handdator

Visa fullständig version : Försvunna magmuskler


Cykelmannen
2006-03-30, 17:20
I förrgår hade jag mina normala magmuskler, "magrutor". Igår fäste jag ingen uppmärksamhet vid min kropp. Idag innan gympasset fick jag emellertid en chock.. inte nog med att rutorna knappt alls syntes, jag verkar dessutom blivit smalare och det var helt omöjligt att spänna magmusklerna. Nu 4 timmar senare är läget oförändrat. Vad är det som händer? Jag har inte gjort något avvikande de senaste dagarna :S

delta_mats
2006-03-30, 17:47
Förmodligen har du bara dragit på dig lite mer vätska än vanligt. Beror nog på kosten tror jag. Låter mest troligt i mina öron då det skett på så kort tid.

Toel
2006-03-30, 17:47
I förrgår hade jag mina normala magmuskler, "magrutor". Igår fäste jag ingen uppmärksamhet vid min kropp. Idag innan gympasset fick jag emellertid en chock.. inte nog med att rutorna knappt alls syntes, jag verkar dessutom blivit smalare och det var helt omöjligt att spänna magmusklerna. Nu 4 timmar senare är läget oförändrat. Vad är det som händer? Jag har inte gjort något avvikande de senaste dagarna :S

Japp, det finns en medicinsk term för ditt tillstånd; plötslig muskelförlust (http://susning.nu/Paranoia) kallas det. En del proffs bodybuilders har upplevt det, bla den gamla Arnold inför 1914 års Mr Olympia, då försvann hans ena pec!! Fatta han blev orolig!! Tyvärr gjorde det att han förlorade. :(










Nejdå. Jag tror ej du behöver oroa dig. Delta Mats är nog en vis man.

Cykelmannen
2006-03-30, 18:44
Jag lovar att det inte bara är inbillning. Men jag bumpar den här tråden imorgon om det inte blivit bättre. Då ska jag börja tycka synd om mig själv :S Men jag skojar inte alltså, magrutorna har nästan försvunnit helt.

krellik
2006-03-30, 20:48
Vet du vad problemet är?

Jo det är att du står och spänner dej alldeles för mycket framför spegeln och oroar dej ängsligt för varje gram muskler som syns på magen bröstet och biceps.

Botemedlet: Några års tung träning med reducerad dos spegelflexande och bra kost.

Cykelmannen
2006-03-30, 21:39
Ja det kan vara ett problem men frågan gällde hur det är möjligt för magmusklerna att sjunka ihop på så mycket på så kort tid som de gjort.

Frustrator
2006-03-30, 23:21
Du har inte kört någon träning som har tömt dem på glykogen?

Pez
2006-03-31, 02:17
Ja det kan vara ett problem men frågan gällde hur det är möjligt för magmusklerna att sjunka ihop på så mycket på så kort tid som de gjort.
Och svaret var.. att det kan dom inte. It's all in your head.. *screwy*