handdator

Visa fullständig version : Brandmännens vattenslangar


pilt77
2006-03-31, 10:14
jag åkte förbi brandstationen idag och kom o tänka på en sak. Hänger dom inte slangarna på tork längre? Det vet jag att dom gjorde förr, brukade få följa med upp i tornen när jag var o hälsade på min farmor på jobbet när jag var liten knodd. Men nu hänger det aldrig några slangar på tork längre :confused:

Piranha
2006-03-31, 10:16
Om du vill prata ut som din penisfixering så säg det rakt ut ..

bubbe
2006-03-31, 10:18
jag åkte förbi brandstationen idag och kom o tänka på en sak. Hänger dom inte slangarna på tork längre? Det vet jag att dom gjorde förr, brukade få följa med upp i tornen när jag var o hälsade på min farmor på jobbet när jag var liten knodd. Men nu hänger det aldrig några slangar på tork längre :confused:

det är inte så att dom hänger så du inte ser dom bara?

pilt77
2006-03-31, 10:19
det är inte så att dom hänger så du inte ser dom bara?

vart hänger dom då?

bubbe
2006-03-31, 10:21
vart hänger dom då?

I falkenberg inne i tornet. (Ni kanske har något glastorn el likn men hos är det murat)

timoat
2006-03-31, 10:39
Pilt din jävel, nu blev jag helt nostalgisk i ditt ställe! Fick nästan en liten klump i halsen...

Lillgrabben
2006-03-31, 10:54
jag åkte förbi brandstationen idag och kom o tänka på en sak. Hänger dom inte slangarna på tork längre? Det vet jag att dom gjorde förr, brukade få följa med upp i tornen när jag var o hälsade på min farmor på jobbet när jag var liten knodd. Men nu hänger det aldrig några slangar på tork längre :confused:

Förut hade de slangar i ngt naturmaterial, då var det nödvändigt att torka dem före lagring. Jag skulle tro att de hade "ruttnat / försvagats" annars.

Numer är brandslangarna gjorda av ngn slags plastmaterial.

daja
2006-03-31, 10:57
jag åkte förbi brandstationen idag och kom o tänka på en sak. Hänger dom inte slangarna på tork längre? Det vet jag att dom gjorde förr, brukade få följa med upp i tornen när jag var o hälsade på min farmor på jobbet när jag var liten knodd. Men nu hänger det aldrig några slangar på tork längre :confused:
var din farmor brandman i Versailles slott?

Lillgrabben
2006-03-31, 11:10
var din farmor brandman i Versailles slott?


För hade i princip alla brandstationer höga slangtorn där brandslangarna torkades! :)

pilt77
2006-03-31, 11:41
var din farmor brandman i Versailles slott?
nej hon var hushållerska på den tiden brandstationerna hade såna

Wikner
2006-03-31, 12:47
När jag praoade på en brandstation så torkade vi dem i en stor och lång tork typ.
Man la bara ner dem i den och så funkade det som ett torkskåp.

Zerom
2006-03-31, 12:49
Vår vän Freud skulle ha en hel del att säga om den här tråden...

Fredrik S
2006-03-31, 16:51
Det är som Wikner säger, slangarna torkas liggande numera, därav har brandstationer inte torn längre.

Alexlindgren
2006-03-31, 17:12
blåser dom inte ut dom med tryckluft då?