handdator

Visa fullständig version : Nötter under deff?


Petta
2002-11-01, 17:44
Hört att det är bra med nötter under deff då de har "nyttigt"fett. Hur mycket ska man få isig under en dag? Och är det några speciella nötter dÅ? JOrdnötter? Ska man köra med osaltade?

Tack!

Vic_1981
2002-11-01, 18:21
under min diet så käkade jag typ en näve efter träningen..vanliga jordnötter.

Du kan ju köra med osaltade om du vill, är bättre, ..själv körde jag med saltade.

Lave
2002-11-02, 10:20
Nackdelen med jordnötter som är saltade är dels att Du får i Dig en hel del salt om Du äter mycket. Plus att de är täckta med ett lager av olja som är härdat, men det är iofs inte några stora mängder. Men kan ju vara bra att veta!
Jordnötter kör jag dock mest under bulk.

Alexfitness
2002-11-11, 23:37
Hvis man ska absolutt ha i sig några nøtter under diet så skal man anvenda "hvalnøtter" (heter så på norska) ingen aning om hva dom heter på svenska. Stora beiga grejer iallfall!
Dom har högast andel av flerumettade fettsyror i sej.

mvh
Alexfitness

Sverker
2002-11-12, 07:18
Heter valnötter på svenska också:D

Bra källa till omega-3, det är därför de smakar bittert till tretton-helgen. Finns i påsar bland bak-tillbehör ! Smakar inte som färska nötter men fullt njutbara.

Örjan
2002-11-17, 05:11
Originally posted by Vic_1981
under min diet så käkade jag typ en näve efter träningen..vanliga jordnötter.


Det låter lite speciellt. De flesta undviker väl fett just efter träning, då det saktar ner GI på de kolisar man äter. Är det något jag missat just beträffande diet eller?