handdator

Visa fullständig version : En månad utan ätardagar?


Cerberus
2006-04-01, 00:18
Ska köra en månad helt utan ätardagar, bra eller dåligt?

pilt77
2006-04-01, 00:44
dåligt, du kommer missa mycket god mat

Cerberus
2006-04-01, 01:01
dåligt, du kommer missa mycket god mat

haha, jo men resultatmässigt. Hormonellt etc, bara ja trycker i mig mängder med grönsaker, frukt, protein och annat volymöst så klarar jag det lätt.

martynj
2006-04-01, 02:11
jag vill ha mer info ang. ätardagar :D
jag ser dem som min oas i öknen...
det blir ganska trist att ligga på 700-500kcal underskott per dag. Man behöver en räddare i nöden, ca. en gång i veckan! (ätardagen!!!!)

RassK
2006-04-01, 06:06
Jag har ätardag idag!!!! <3
YFFAANA VA GÖTTT

mini
2006-04-01, 06:15
Självklart funkar det. Om du ligger lågt på kolisar kan det vara en god idé att höja dem lite en dag i veckan, men som jag förstått det ligger du lågt på fett istället? Prova.

Spannmål
2006-04-01, 07:04
Min deff har varat i 8 veckor idag och hittills har ingen ätardag ägt rum. Jag mår bra. Och jag tappar fett211!

Jay-Z
2006-04-01, 07:57
Självklart funkar det. Om du ligger lågt på kolisar kan det vara en god idé att höja dem lite en dag i veckan

+1

Cerberus
2006-04-01, 12:16
Självklart funkar det. Om du ligger lågt på kolisar kan det vara en god idé att höja dem lite en dag i veckan, men som jag förstått det ligger du lågt på fett istället? Prova.

Hmm, låter vettigt. Jag ligger rätt lågt på fett, äter mest av mina kolhydrater till frukost och efter styrketräning, sen kan det bli lite äpplen/grönsaker senare på kvällen.

krilleh
2006-04-01, 12:30
Alltså jag kör aldrig ätardag under deff! har kört deff nu i 2 veckor och har 8 kvar :) Allt som behövs är stor motivation så fixar de sig. Har inte ens druckit juice elle nåt sånt endast fun light och påskmusk light ;)

Tycker ätardagar är endast för psyket

Olof
2006-04-01, 12:35
Jag har kört lågfett diet (vilket jag nog aldrig gör mer). Klarade mig mycket bra utan några ätardagar.

Cerberus
2006-04-01, 12:45
Jag har kört lågfett diet (vilket jag nog aldrig gör mer). Klarade mig mycket bra utan några ätardagar.

varför ska du inte köra det igen?

Axmode
2006-04-01, 13:25
Har min första ätardag idag efter 1.5 månads deff. Jag unnade mig en kebabpizza och ikväll blire krogen ;)

Gimp
2006-04-01, 16:38
Jag är så grymt imponerade av er diciplin, grabbar (töser), ni som aldrig har en ätardag alltså! :D

Det vore väl synd att säga att jag deffar eftersom det förutsätter att man har något att definera, haha, men vikt tappar jag i alla fall. Jag har nästan en ätardag varje veckan, ibland blir det kanske tio dagar mellan och ibland bara sju, och då tycker jag att jag är skötsam.

Ikväll blir det sju små rätter på en thairestaurang jag inte varit på innan, den här dagen lär ju sluta på några tusen kcal över det tänkta. Oftast ligger jag i och för sig absolut max 1000 kcal över på en ätardag, dvs nästan 3000 kcal.

Nästa ätardag ska jag inte ha fören om två veckor säger vi väl då, ska försöka vara diciplinerad och hålla det och tänka på er gossar. :bow:

Olof
2006-04-01, 19:04
varför ska du inte köra det igen?

Därför att:

1. jag fick fettnoja och hade ett ohälsosamt fettintag
2. jag fick en massa slapphud (för snabb viktminiskning i början)
3. jag hade väldigt svårt med att hålla blodsockret stabilt. Kände mig väldigt beroende av kolhydrater.
4. jag hade väldigt svårt att nå riktigt lågt i kroppsfett mot slutet.
5. jag upplevde att kroppen hellre använde kolisar istället för kroppsfett som energikälla.
6. jag höll på för länge. Borde slutat tidigare eller gjort pauser i dieten.

Det var dock några klara fördelar. Massor med energi första tiden. Orkade träna som en idiot i gymet. Samt ett väldigt bra tryck i musklerna under diet-perioden.