handdator

Visa fullständig version : Aaaargh, intresserad av någon 3-4 år yngre!


Farzan
2006-03-31, 14:29
Tjena.

Ja, det omöjliga inträffade. Jag är 19 år, snart 20 och jobbar som lärarvikarie, men nu är det så att någon har fångat mitt intresse, faktiskt för ett tag sen. Jag har valt att inte tänka på det så mycket men det kommer bara tillbaka om och om igen. Nu är det så att jag har en väldigt udda smak på tjejer. Jag gillar den där hårdrockar typen som klär sig mörkt, har svart mascara och som älskar japan/j-rock/anime/poesi/spel mm. Ni förstår nog vilken typ det är.

Men nu är det så att jag aldrig har stött på en som passade in på den beskrivningen fram tills nu.

Vad ska jag göra?!? Hur fel är det? för övrigt går hon i gymnasiet i höst.

You may hate me. *slap*

Yankeee
2006-03-31, 14:30
Jag gillar den där hårdrockar typen som klär sig mörkt, har svart mascara och som älskar japan/j-rock/anime/poesi/spel mm. Ni förstår nog vilken typ det är.


15 åringar?

Krampus
2006-03-31, 14:31
15 åringar?
Pandor?

Piranha
2006-03-31, 14:32
Du skall limma på na järnet såklart.

Gillar du tjejen och hon inte är minderårig så skall varken moral eller lag stoppa dig :thumbup: .

GO GO GO

Piranha
2006-03-31, 14:33
Pandor?


Get movin SVAMPE !!

DTH
2006-03-31, 14:33
Jag tycker ålderskillnaden e helt OK. Är själv 21 nu men skulle kunna tänka mig en tjej på 16 kanske eller nåt. kanske

Nizze_
2006-03-31, 14:34
Det är bara att gefullt ... ålder har ingen betydelse ..

Krampus
2006-03-31, 14:35
Get movin SVAMPE !!
Jag ska ta upp sista tvätten!!!11!!

Nalfaren
2006-03-31, 14:37
Tjena.

Ja, det omöjliga inträffade. Jag är 19 år, snart 20 och jobbar som lärarvikarie, men nu är det så att någon har fångat mitt intresse, faktiskt för ett tag sen. Jag har valt att inte tänka på det så mycket men det kommer bara tillbaka om och om igen. Nu är det så att jag har en väldigt udda smak på tjejer. Jag gillar den där hårdrockar typen som klär sig mörkt, har svart mascara och som älskar japan/j-rock/anime/poesi/spel mm. Ni förstår nog vilken typ det är.

Men nu är det så att jag aldrig har stött på en som passade in på den beskrivningen fram tills nu.

Vad ska jag göra?!? Hur fel är det? för övrigt går hon i gymnasiet i höst.

You may hate me. *slap*


Har haft ett par förhållanden med "den" typen av tjejer. Gillar sådant också.
Men har en underbar "vanlig" tjej nu, mamma gillar det bättre .. haha.

Det som är jobbigt med unga partners är
- Inget Körkort, du kommer att bli hennes taxi
- Bor hos föräldrar - inget skoj, förmodligen så styr de en del i hennes liv
- Inga pengar - du kan räkna med att stå för alla restaurangbesök, bio,
mat, godis, hyrfilmer, presenter å co.
- Ingen liverfarenhet - de kan vara "töntiga", vill träffa andra etc.
- Vill resa - säkerligen vill hon se världen, precis när du är kär så sticker hon.
...

Rätt jobbigt tycker jag, minns när jag va 19, å ihop med 17år etc.
Det räckte för mig ...

hangatyr
2006-03-31, 14:39
vad menar du med att att din smak är ovanlig? var och varannan kille går väl igång på goth/panda/vad det nu kallas av er ungdomar nu för tiden?

i övrigt: kör hårt!

Mago
2006-03-31, 14:45
Om du är hennes lärare så kanske skolan har någon policy mot det?
Annars äre väl bara o köra. Om inte lagen stoppar dig. :D

Farzan
2006-03-31, 14:45
Det var många vettiga svar på så kort tid! Man kan alltid lita på kolozzeum när man behöver en webbaserad psykolog.

Ok, min smak kanske inte är så ovanlig, men jag är den enda bland mina vänner som gillar sånt så mycket.

Hahah Nalfaren, jag kan förstå att mamma gillar det bättre. :)

- Inget Körkort, du kommer att bli hennes taxi. Ja, men det kan jag leva med. Vi bor bredvid varandra.
- Bor hos föräldrar - ;) Inga problem, det gör de flesta i min ålder.
- Inga pengar - Spelar ingen roll, skulle ändå bjuda på det mesta om hon hade det.
Ingen liverfarenhet - Heheh, bra. Då är hon på samma nivå som mig. :)

Hmm... det här börjar bli intressant. :em:

Snake
2006-03-31, 14:45
Go for it! Funkar det så funkar det, annars så är det bara att dra vidare.

Farzan
2006-03-31, 14:46
Om du är hennes lärare så kanske skolan har någon policy mot det?
Annars äre väl bara o köra. Om inte lagen stoppar dig. :D

Hon går ändå vidare till gymnasiet om drygt två månader, så det är helt ok. :) Där jobbar jag inte.

hangatyr
2006-03-31, 14:47
perfekt.
är hon förtjust i dig oxå, så är det ju kalas!!

återkom gärna med uppdateringar om vad som händer.

Diggler
2006-03-31, 14:52
Hon kanske är snygg och trevlig och allt. Men du är vuxen, har ett jobb, och eget boende. Hon är ett barn, bor hemma hos sina föräldrar, och verkar vara mitt uppe i ett pubertaluppror.

När du betalar räkningar, blir hon tillsagd av sin mamma att städa sitt rum, när du går på hyresgästföreningsmöten har hon kvartsamtal med sina föräldrar och lärare, när du tar en öl på lokalkrogens afterwork hänger hon på fritidsgården.

Så, nej.

Diggler
2006-03-31, 14:56
Hon kanske är snygg och trevlig och allt. Men du är vuxen, har ett jobb, och eget boende. Hon är ett barn, bor hemma hos sina föräldrar, och verkar vara mitt uppe i ett pubertaluppror.

När du betalar räkningar, blir hon tillsagd av sin mamma att städa sitt rum, när du går på hyresgästföreningsmöten har hon kvartsamtal med sina föräldrar och lärare, när du tar en öl på lokalkrogens afterwork hänger hon på fritidsgården.

Så, nej.

Ok, och läraren är du? Nej, ta dig samman och bli ihop med en frånskild 53-årig bambatant eller något.

Farzan
2006-03-31, 14:58
Ok, och läraren är du? Nej, ta dig samman och bli ihop med en frånskild 53-årig bambatant eller något.

hahah. :)

Ja, Men så vuxen är jag inte. Brukar inte ta en öl på krogen, betalar ingen hyra och har egna kvartssamtal (Där jag ifs är läraren. :P)

Det du säger är mer eller mindre helt rätt. Det är din röst jag hör i mitt bakhuvud.

Fed up
2006-03-31, 15:06
Jag tycker du ska ligga lågt men ändå hålla kontakt med henne, sen när du är typ 24 och hon 20 då slår du till. Då känns ålderskillnaden mycket fräshare än 16-20.

Om du ändå tänker slå till tidigare så tänk på att vänta till hon gått ut högstadiet iallafall, för får skollednignen reda på det blir det nog ingen höjdare.

Tolkia
2006-03-31, 15:16
Jag är inte säker på att 20-16 måste vara en omöjlig kombination, jag har sett "värre" som fungerat bra. Det är trots allt rätt stor skillnad mellan individer; finns många 16-åringar som är mognare än många 20-åringar. Är tjejen och du inne på samma spår (ni är ju faktiskt två om saken, även om diskussionen som den hittills går nästan ger sken av att hon skulle vara ett viljelöst "offer" som inte har någon aktiv del i det hela), så kan jag inte se något problem så länge ni inte skall försöka ha en lärare-elevrelation samtidigt.
Hon är ett barn, bor hemma hos sina föräldrar, och verkar vara mitt uppe i ett pubertaluppror.
Om alla som bor hemma hos sina föräldar är förbjudet område är det väl en hel del folk i studentstäderna som inte kommer att få ha någon relation över huvud taget förrän de är typ 30? Och att klassa allt som avviker från den egna stilen som "pubertaluppror" måste jag säga verkar lite ... ja, pubertalt.

H.Emanuel
2006-03-31, 15:18
Tjena.

Ja, det omöjliga inträffade. Jag är 19 år, snart 20 och jobbar som lärarvikarie, men nu är det så att någon har fångat mitt intresse, faktiskt för ett tag sen. Jag har valt att inte tänka på det så mycket men det kommer bara tillbaka om och om igen. Nu är det så att jag har en väldigt udda smak på tjejer. Jag gillar den där hårdrockar typen som klär sig mörkt, har svart mascara och som älskar japan/j-rock/anime/poesi/spel mm. Ni förstår nog vilken typ det är.

Men nu är det så att jag aldrig har stött på en som passade in på den beskrivningen fram tills nu.

Vad ska jag göra?!? Hur fel är det? för övrigt går hon i gymnasiet i höst.

You may hate me. *slap*
Pre-gubbsjuka?

kneger
2006-03-31, 15:21
well.. när brossan min fick en son va han 26 och hans flickvän 19.. har jag för mig.. så det är nog rätt normal olderskillnad med 4-5 år.

är hon bara 15 år bör du kanske vänta lite .. men är hon mogen och sånt så, varför inte?

Baha
2006-03-31, 15:22
Inget fel, kör hårt! :)


Jag kan tänka mig att det enda som är jobbigt för dig är vad andra skall tycka och är det så , så kan du ju fråga vem som skall styra ditt liv, du eller andra.

Diggler
2006-03-31, 15:23
Om alla som bor hemma hos sina föräldar är förbjudet område är det väl en hel del folk i studentstäderna som inte kommer att få ha någon relation över huvud taget förrän de är typ 30? Och att klassa allt som avviker från den egna stilen som "pubertaluppror" måste jag säga verkar lite ... ja, pubertalt.


Nu anser jag att det är en viss skillnad på en högskolestudent och en högstadiestudent.

Jag klassade ingenting, jag skrev "verkar vara" inte "är", men pubertal är jag, där får du rätt.

NiXPhoenix
2006-03-31, 15:33
Jag tycker du ska ligga lågt men ändå hålla kontakt med henne, sen när du är typ 24 och hon 20 då slår du till. Då känns ålderskillnaden mycket fräshare än 16-20.

Om du ändå tänker slå till tidigare så tänk på att vänta till hon gått ut högstadiet iallafall, för får skollednignen reda på det blir det nog ingen höjdare.



Gillar din idé, har en liknande plan jag. Men känns som det är lite väl lång tid att gå och vänta i fyra år dock.
Själv är jag 21 (85a) och har gått och spanat på en söt liten flicka (15-16, 90a) i snart ett år nu. Hon är sjukt söt och fin på alla sätt, även om hon nu börjar tappa lite i "söthet" för att istället bli mer snygg. :cryout:
Hon var i alla fall intresserad av mig tidigare och jag skulle säkert kunna bli ihop med henne, risken är bara att det skulle ta slut alltför fort. Tror inte hon är mogen för fem öre, hennes liv kretsar halvt kring smink och utseende. Pojkar står nog högt på intresselistan också. :thumbup:
Ibland när jag möter henne med en viss kompis (lika gammal, bara lite mer mogen) kan jag se hur uttråkad kompisen är på hennes prat om hårfärgningar och liknande.

Nej, min plan är att komma tillbaka om två, tre år och bli ihop med henne då. Lite äldre, lite mer mogen, men fortfarande väldigt söt. ;)


När det gäller trådskaparens tjej så har vi ju inte en aning om hur pass mogen hon är, om hon är intresserad av dig osv?
Jag skulle i alla fall satsa på det!

Zerom
2006-03-31, 15:34
Tjena.

Ja, det omöjliga inträffade. Jag är 19 år, snart 20 och jobbar som lärarvikarie, men nu är det så att någon har fångat mitt intresse, faktiskt för ett tag sen. Jag har valt att inte tänka på det så mycket men det kommer bara tillbaka om och om igen. Nu är det så att jag har en väldigt udda smak på tjejer. Jag gillar den där hårdrockar typen som klär sig mörkt, har svart mascara och som älskar japan/j-rock/anime/poesi/spel mm. Ni förstår nog vilken typ det är.

Men nu är det så att jag aldrig har stött på en som passade in på den beskrivningen fram tills nu.

Vad ska jag göra?!? Hur fel är det? för övrigt går hon i gymnasiet i höst.

You may hate me. *slap*

Go for it! Hade en kompis som när han var 20 blev ihop med en som var 15. Vi var otroligt skeptiska. Nu är han 26 och dom är förlovade.
När man vant sig vid tanken så inser man att det faktiskt är ganska skitsamma. Var kär i någon som är 6 år yngre förra året (jag 81a, hon 87a), innan kunde jag inte tänka mig någon som var mer än 3 år yngre än mig själv, men när man har vant sig så inser man att det inte spelar någon större roll.
Och skulle det sen inte funkar så funkar det inte...vad är där att förlora?

elan
2006-03-31, 15:35
Jag blev ihop med en fyra år äldre kille när jag gick i nian, vi var tillsammans i fyra år. Problemet där var väl att jag lyckades mogna rätt mycket mellan jag var 15 och 19 och han mognade inte alls mellan han var 19 och 23. :D

Tror inte att åldern på pappret gör så himla mycket, men om det nu är så att du är hennes lärare så ska du verkligen vänta tills hon slutat skolan annars kommer du nog få problem.

Bronkitkorv
2006-03-31, 15:50
Vänta är mitt råd.. Det är som att be om problem ifall hon går i din skola. Åldern är väl skitsamma enligt mej, du upptäcker väl om det funkar efter ett tag.

Cilia
2006-03-31, 16:33
Hon går ändå vidare till gymnasiet om drygt två månader, så det är helt ok. :) Där jobbar jag inte.
vänta lite!
du kan inte starta ett förhållande med en elev på samma skola som du jobbar som lärare.
Om du ska göra det måste du minst vänta tills hon går ut.
Jag skiter i ålderskillnaden i sig men lärare och elever på samma skola är aldrig ok särskilt inte i den åldern.


Jag blev ihop med en fyra år äldre kille när jag gick i nian, vi var tillsammans i fyra år. Problemet där var väl att jag lyckades mogna rätt mycket mellan jag var 15 och 19 och han mognade inte alls mellan han var 19 och 23. :D
nu flödar mina fördomar men jag har redan uppfattningen innan att killar som faller för 16-åriga tjejer och är 4 år äldre eller så gör det för att dom är just omogna.

Tigerkotten
2006-03-31, 16:41
Helt klart borde du vänta tills hon slutat i din skola.

Sedan go for it. Vissa säger vänta 4år osv, men kom igen tänk lite. Hur lång tid är inte 4år? Hon kan finna någon annan, och han kanske tänker på henne fortfarande och då kanske det är redan försent. Försök och se vart det tar vägen, så slipper du gruppla på vad som kunde hänt mellan er 2.

Slartibartfast
2006-03-31, 16:53
Orka läsa tråden, men kör hårt för fan!

Skit i allt vad moralkärringar och lagar säger.

Det är inte ofta man hittar nån man verkligen gillar, så man ska inte missa chansen när det händer.

Stoltz
2006-03-31, 17:32
Jag hamnade i precis samma situation förra månaden då jag märkte att jag var intresserad av en nyss fyllda 16 årig tjej - Men sen tänkte jag va fan, tre års skillnad, varför inte, egentligen?

Jag tycker du ska köra på, men! Inte så länge hon går på skolan där du är lärarvikarie! Det kommer försätta både dig och henne i stora trubbel och det kan bli ett jävla rabalder och skriverier. Det vill du nog inte ha såklart, så vänta de där två månaderna, sen kan du nog börja försöka!

hultman
2006-03-31, 17:52
Det är i mitt tycke inte okej, men jag antar att du skiter fullständigt i vad jag tycker. Kör på, det är inte olagligt och samtidigt väldigt vanligt.

Kwon
2006-03-31, 17:55
If it's legal, go for it! :thumbup:

Who's stoppin' ya?

userfriendly
2006-03-31, 17:58
Har haft ett par förhållanden med "den" typen av tjejer. Gillar sådant också.
Men har en underbar "vanlig" tjej nu, mamma gillar det bättre .. haha.

Det som är jobbigt med unga partners är
- Inget Körkort, du kommer att bli hennes taxi
- Bor hos föräldrar - inget skoj, förmodligen så styr de en del i hennes liv
- Inga pengar - du kan räkna med att stå för alla restaurangbesök, bio,
mat, godis, hyrfilmer, presenter å co.
- Ingen liverfarenhet - de kan vara "töntiga", vill träffa andra etc.
- Vill resa - säkerligen vill hon se världen, precis när du är kär så sticker hon.
...

Rätt jobbigt tycker jag, minns när jag va 19, å ihop med 17år etc.
Det räckte för mig ...


alltså jag tror att det finns mer grejer som skiljer en åt om man är 16år jämfört med 21. Man kanske inte ser det då, men när jag var i den åldern hade jag pojkvänner som var mkt äldre och jag kan se nu att det inte var så sunt för mig själv. För dem gjorde det säkert inget, men jag förlorade bara på det i slutändan... beror ju mkt på vem man är o vart man är, jag ansågs ändå vara rätt mogen för min ålder o trodde nog det oxå... men 16 är 16 :D

hahavaffan
2006-03-31, 18:02
Själva åldersskillnaden är inte problemet. Problemet är att hon är 15 år. Det kan vara okej att råka hångla med en 15-16 åring på nåt uteställe, efter 10-12 öl. Men inte mer... hon är ju bara ett barn :(

Fast sen iofs... lammkött.

mathor
2006-03-31, 18:35
Jag tycker det är förkastligt och är av åsikten att du absolut inte bör gå vidare med detta. Du bör faktiskt inte inleda något förhållande med någon överhuvudtaget.

mangemani
2006-03-31, 18:45
ligger du på samma intelektuela nivå som en 15 åring,so go ahead,i wont stop you

Metal_boy_
2006-03-31, 19:03
Kanske inte är så smart om du jobbar där hon går. Annars är det väl bara att tuta och köra. Är hon 16 år så är hon ju lovlig att köras in. Själv skulle jag aldrig bli ihop med nån tjej under 18, men jag är ju å andra sidan 23. Det är inte bara det att jag är 23 iof, det är lättare att vara ihop med en myndig person.

Metal_boy_
2006-03-31, 19:05
If it's legal, go for it! :thumbup:

Who's stoppin' ya?


"Nu har pappa laddat bössan"? :D

Sheogorath
2006-03-31, 19:12
Jag fyller 24 och dejtar en tjej som fyller 19. Jag tror att hon kommer bli min flickvän, och sånna riktiga grejor. Kanske t.o.m. min fru. Och jag är liksom skitcool.

Farzan
2006-03-31, 19:29
Jag har hört både bra och dåliga grejer i den här tråden och det var mer eller mindre det jag förväntade mig. Men nu vet jag iallafall att ett förhållande kan fungera även om det är 3-4 års ålderskillnad vid min ålder. (19, snart 20).

Jag kommer nog vänta tills juni iallafall. Vi kommer nog fortfarande träffas i skolan och sådär, men jag går inte längre än så just nu. Som sagt, två månader till så är jag inte hennes lärarevikarie längre. Då är jag själv arbetslös i väntan på högskolan. :)

Sheograth, grattis föresten på en flickvän som du verkligen verkar tycka om. Fastän du är skitcool. :)

Metal_boy_
2006-03-31, 19:32
ligger du på samma intelektuela nivå som en 15 åring,so go ahead,i wont stop you


Högst individuellt.

adam_88
2006-03-31, 19:45
If she got fluff on the muff, she's old enough

Metal_boy_
2006-03-31, 19:49
If she got fluff on the muff, she's old enough


Haha, min humor! Du är född -88 också och äldre är jag väl inte i sinnet :D

Garnax
2006-03-31, 20:19
Ålder spelar väl igentligen ingen roll, jag har aldrig vart något för yngre tjejer
utan dom har alltid vart 5-10 år äldre.

Så gör vad som känns bäst, men hennes föräldrar kanske inte blir så glada *grr27*

tano
2006-03-31, 20:35
alltså jag tror att det finns mer grejer som skiljer en åt om man är 16år jämfört med 21. Man kanske inte ser det då, men när jag var i den åldern hade jag pojkvänner som var mkt äldre och jag kan se nu att det inte var så sunt för mig själv. För dem gjorde det säkert inget, men jag förlorade bara på det i slutändan... beror ju mkt på vem man är o vart man är, jag ansågs ändå vara rätt mogen för min ålder o trodde nog det oxå... men 16 är 16 :D

exact. folk tror de är mogna, men skillnaden mellan 16 och 20 är ändå väldigt stor.
det är så mycket som händer under just den tiden. Det ska vara en väldigt omogen kille om han är på samma våglängd som en 16 åring.

förövrigt så är väl det viktigaste vänta iaf tills hon slutat gå på skolan.

Nina L
2006-03-31, 20:40
Du är född -88 också och äldre är jag väl inte i sinnet :Den stund av självinsikt. :) så fint.

jakke
2006-03-31, 20:42
If she got fluff on the muff, she's old enough
allt med gräs på mattan är spelbart //en fjortisraggare på luckan..

Trance
2006-03-31, 21:12
allt med gräs på mattan är spelbart //en fjortisraggare på luckan..

Mmm, gammal klassiker

If there is grass on the pitch, play ball!

Bronkitkorv
2006-03-31, 21:36
Vad alla hakar upp sej på mognad, vem fan bryr sej, ifall man tycker om personen så att säga... Hon växer upp.. Stunder av omogenhet kan man stå ut med...

Jag träffa min FRU när hon precis fyllde 17år och jag var 25... hmm få se nu 6 års skillnad typ, jag kände mej som en pedofil samtidigt som jag visste att jag inte ville leva utan henne.. Ibland så lyste åldersskillnaden igenom men inte jämt och nu är hon 24år och vi har 2 barn och så vidare... Det som var jobbigt ibland var hennes fnissande tjejkompisar och att hon ville att mamma skulle veta allt och lösa hennes problem mensjag hade bott själv länge och var van att klara allt själv.. om en säger så...

Cilia
2006-03-31, 22:10
alltså jag tror att det finns mer grejer som skiljer en åt om man är 16år jämfört med 21. Man kanske inte ser det då, men när jag var i den åldern hade jag pojkvänner som var mkt äldre och jag kan se nu att det inte var så sunt för mig själv. För dem gjorde det säkert inget, men jag förlorade bara på det i slutändan... beror ju mkt på vem man är o vart man är, jag ansågs ändå vara rätt mogen för min ålder o trodde nog det oxå... men 16 är 16 :D
japp, tror inte du är unik där.




Jag träffa min FRU när hon precis fyllde 17år och jag var 25... hmm få se nu 6 års skillnad typ,
själv får jag det till 8 års skillnad men det finns säkert flera sätt att räkna på.

Bronkitkorv
2006-03-31, 22:11
japp, tror inte du är unik där.





själv får jag det till 8 års skillnad men det finns säkert flera sätt att räkna på.
Jah men jag drog av två år som jag inte var mogen för min ålder oxå !

Cilia
2006-03-31, 22:12
Jah men jag drog av två år som jag inte var mogen för min ålder oxå !
ja ju att det fanns mer än 1 sätt att räkna på *L*

balder
2006-03-31, 22:29
Jag träffa min FRU när hon precis fyllde 17år och jag var 25... hmm få se nu 6 års skillnad typ, jag kände mej som en pedofil samtidigt som jag visste att jag inte ville leva utan henne..

Hm, 8 års skillnad blir väll det? :confused: :)

Kwon
2006-03-31, 22:32
Older is fun too... :naughty:

Sniggel
2006-03-31, 22:49
Hm, 8 års skillnad blir väll det? :confused: :)

Läste du inte Hur han räknade? ;) för isåfall har han rätt

Metal_boy_
2006-04-01, 01:53
en stund av självinsikt. :) så fint.


Det har jag alltid varit ganska öppen med att erkänna förut också. Självinsikt är ju en sak, det har jag och självkänsla kan man ju tydligen köpa. :D

Herkulez
2006-04-01, 09:49
I vanliga fall, go for it


men inte när du är hennes lärare, STORT NO NO.

Lycka till att få fler lärarjobb sen ifall det kommer fram att du gängat en av dina elever :thumbup:

christian
2006-04-01, 10:17
Det har jag alltid varit ganska öppen med att erkänna förut också. Självinsikt är ju en sak, det har jag och självkänsla kan man ju tydligen köpa. :D

*drumroll*

Cilia
2006-04-01, 12:43
Jag fyller 24 och dejtar en tjej som fyller 19. Jag tror att hon kommer bli min flickvän, och sånna riktiga grejor. Kanske t.o.m. min fru. Och jag är liksom skitcool.
tycker det är en skillnad även om det är 5 års skillnad här.
lycka till, hoppas du har hittat rätt och att du får skratta mycket.

Diana
2006-04-01, 15:03
Kliver ur mina moralkärringsdojjer :D och tycker verkligen att du ska satsa på den här flickan! Som någon skrev tidigare i tråden är det ju otroligt svårt att hitta människor man verkligen tycker om. Så skit i åldern, och lärarsituationen... (gulligull uttalande på ingång... ; ) hon kan vara din the one =)

Mr. Moose
2006-04-01, 17:18
Har läst tråden men hittar ingenting om hur hon känner för dig.

Är ni ett par eller går du bara och hoppas/dagdrömmer?

Skit i ålders skillnaden, fungerar det så fungerar det, om inte tar det slut och då har ni iallafall provat!

Claes

Cilia
2006-04-01, 17:27
Har läst tråden men hittar ingenting om hur hon känner för dig.

Är ni ett par eller går du bara och hoppas/dagdrömmer?

Skit i ålders skillnaden, fungerar det så fungerar det, om inte tar det slut och då har ni iallafall provat!

Claes
då tycker jag han ska skita i att vara lärare också för då förstår man inte vilket ansvar man har för eleverna i skolan och deras rätt att få känna sig säkra och trygga i den miljön.

Farzan
2006-04-01, 17:30
då tycker jag han ska skita i att vara lärare också för då förstår man inte vilket ansvar man har för eleverna i skolan och deras rätt att få känna sig säkra och trygga i den miljön.

Ja, precis. Lärarrollen kommer först. Men jag är en vikarie, inte en riktig lärare. Fast som tidigare nämt, jag ska inte göra något dumt föränn jag slutar vara vikarie.

Herkulez
2006-04-01, 17:43
Ja, precis. Lärarrollen kommer först. Men jag är en vikarie, inte en riktig lärare. Fast som tidigare nämt, jag ska inte göra något dumt föränn jag slutar vara vikarie.
låter som en lysande idé :thumbup:

Nejv
2006-04-01, 17:51
Men det där är fööör mycket. Ni kommer ju från två olika världar... Hennes personlighet har ju knappt formats än.

Mago
2006-04-01, 18:00
Men det där är fööör mycket. Ni kommer ju från två olika världar... Hennes personlighet har ju knappt formats än.

"Åh Farzan jag älkar dig!"
"Jag älskar dig också, men tyvärr.. din personlighet har inte formats ännu. :("

Han gillar henne. Gillar hon honom så äre väl bara och se hur det går. Funkar det inte så är det inte mer med det.

Mr. Moose
2006-04-02, 01:45
då tycker jag han ska skita i att vara lärare också för då förstår man inte vilket ansvar man har för eleverna i skolan och deras rätt att få känna sig säkra och trygga i den miljön.

Om jag förstod det rätt så skulle hon byta skola om två månader.

"Känna sig säkra och trygga" det låter som om han var en pedofil som konstant jagar småtjejer. Jag trodde att det rörde sig om EN tjej som han fått tycke för!

Vem vet, kanske hon är den rätta för honom? Tycker du att det är rätt att han ska glömma det hela bara för att han råkat träffa henne på skolan?

Claes

Cilia
2006-04-02, 11:15
Om jag förstod det rätt så skulle hon byta skola om två månader.

"Känna sig säkra och trygga" det låter som om han var en pedofil som konstant jagar småtjejer. Jag trodde att det rörde sig om EN tjej som han fått tycke för!

Vem vet, kanske hon är den rätta för honom? Tycker du att det är rätt att han ska glömma det hela bara för att han råkat träffa henne på skolan?

Claes
när man går i skolan som elev så måste man få känna sig trygg med lärarna. Oavsett allt annat så har man en maktposition när man är lärare. Det går aldrig att bortse ifrån.

När man är i den åldern hon är testar man massor av gränser och situationer. Man flörtar för att se vad man får för respons etc. Det är inte samma sak som att man automatiskt vill ha den andra personen. Fråga hur många medelålders manliga och kvinnliga lärare som har haft elever som uppträtt utmanande mot dom? Tror det är väldigt många. Men delvis gör dom det med känslan av att vara trygg för dom vet att det är lärare och inte ska ha förhållanden med dom. Det är ett tryggt sätt att testa.

Jag vikade också som lärare när jag var i Farzans ålder. Hälfen av killarna flörtade vilt med mig. Det var helt galet. Däremot tror jag inte för en sekund att dom menade allvar med det.

Arbetar man som lärare oavsett om man är där permanent eller som vikarie tar man på sig en roll och ett ansvar som går utöver att bara lära eleverna läsa och skriva.

Farzan
2006-04-02, 11:23
när man går i skolan som elev så måste man få känna sig trygg med lärarna. Oavsett allt annat så har man en maktposition när man är lärare. Det går aldrig att bortse ifrån.

När man är i den åldern hon är testar man massor av gränser och situationer. Man flörtar för att se vad man får för respons etc. Det är inte samma sak som att man automatiskt vill ha den andra personen. Fråga hur många medelålders manliga och kvinnliga lärare som har haft elever som uppträtt utmanande mot dom? Tror det är väldigt många. Men delvis gör dom det med känslan av att vara trygg för dom vet att det är lärare och inte ska ha förhållanden med dom. Det är ett tryggt sätt att testa.

Jag vikade också som lärare när jag var i Farzans ålder. Hälfen av killarna flörtade vilt med mig. Det var helt galet. Däremot tror jag inte för en sekund att dom menade allvar med det.

Arbetar man som lärare oavsett om man är där permanent eller som vikarie tar man på sig en roll och ett ansvar som går utöver att bara lära eleverna läsa och skriva.

Ja, men det har jag förstått. Tjejerna brukar flörta men man vet att de inte menar allvar, och du har rätt. Elever måste känna sig trygga i skolan och vi gör mer än bara lära ut. Vi ska vara ett gott föredöme och stödja dem när de behöver stöd. Just därför har jag valt att vänta tills jag har slutat som vikarie och hon har slutat i skolan innan jag ens öppnar käften. Om jag ens gör det efter skolan är fortfarande osäkert.

(för övrigt har vi bra kontakt med varandra.)

hobbitar
2006-04-02, 13:58
Kan du inte ta ett kort pa hon och lagga upp sa vi far se hur hon ser ut?


ps. Glom inte att lagga upp bilden pa en annan server och lanka hit sa blir moderatorerna glada.

mmartin
2006-04-02, 14:09
hehe intressanta svar :D

herregud få på vad du känner kort och gott!! känns det rätt så e det lugnt, det märker du mkt snart om ni passar eller ej när ni väl testar.

BTW jag fyller 25 och är tillsammans med en 18-åring :cool:

christian
2006-04-02, 14:39
hehe intressanta svar :D

herregud få på vad du känner kort och gott!! känns det rätt så e det lugnt, det märker du mkt snart om ni passar eller ej när ni väl testar.

BTW jag fyller 25 och är tillsammans med en 18-åring :cool:

Är du hennes lärare också? I skolan då, inte bara i livet.