handdator

Visa fullständig version : Vilket kosttillskott?


benis
2006-03-31, 14:18
Hej.

Jag har kommit igång med träningen igen efter ett halvårs uppehåll och tränar 3-4 gånger i veckan på gymet. Det är så att jag spelar mycket fotboll (4 gånger i veckan) men vill endå bygga upp lite muskler utan att bli för biffig och tappa snabbheten. Jag är 182cm och väger runt 75kg och då har jag nästan inget underhudsfett.

Jag funderar på KP3 för att det funkar till både styrketräningen och fotbollen.
Men sen undrar jag lite vad som passar mig bäst, gainer, protein eller kanske båda? Och är det något annat jag borde satsa på? :confused:

Och hur många reps rekommenderar ni för att inte tappa snabbhet och få lite mer uthålliga muskler?

pragmatist
2006-03-31, 15:13
Du lär inte tappa någon snabbhet av styrketräning, snarare tvärtom. Sprinters och t.ex. amerikanska fotbollsspelare spenderar en hel del tid i gymmet och någon negativ effekt på deras snabbhet har det verkligen inte. Däremot kan man tänka sig att det för en fotbollsspelare har en mer blandad effekt på uthålligheten eftersom man tvingas släpa runt på fler kilon i 90 minuter. Det kanske uppvägs av att man har mer att sätta emot i närkamperna, vad vet jag?

Avesta
2006-03-31, 15:18
Hej.

Jag har kommit igång med träningen igen efter ett halvårs uppehåll och tränar 3-4 gånger i veckan på gymet. Det är så att jag spelar mycket fotboll (4 gånger i veckan) men vill endå bygga upp lite muskler utan att bli för biffig och tappa snabbheten. Jag är 182cm och väger runt 75kg och då har jag nästan inget underhudsfett.

Jag funderar på KP3 för att det funkar till både styrketräningen och fotbollen.
Men sen undrar jag lite vad som passar mig bäst, gainer, protein eller kanske båda? Och är det något annat jag borde satsa på? :confused:

Och hur många reps rekommenderar ni för att inte tappa snabbhet och få lite mer uthålliga muskler?
Du kan inte bli biffig, ens om det vill det, det är många år dit. Sen är det bara en myt att man blir "slö" när man börjar styrketräna. Sluta tänka på kosttillskott och börja träna på allvar, kosttillskott ger inte mer än vad mat kan ge så det enda du kan behöva är lite gainer som du kan beställa från webshopen här. Inget mer behövs, träna hårt och rätt, ät mycket och rätt, och snart lär du se resultat.