handdator

Visa fullständig version : vitamintillskott


Mr. Math
2006-04-02, 01:31
Är detta nödvändigt under deff? Är det rent utav sämre om man tar d? Vilka vitaminer ska man ha? Funkar de vanliga rören man kan köpa för 20 spänn i livsmedelsbutikerna? Andra bättre alternativ?

Många frågor, och jag suktar efter svar :)

King Grub
2006-04-02, 05:28
Har du inte brist behöver du inte supplementera, men mängderna i ett normalt multivitamin/mineraltillskott innebär inga skadliga mängder även för någon som redan får RDI, utan är mer en "säkerhet". Skaffa en vanlig multivitamin/mineraltillskott, inga specialtillskott med superdoser. Apoteket har ett bra urval.

timoat
2006-04-02, 11:25
Vitamineral tex

Sparre
2006-04-02, 12:53
Är väl under deff om nån gång du löper större risk att bli utan vissa vitaminer och mineraler.

Själv har jag köpt ett par rör på ÖB för 10kr/st med 20tabletter, en tabelett innehåller förutom aspartam, lite olika vitaminer som uppgår till 100% av RDI. Delar på en tablett och tar 1gång per dag, kanske inte behövs alltid, men endå så pass billigt...

villie
2006-04-02, 13:27
Är väl under deff om nån gång du löper större risk att bli utan vissa vitaminer och mineraler.

Själv har jag köpt ett par rör på ÖB för 10kr/st med 20tabletter, en tabelett innehåller förutom aspartam, lite olika vitaminer som uppgår till 100% av RDI. Delar på en tablett och tar 1gång per dag, kanske inte behövs alltid, men endå så pass billigt...

Är det brustabletter eller? eller varför har man aspartam i? *screwy*

Sparre
2006-04-02, 14:01
Är det brustabletter eller? eller varför har man aspartam i? *screwy*

(Smaksatta) brustabletter, ja.

Tolkia
2006-04-03, 16:45
Är det brustabletter eller? eller varför har man aspartam i? *screwy*
För att det inte skall smaka skit.

Ganska dyra vitaminer imho. Tablettform brukar vara billigare.

Diana
2006-04-04, 01:02
Jag inbillar mej att twinlabs kapslar är väldigt bra + c vitamin apelsinbrus(endast för smakens skull :D )