handdator

Visa fullständig version : Tja på er Knepig fråga....


X-Ray
2006-03-30, 18:25
:whipped: Tja jag e en kille som har varit lite små "mullig" när jag var mindre dock ganske smal nu och gymmar stadigt på 3 ggr i veckan och löper 2 ggr i veckan men jag har fortfarande en del fett kvar....
Jag vill gärna bli av med det där sista fettet...Nu kommer problemet...Jag undrar hur jag ska lägga upp kosten för att bli av med fettet utan att påverka mina gymresultat om ni förstår vad jag menar

Glad för alla svar...

*uppdate*

Wider
2006-03-30, 22:42
Ät inte så mycket smör tjockis :) Nae men jag tror inte du behöver ändra så mycket med tanke på att du har gått ner rätt mycket på rätt kort tid, inklusive den tiden när det inte var så mycket konditionsträning...

oksiv1
2006-03-30, 23:04
Försök få idig 2g protein per kropps kilo och 1 g fett per kroppskilo. Resten fyller du upp med kolhydrater tills du når ett rimligt kcal-underskott.
Köp en matvåg :hbang:

Sniggel
2006-03-30, 23:47
Jag kommer att säga samma sak som oksiv fast med andra ord.
Dra ner på kolhydrater och fett men inte på protein.
Exempelvis så ät bara 3 potatisar till middag istället för 6 och var sparsam med såsen.
Om du dricker mjölk se till att det är lättmjölk.
Vet inte om du behöver träna mer men om du märker att det inte hjälper med att göra ändringarna i kosten och inte vill skära ner mer på maten så löp 50% längre på dina löppass.

det viktigaste för att behålla muskelmassan är iaf att du tillför protein i tillräckliga mängder (därav att du inte ska skära ner på proteinet)