorter: Sockerbitar + vaniljpraliner. Det var 4 hekto.

Åt sedan upp ett helt paket med Merci choklad. D.v.s den mellanstora. Inte den största.

Åt sedan också en omelett med bara äggvita till frukost. och sedan åt jag under dagen också en portion med pasta + soja strimlor + mycket sallad. Åt även ca 5-6 skivor bröd av surdeg. + ca 2dl Yoggi Mini (35kcal/100gram).

Det var allt jag åt :D

Hur mycket kalorier kan det vara ungefär?

Tack på förhand :D

Spannmål
2006-04-02, 17:31
Själv åt jag sjukt mycket.

Åt godis som f..

Åt först 5 hekto godis som jag köpt.
Sedan även en påse till med bara 2 sorters olika godissorter: Sockerbitar + vaniljpraliner. Det var 4 hekto.

Åt sedan upp ett helt paket med Merci choklad. D.v.s den mellanstora. Inte den största.

Åt sedan också en omelett med bara äggvita till frukost. och sedan åt jag under dagen också en portion med pasta + soja strimlor + mycket sallad. Åt även ca 5-6 skivor bröd av surdeg. + ca 2dl Yoggi Mini (35kcal/100gram).

Det var allt jag åt :D

Hur mycket kalorier kan det vara ungefär?

Tack på förhand :D

1kg lösgodis, det är bra :) Totalt kan det kanske ha blivit 4500 kcal eller så!

supersleepy
2006-04-02, 17:42
de 5 hekto som jag köpte innehöll bara naturgodis. D.v.s de utan nötter.

Jordgubbar med mörk choklad överdrag. Jorgubb med yoghurt överdrag. Melon yoghurt, Annanas yoghurt, russin med yoghurt överdrag. Det var de 5 hekto :D

De andra vaniljpralinerna + punchpraliner och sockerbitarna sägs innehålla minst kalorier utav godiset :D

Aja mycket blev de iaf. Men gott

Cypher
2006-04-02, 20:06
I helgen blev det 1pizza + ett par räkmackor med skagenröra. Jag brukar äta en pizza per helg och gärna 1l cola till det.

supersleepy
2006-04-02, 20:10
Ingen slår nog min helg :D

Jay-Z
2006-04-02, 20:20
Om det nu är det enda fettet du får i dig idag, så låter det ju som att du är minst lika ohälsosam, fast på ett annat sätt. Eller fyller såsen 15E%-kvoten?

Jag skrev i princip, och eftersom det är rätt mycket fett i den såsen, 44 gram/100 gram, så sett till hela dagen fyller jag till och med 20E%-kvoten.

pecson
2006-04-02, 21:05
tycker det är härligt att äta onyttigheter :eating: ja har kört en deff nu ett tag och jag ska ta en paus i dietandet en vecka eller så för att ladda batterierna lite. tror att det kan vara bra för psyket+ att man får rätt bra tryck i träningen om man äter mycket energi under helgen

timoat
2006-04-02, 22:32
De där naturgodisarna innehåller mer kcal än vanligt smågodis, Gelegodis har mellan 310 och 350 kcal /100g medans naturgodiset du beskriver klockar in över 500 kcal/100g

RassK
2006-04-02, 22:38
Jag gick upp 3.5kg på en helg
egda

Gimp
2006-04-02, 22:40
I lördags slog jag på så jäkla stort!

Det blev en buffé på the thairestaurang med öl och drink efter maten, så gott!! På kvällen när jag kom hem la jag mig bara på sängen och svettades och kippade efter andan för jag var så mätt. På morgonen var jag fortfarande sjukt mätt och kunde inte äta fören på eftermiddagen sådär runt fyratiden. :D

Jag ska aldrig äta så mycket igen, även om det var sjukt gott medan jag åt. :eating: :eating: :eating:

MikeAlex
2006-04-03, 08:08
de 5 hekto som jag köpte innehöll bara naturgodis. D.v.s de utan nötter.

Jordgubbar med mörk choklad överdrag. Jorgubb med yoghurt överdrag. Melon yoghurt, Annanas yoghurt, russin med yoghurt överdrag. Det var de 5 hekto :D

De andra vaniljpralinerna + punchpraliner och sockerbitarna sägs innehålla minst kalorier utav godiset :D

Aja mycket blev de iaf. Men gott

Naturgodis e så satans gott, e fan beroende av det... tyvärr innehåller det så mycket socker att det är minst lika späckat med energi som vanligt lösgodis... kanske att fetterna de innehåller är lite nyttigare dock.
Kolla in www.exoticsnacks.se där har de lista med energivärden. ^^

(Youghurtdoppade jordgubbar, youghurt-cocostoppar. *drool*)

supersleepy
2006-04-03, 08:12
De där naturgodisarna innehåller mer kcal än vanligt smågodis, Gelegodis har mellan 310 och 350 kcal /100g medans naturgodiset du beskriver klockar in över 500 kcal/100g

ANANAS YOGHURT JUMBO : energi 424,3 kcal/1785 kJ
JORDGUBB MÖRK CHOKLAD : energi 423,5 kcal/1780 kJ
JORDGUBB YOGHURT : energi 428,5 kcal/1802,9 kJ
MELON YOGHURT : energi 257,8 kcal/1077,6 kJ
RUSSIN YOGHURT JUMBO : energi 422,2 kcal/1776,1 kJ

Min påse innehöll till mesta del utav Melon Yogughurten.
Hade bara 2-3 utav de andra.

+ att du får i dig andra nyttiga ämnen från frukterna etc.

Sen beror de givetvis vad för godis det är du syftar på som lösgodis. Choklad som sagt är ganska högt. + inte mycket nyttigt i "vanligt godis"

Isdrake
2006-04-03, 08:15
Det är så synd att dom ska doppa allt i yoghurt eller mjölkchoklad. Detta gör att jag nästan inte kan äta naturgodis. *cry* Fast torkar frukt och nötter är skitgott det med, det lär ju klassas som naturgodis.

MikeAlex
2006-04-03, 10:16
De brukar alltid sälja torkad frukt i de affärer de säljer de "dragerade" också. Torkad ananas och torkad jordgubb e så satans gott!

Tyvärr vräker de på så mycket socker på dem bara...

Låter skumt att det bara skulle vara 250 kcal i melonyoghurten... Är egentligen inte mindre socker i den om man kollar i innehållsförteckningen har jag för mig.