handdator

Visa fullständig version : En liten greppartikel i B&K


Arne Persson
2002-11-01, 21:42
http://www.bk-sportsmag.se/greppstyrka/british_iron_grip_championships_2002/index.htm

Peter
2002-11-01, 22:10
Tycker det ser skönt ut att stå med 175 kg på handlederna, körde du för stor rörelse eller hur kunde du tappa stången om det räckte med att knogarna lämnade bordet?

Sen fattar jag inte hur man kan lyfta 243 kg i one hand vertical bar lift.

Arne Persson
2002-11-01, 23:05
Peter: I orginaltexten som innehöll lite bortförklaringar och annat smått och gott framgår det varför jag tappade stången över handlederna. Jag citerar aktuell del ur den, "Både jag och Kalle var helt frågande inför viktvalen i denna övning. Jag gjorde 110, 130, 150 kg mkt lätt. Därefter höjde jag till 175 kg vilket jag även lyfte upp med lätthet. Tyvärr curlade jag upp handlederna så högt att stången for ur mina händer och landade på mina handleder. Kändes som f-n, trodde att de hade skadats. Blev blev trea i denna gren som vanns av Jason Horne på 160 kg."

Här är en liten förklaring hur det går till när man landar 175 kg på handlederna.:smash: Finns naturligtvis även på video. Detta är en mkt svårbedömd gren. Vissa av lyften som godkändes ser på videon ytterst ut.

Jim Wylies 243 kg lyft är överbrutalt! Dock skall man komma ihåg att det var tillåtet med låsgrepp. På vår tävling i Lödde kommer vi, om vi inför denna gren, självfallet inte tillåta låsgrepp.:nono: Så här lär det bli lite mer normala vikter.

Arne Persson
2002-11-01, 23:47
Ups. lite fel ser jag. Skall stå: Vissa av lyften som godkändes ser på videon ytterst tveksamma ut.

Jarod
2002-11-02, 11:49
Originally posted by Arne Persson
Ups. lite fel ser jag. Skall stå: Vissa av lyften som godkändes ser på videon ytterst tveksamma ut.

Men Arne-Parne... Varför kör du aldrig "edit" på dina inlägg istället för att skriva en helt ny post?? :smash:

:angel:

Mvh

Arne Persson
2002-11-02, 12:36
Brister i intellektet kanske?:eek:

Kjellstroem
2002-11-02, 16:58
Det är bara för att Arne vill komma till 1000 posts så fort som möjligt. Framför allt vill han komma före mig.

Det är den enda vettiga anledningen som jag ser det. :D

Arne Persson
2002-11-03, 00:22
Kjellstroem: Om din teori stämmer får du nog börja lägga på ett kol nu.:)