handdator

Visa fullständig version : Jag, mig och kre-alkalyn


Spritza
2006-04-01, 22:07
Tjenare.
Har tidigare gjort en undersökning på dem som använder K-A och ser att det funkar för ungefär 95%.
Jag vet inte om det riktigt funkar på mig, jag har märkt att jag kan lyfta mer och håller på längre på gymmet utan att bli trött(eller så kanske det är inbillning).
Jag tvekar lite eftersom min kompis käkar Kreatin (Pyrvat) och han säger att det ger honom en "boost" några kvartal efter intaget, han känner sig starkare osv.
Han käkade monohydrat också, där fick han en "boost" också, men han är förvånad över att jag inte känner av nåt speciellt när jag tar mina kapslar.

jag tog upp till 5st 60 minuter innan träning, men jag kände mig inte starkare, hade bara ont i magen en liten stund.

Är det någon som har nåt råd med hur jag skall ta dem, med vad när och hur många?

jag är:
94 kilo, 187.5cm och man

mangemani
2006-04-01, 22:12
enda rådet jag kan ge är att ta 4 st 30 min innan passet,tydligen så(iaf på mej)ger det bättre resultat än om jag skulle ta dom 60 min innan passet.

men du känner ju att du orkar med mera sam orkar lyfta mera,så vad är problemet?det verkar ju funka för dej.

Jorgen
2006-04-01, 22:12
Hur länge har du tränat?

Spritza
2006-04-01, 22:16
Hur länge har du tränat?
med eller utan tillskottet?

utan: 10 veckor drygt
med: 1 vecka

Får man fråga varför du undrar:)?

Pdaddy
2006-04-01, 22:58
med eller utan tillskottet?

utan: 10 veckor drygt
med: 1 vecka

Får man fråga varför du undrar:)?

Ja 10 veckor är inte mycke, rätt tidigt för att i huvu taget börja me kosttillskott... det tycker jag iallafall , säkert Jörgen me :D

I början så ökar man så jäkla friskt, så de känns lite onödigt med sånna prestationshöjande tillskotten.. Du är redan en prestationshöjande produkt *hehe*

M

Spritza
2006-04-01, 23:03
jo, hehe, jag har ökat mycket utan kostillskottet, kanske 3-5 kilo per vecka i vissa övningar, men den senaste vecksan då jag använde K-A så har jag ökat runt 7-8 kilo i hantelpress:S, hehe

Min fråga är bara skall man känna sig starkare eller märker man det först när man lyfter?
Boost känsla innan, eller inget alls förrutom tyngder?

stenis
2006-04-01, 23:10
Som tidigare skrivit, det är svårt att känna av någon boostkänsla ibörjan av sin "träningskarriär", man ökar då så pass varje pass endå.

Nej, kör på ett bra proteinpulver + maltodextrin nu första halvåret - året, och börja sedan med kreatin. Då kommer du känna av boosten och få ut mycket mer av ditt kreatin.

Catstyle
2006-04-01, 23:22
Placebo är inte att underskatta.

Pez
2006-04-02, 00:46
Att känna nån slags "boost" av kreatinet.. det är nog tyvärr "bara" placebo..

Jorgen
2006-04-02, 05:55
med eller utan tillskottet?

utan: 10 veckor drygt
med: 1 vecka

Får man fråga varför du undrar:)?
Utan.
Det är rätt vanligt att dom som har en väldigt kort träningserfarenhet inte känner något av kreatintillskott. Du har inte tillräcklig vana av att träna utan och som några redan påpekat ökar du bra utan tillskott i början ändå. Då är det svårt att peka på varför man ökar som man gör. Jag håller även med Pdaddy att det är för tidigt i din träningskarriär för att börja med kosttillskott, ffa kreatinprodukter då du inte har förmågan att utnyttja dom ändå. Det är lite slöseri med pengar. Satsa på att äta ordentligt och mycket istället och skall du lägga pengar på något tillskott så är ett bra protein det vettigaste.

Jacky
2006-04-02, 08:34
Prova att ta dem 90 minuter innan träningen. Det var först då jag fick effekt!!!!

Pellko
2006-04-02, 18:11
Prova att ta dem 90 minuter innan träningen. Det var först då jag fick effekt!!!!


samma för mig, 30-60 min är för kort för mig. behöver också 90 min innan...
3-4 kre-alkalyn 90 min innan,och 2 teskedar kcg 30 min innan..Dunderhonung!