Visa fullständig version : Kaffe
Jag tror det sagts en del gånger på forumet att kaffe inte är särskilt bra för musklerna, samt eftersom det är vätskedrivande kanske inte särskilt bra med en kreatinkur heller.
Om jag nu har rätt, vilket inte är säkert att jag har, möjligtvis att man kommer ihåg fel; hur stor påverkan har kaffe på musklerna? Jag drack väl kaffe en två gånger per dag max, två tre koppar, så inga större mängder egentligen.
Allvarligt talat så kommer inte 2 koppar kaffe sabba nått för dig, jag som dricker 5-7 koppar om dagen borde kanske börjar fundera på att lugna ned mig men de tänker jag inte göra, kaffe e underbart gott o jag tänker aldrig sluta dricka det.
Visst sägs de att kaffe o kreatin inte är nå vidare, men jag fick ut otroligt mycket av min kreatin monohydrat kur, trots mina 5-7 koppar om dagen, de vet jag andra som också fått så även där e nog inte 2 koppar någon fara.
Nej, fortsätt drick dina 2 koppar kaffe om du gillar det, du kommer inte märka någon skillnad. =)
ps. 3 koppar kan du gott dricka oxo.. Mer kaffe åt folket. :)
Det är klart hade jag varit helt inne i kaffeträsket hade jag klart inte slutat för att musklerna eventuellt kan bli lite ledsna, men så är inte fallet. Det är gott men jag är inte beroende.
Ingen som kan svara mer vetenskapligt på påverkan av kaffe på musklerna osv
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=66518
Men snälla, 2-3 koppar kaffe, troru på de själv att det skulle bryta ned muskler så du skulle märka det eller? Känns som det skulle vara lite mer _allmänt_ känt isf va? Chilla o drick dina kaffekoppar, lyssna på sverker i tråden jag postade om mitt svar inte duger åt dig. Sverker är duktigt kunnig iaf.
Det negativa är att det inte går att odla kaffebönor i Sverige och det är negativt för handelsbalansen
Mer uppriktigt så kan jag inte komma på några negativa sidor alls förutom effekten på insulinkänsligheten då.
Sverkers ord.
Jao, men den diskussionen var inte direkt om kaffe. Kaffe har ju lite annan bajs du inte får med i koffeinpiller så det är inte direkt likställt. Jag menar allstå inte att koffeinet i sig nödvändigtvis behöver vara boven i dramat sas, kanske slaggprodukter i kaffet :) ?
Eller antioxidanterna i kaffet :D
Denna källa har naturligvis starka intressen av att vi dricker kaffe, men det finns mycket annat på nätet också:
http://www.lofbergslila.se/Web/texter.nsf/(InternaLankar)/5RXE3D?OpenDocument
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.