handdator

Visa fullständig version : Pizza


Vortexstar69
2006-04-01, 11:29
Tjena!

Det är så att jag är mitt inne i en deff. Behöver nog lite motivation så jag tänkte att jag skulle kosta på mig att äta en capriciosa till helgen. Dock vill jag inte överdriva kcal för mycket utan tänker dra in lite på andra saker ett par dagar före. Då kommer frågan, hur mycket innehåller en restaurang pizza egentligen?
Enligt livsmedelsverket innehåller den runt 250kcal / 100g. Men hur mycket väger en pizza då? :em:

Guns n hoses
2006-04-01, 11:31
Beror väl helt på var du köper pizzan.

Vissa bakar stora och utfyllda pizzor, medans vissa kanske är lite snålare och gör en tunnare modell.

Nalfaren
2006-04-01, 11:35
köp å väg ;)
skriv en lista över hur mycket alla de olika pizzorna väger ;)

Isdrake
2006-04-01, 11:47
Jag försökte räkna lite på en pizza jag köpte en gång. Det var en normalstor pizza utan skinka och ost (jag äter helvegetariskt). Jag fick hela pizzan till åtminstone 1000kcal. Minst! En vanlig pizza med ost och skinka lär ju innehålla en hel del mer. >_<

Vortexstar69
2006-04-01, 11:52
Jo precis, det är ju det som är lite skumt. Aftonbladet räknar en pizza som 964 kcal vilket känns väldigt lågt. Därför jag tänkte om någon likasinnad räknat nåt :cool:

krilleh
2006-04-01, 12:27
1500 kcal kanske?

Men av pizza går insulinsnivån upp otroligt mycket. Om du verkligen är sugen så kör på pizza annars tycker jag personligen att en hamburgare utan pommes är ett bra val, eller möjligtivs en kebabrulle

timoat
2006-04-01, 12:55
Insulin nivåerna hade väl ingen betydelse längre?
Anyways, baka en själv, roligare och nyttigare och du kommer troligtvis under 1000 strecket.

MUGEN
2006-04-01, 13:42
Insulin nivåerna hade väl ingen betydelse längre?


lika stor betydelse som alltid, viktnedgång är ett resultat av kaloriunderskott, men du kan självfallet främja just fettförbränning på exakt samma kaloriunderskott via näringstiming och planering.


för övrigt lär vi aldrig få svar på hur många kcal en pizza innehåller. ät och var glad

keffat_liv
2006-04-01, 13:45
1500 kcal kanske?

Men av pizza går insulinsnivån upp otroligt mycket. Om du verkligen är sugen så kör på pizza annars tycker jag personligen att en hamburgare utan pommes är ett bra val, eller möjligtivs en kebabrulle

insulinnivåerna går ju upp tack vare de många kcalerna. För i pizza finns väl inget som har jättehögt ii?

Tintomara
2006-04-01, 13:46
Insulin nivåerna hade väl ingen betydelse längre?

Konstant väldigt höga insulinniåver (hyperinsulinemi) är ett sjukdomstecken.

King Grub
2006-04-01, 14:03
Insulin nivåerna hade väl ingen betydelse längre?

Det är väl det som har betydelse?

Det är GI-värden på enskilda livsmedel som saknar intresse.

krilleh
2006-04-01, 16:31
insulinnivåerna går ju upp tack vare de många kcalerna. För i pizza finns väl inget som har jättehögt ii?

De e väl degen och osten som är tjuven i dramat.

Men fortfarande tycker jag det är bättre med hamburgare etc

Trance
2006-04-01, 16:36
Strunta totalt i II, näring etc om du skall äta det EN gång under deffen för att fira lite. Tycker det är lite lustigt med alla som får panik över insulinresponsen över en måltid och sedan trycker i sig något som är gjort för att höja den så mycket som möjligt före eller efter varje träningstillfälle.

Däremot är väl kcal interessant ja om du är väldigt noga med att räkna.