handdator

Visa fullständig version : Barcelona - Real Madrid Tv4+ NU!


Tigerkotten
2006-04-01, 21:04
Yes, blir kul match att se. Hoppas Barca tar hem det.

Nismo
2006-04-01, 21:27
Yes, blir kul match att se. Hoppas Barca tar hem det.
Spelar Henke?

Tigerkotten
2006-04-01, 21:30
Henke har startat ja.

Barcelona gjorde 1-0 på tveksam dömd straff, och nu fick Roberto Carlos sitt andra gula kort. Båda extremt korkad (klagade på domslut).


Trist för matchen detta.

skaparn
2006-04-01, 21:41
Trist för matchen detta.

Men det där var bättre! Ronaldo är duktig.

Tigerkotten
2006-04-01, 21:42
yes 1-1

Ronaldo är bra ibland :)

edgen_ÖSD
2006-04-01, 21:50
yes 1-1

Ronaldo är bra ibland :)

FÖRBANNAT!

Tigerkotten
2006-04-01, 21:54
FÖRBANNAT!

Ähh gillar inte Real Madrid heller, men nu kommer Barca vilja göra ett mål ännu mera = roligare match att titta på :D

Bara dom vinner är jag nöjd :>

masse7
2006-04-01, 22:01
ronaldo!

småfet? jaa...
snabbast och kyligast? defenitivt

Tigerkotten
2006-04-01, 22:33
ronaldo!

småfet? jaa...
snabbast och kyligast? defenitivt

haha snabbast? :D

Tigerkotten
2006-04-01, 22:40
Känns som domaren e lite partisk för Barcelona

stenis
2006-04-01, 23:04
Kanonmatch. Tråkigt läge för henke sista minuten där.. Men en kanon match indeed. =)

edgen_ÖSD
2006-04-01, 23:05
Förbannade jävla skit...

Jaja, Barca lär ju hur som helst ta hem ligan, men lite surt att inte kunna slå bottenlagen...

icebox
2006-04-01, 23:07
... och nu fick Roberto Carlos sitt andra gula kort...


Han fick de facto rött kort direkt.

Fan också, det här förstörde min helg... Jag var så säker på att Barça skulle ta hem det här. Hur kan man missa så många målchanser som man gjort de sista två matcherna (Benfica och Real Madrid)?

edgen_ÖSD
2006-04-01, 23:11
Han fick de facto rött kort direkt.

Fan också, det här förstörde min helg... Jag var så säker på att Barça skulle ta hem det här. Hur kan man missa så många målchanser som man gjort de sista två matcherna (Benfica och Real Madrid)?

Han fick väl det gula först?

Tigerkotten
2006-04-01, 23:12
Han fick de facto rött kort direkt.

Fan också, det här förstörde min helg... Jag var så säker på att Barça skulle ta hem det här. Hur kan man missa så många målchanser som man gjort de sista två matcherna (Benfica och Real Madrid)?


Om du ska rätta mig, så borde du ha rätt fakta först.

Han fick första gula kortet efter han tjaffsade ang straffsparken, det andra gula kortet fick han när han drog ner Henke och tjaffsade ang det.


Här är text ang händelsen

21
Real Madrids båda vice lagkaptener Guti och Roberto Carlos varnas efter upprepade protester.

26
Roberto Carlos får sitt andra gula kort efter nya protester. Han fortsätter att diskutera efter att ha visats ut och dröjer med att gå av planen.

icebox
2006-04-02, 11:59
Första gula fick han efter protest i samband med straffen, rött kort (grov utvisning alltså) fick han i samband med protest efter situationen med Larsson.

På reprisen syns det tydligt, Carlos slänger iväg någon mindre smart kommentar, och får rött kort utan att det gula visas först (vilket hade inneburit lindrig utvisning).

Hur som helst har det här förstört min helg, hoppas att man visar bättre skärpa i avsluten mot Benfica... Nu ska jag fortsätta tjura över matchen...

edgen_ÖSD
2006-04-02, 13:05
Första gula fick han efter protest i samband med straffen, rött kort (grov utvisning alltså) fick han i samband med protest efter situationen med Larsson.

På reprisen syns det tydligt, Carlos slänger iväg någon mindre smart kommentar, och får rött kort utan att det gula visas först (vilket hade inneburit lindrig utvisning).

Hur som helst har det här förstört min helg, hoppas att man visar bättre skärpa i avsluten mot Benfica... Nu ska jag fortsätta tjura över matchen...

Har du sett matchen över huvud taget?

edgen_ÖSD
2006-04-02, 13:11
Har du sett matchen över huvud taget?

EDIT:

Nonexistent Penalty and Roberto Carlos Sent Off
Van Bommel fell inside the box. The line judge didn't even flinch, but Medina Cantalejo must have clearly seen it. Roberto Carlos had nothing to do with his rival's fall. Two gifts for Barcelona in the form of yellow cards; one for the winger and the other for Guti. Ronaldinho scored the nonexistent penalty and brought the Camp Nou to its feet. The cheering died down over the next four minutes, until Roberto Carlos was sent off in the 24th minute. It was the wrong decision by a referee who needs to understand a football player's excitement in such important matches.

Källa: http://www.realmadrid.com/articulo/rma30304.htm

icebox
2006-04-02, 14:01
EDIT:

Nonexistent Penalty and Roberto Carlos Sent Off
Van Bommel fell inside the box. The line judge didn't even flinch, but Medina Cantalejo must have clearly seen it. Roberto Carlos had nothing to do with his rival's fall. Two gifts for Barcelona in the form of yellow cards; one for the winger and the other for Guti. Ronaldinho scored the nonexistent penalty and brought the Camp Nou to its feet. The cheering died down over the next four minutes, until Roberto Carlos was sent off in the 24th minute. It was the wrong decision by a referee who needs to understand a football player's excitement in such important matches.

Källa: http://www.realmadrid.com/articulo/rma30304.htm

Ja, jag såg matchen. I referatet du länkar till, står det att Carlos blev utvisad, ingenting om att det var efter två gula kort.

Om du var uppmärksam, såg du säkert att grafiken visade "terjeta roja" (rött kort) direkt, istället för "2a terjeta amarilla" följt av "terjeta roja" (vilket hade varit fallet om Carlos blivit utvisad efter två varningar).

T.om. "experterna" i studion sa i slutet av sändningen att det var ett rött kort direkt.

edgen_ÖSD
2006-04-02, 14:29
Ja, jag såg matchen. I referatet du länkar till, står det att Carlos blev utvisad, ingenting om att det var efter två gula kort.

Om du var uppmärksam, såg du säkert att grafiken visade "terjeta roja" (rött kort) direkt, istället för "2a terjeta amarilla" följt av "terjeta roja" (vilket hade varit fallet om Carlos blivit utvisad efter två varningar).

T.om. "experterna" i studion sa i slutet av sändningen att det var ett rött kort direkt.

expressen.se:

Ronaldinho straffskytt
Och visst. Med världens bästa spelare i laget är det befogat med viss optimism.
Ronaldinho - två år i rad utsedd till nummer ett av det internationella fotbollsförbundet Fifa - inledde matchen med att servera Van Bommel ett friläge som han borde ha förvaltat.
Halvvägs in i första halvleken bjöd holländaren tillbaka genom att teatraliskt falla över Roberto Carlos ben. Ronaldinho var säkerheten själv från straffpunkten: 1-0. Roberto Carlos protesterade och fick en varning.

Carlos utvisad
Bara tre minuter senare fick Brasiliens vänsterback lämna planen sedan han på nytt protesterat efter att ha dragit ned "Henke" Larsson.
Ridå, Madrid?
Nej, en tredje brasiliansk världsmästare hade andra planer. I den 37:e minuten ryckte Ronaldo ifrån landsmannen Motta, fick passningen i steget av Baptista och chippade behärskat in 1-1 över Víctor Valdés.

erallt jag har kollat står det detsamma.

icebox
2006-04-02, 14:56
expressen.se:

Ronaldinho straffskytt
Och visst. Med världens bästa spelare i laget är det befogat med viss optimism.
Ronaldinho - två år i rad utsedd till nummer ett av det internationella fotbollsförbundet Fifa - inledde matchen med att servera Van Bommel ett friläge som han borde ha förvaltat.
Halvvägs in i första halvleken bjöd holländaren tillbaka genom att teatraliskt falla över Roberto Carlos ben. Ronaldinho var säkerheten själv från straffpunkten: 1-0. Roberto Carlos protesterade och fick en varning.

Carlos utvisad
Bara tre minuter senare fick Brasiliens vänsterback lämna planen sedan han på nytt protesterat efter att ha dragit ned "Henke" Larsson.
Ridå, Madrid?
Nej, en tredje brasiliansk världsmästare hade andra planer. I den 37:e minuten ryckte Ronaldo ifrån landsmannen Motta, fick passningen i steget av Baptista och chippade behärskat in 1-1 över Víctor Valdés.

erallt jag har kollat står det detsamma.


och inte heller där står det något om två gula kort...

Johan O
2006-04-02, 15:00
Får nog hålla med Icebox här. Jag såg bara det röda i den situationen.
Han måste sagt nått riktigt idiotiskt. :thumbup:

icebox
2006-04-02, 15:21
http://www.marca.es/edicion/marca/futbol/1a_division/real_madrid/es/desarrollo/634715.html

Enligt Medina Cantalejo sa Carlos "Tú y tú sois unos mierdas" om domartrion, vilket jag anar betyder något i stil med "ni är skit". Smart, Carlos...

edgen_ÖSD
2006-04-02, 16:26
och inte heller där står det något om två gula kort...


Haha, är du blind?

"Ronaldinho var säkerheten själv från straffpunkten: 1-0. Roberto Carlos protesterade och fick en varning."

"Bara tre minuter senare fick Brasiliens vänsterback lämna planen sedan han på nytt protesterat efter att ha dragit ned "Henke" Larsson."

icebox
2006-04-02, 16:55
Haha, är du blind?


Nix, har ganska bra syn. Det står att han åkte ut efter protest, inte att han protesterade till sig ett andra gula kort (vilket han inte gjorde, utan fick ett rött kort direkt).

Jag börjar fundera på om du missförstår mig. Att han varnades för protest i samband med straffsituationen såg jag också. Men det hindrar ju inte att han får ett rött kort direkt (mao grov utvisning) senare. Angrepp på/hån mot domaren är ett exempel på vad som ska rendera i grov utvisning, vilket är aktuellt här enligt länken till marca.es jag just postade...

För att det ska vara fråga om lindrig utvisning i form av två gula kort krävs att domaren först visar gult, sedan rött. Det gjorde inte Cantalejo, alltså var det en grov utvisning (direkt rött kort).

edgen_ÖSD
2006-04-02, 17:57
Nix, har ganska bra syn. Det står att han åkte ut efter protest, inte att han protesterade till sig ett andra gula kort (vilket han inte gjorde, utan fick ett rött kort direkt).

Jag börjar fundera på om du missförstår mig. Att han varnades för protest i samband med straffsituationen såg jag också. Men det hindrar ju inte att han får ett rött kort direkt (mao grov utvisning) senare. Angrepp på/hån mot domaren är ett exempel på vad som ska rendera i grov utvisning, vilket är aktuellt här enligt länken till marca.es jag just postade...

För att det ska vara fråga om lindrig utvisning i form av två gula kort krävs att domaren först visar gult, sedan rött. Det gjorde inte Cantalejo, alltså var det en grov utvisning (direkt rött kort).

Aha, då är det här ett stort missförstånd. Förstår vad du menar och håller med om det!

edgen_ÖSD
2006-04-02, 18:29
[QUOTE=icebox]Jag börjar fundera på om du missförstår mig. Att han varnades för protest i samband med straffsituationen såg jag också. Men det hindrar ju inte att han får ett rött kort direkt (mao grov utvisning) senare. Angrepp på/hån mot domaren är ett exempel på vad som ska rendera i grov utvisning, vilket är aktuellt här enligt länken till marca.es jag just postade...[QUOTE]

DET kan jag helt hålla med om :thumbup:

gondie
2006-04-02, 19:03
Rolig match att glo på *popcorn*