handdator

Visa fullständig version : LipoDrain


jeanclaudevandamme9
2006-03-30, 14:57
Ingen som testat?

En fråga till Eiselt också: läste att den fungerar som en frikopplare?
På vilket sätt skiljer den sig från Usnic Acid eller DNP?

Sir Anselm
2006-03-30, 15:04
Vet inte om jag minns rätt här, men är inte "usnic acid" direkt skadligt för kroppen? Isåfall får man ju hoppas att Lipodrain skiljer sig rätt mycket från det...

jeanclaudevandamme9
2006-03-30, 15:07
Skadlig i stora mängder ja. Finns nån/några som har dött av det i USA (överdos).

EiseltUK
2006-03-31, 18:11
Ingen som testat?

En fråga till Eiselt också: läste att den fungerar som en frikopplare?
På vilket sätt skiljer den sig från Usnic Acid eller DNP?

Den är inte jämförbar med usniat eller dnp. Den primära effekten är aktivering av PPAR-alfa som ökar nebrytningen av fett i mitokondierna och peroxisomerna (cellernas fettförbränningsstationer). Om man skulle blockera denna receptor skulle du troligen dö förr eller senare av det man kallar Syndrom X (hjärt-och kärlsjukdommar, fetma, diabetes, högt blodtryck).

Frikopplingen är en positivt bieffekt. Finns någon studier som visar att PPAR-alfa agonister kan öka expressionen av UCP mRNA 5-9 faldigt.

Ett liknande ämne är sesamin som du kan söka på via Pubmed eller google. Även fiskolja har lite en sån effekt men svagare.

/ Henrik

Sverker
2006-04-01, 06:36
Hur stor andel av fettförbränningen görs i peroxomerna ?

Vad händer med totala ämnesomsättningen. Ökar värmeproduktionen i peroxsomen lär ju mitokondriens förbränning minska för att undvika överhettning :confused:

Angus
2006-04-01, 08:51
Hur stor andel av fettförbränningen görs i peroxomerna ?

Vad händer med totala ämnesomsättningen. Ökar värmeproduktionen i peroxsomen lär ju mitokondriens förbränning minska för att undvika överhettning :confused:

intressanta frågor som kräver bra svar :thumbup:

EiseltUK
2006-04-01, 14:44
Hur stor andel av fettförbränningen görs i peroxomerna ?

Vad händer med totala ämnesomsättningen. Ökar värmeproduktionen i peroxsomen lär ju mitokondriens förbränning minska för att undvika överhettning :confused:



PPAR-a agonister påverkar en kaskad av reaktioner som påverkar den totala lipidomsättningen, inkl de enzymer som behövs för beta-oxidation i både peroxisomer och mitokondrier. Hur stor del av oxidationen som sker i peroxisomerna vågar jag inte spekulera om men det beror troligen på fettsyrakedjornas längd och om i vilka organ. UCP-2 expressionen ökar i mitokondrierna (främst i levern) men är mer en bieffekt och inte den huvudsakliga verkningsmekanismen för Lipodrain.

/ Henrik

Sverker
2006-04-01, 15:23
Fettsyrorna längd ? De flesta är ju 18 kol långa.

EiseltUK
2006-04-01, 15:52
Fettsyrorna längd ? De flesta är ju 18 kol långa.



Distinctions between mitochondrial and peroxisomal b-oxidation

There are two major differences between mitochondrial and peroxisomal b-oxidation: specificity and mechanism. In mammals, the mitochondria oxidize short, medium, and most long chain fatty acids, while peroxisomes oxidize some long chain, but mostly very long chain fatty acids.

http://www.peroxisome.org/Scientist/Biochemistry/boxidationtext.html

18-c är väl de som är "very long chain".

/ Henrik

Sverker
2006-04-01, 16:35
Very long chain är för mig C22 - C24 dvs bla fiskfettsyran DHA, den omättade erukasyra och den mättade behensyra, som bla finns i jordnötter.

EiseltUK
2006-04-01, 16:46
Very long chain är för mig C22 - C24 dvs bla fiskfettsyran DHA, den omättade erukasyra och den mättade behensyra, som bla finns i jordnötter.

Ja 12-18 är "long" men det verkar stå lite olika i litteraturen.

/ Henrik

Sverker
2006-04-01, 17:33
Ja 12-18 är "long" men det verkar stå lite olika i litteraturen.

/ Henrik

En sökning på nätet tog mig till Skottland och den eminente professor Gunstone:
http://www.lipidlibrary.co.uk/Lipids/fa_mono/index.htm

Här klassas "very long" från C20 och uppåt. Texten är inte klockren för oss men ger en fingervisning tycker jag ( att C18 bara är long och inte very long

jeanclaudevandamme9
2006-04-05, 06:31
Intressanta svar men ÄR DET INGEN SOM TESTAT LIPODRAIN? Isåfall resultat? Verkar vara en lovande och hälsosam produkt.

MVH

Magnus
2006-04-05, 06:51
Jag kör med LipoDrain nu! men är nog inte bästa person att fråga om resultat då jag kör massa tillskott :D

EiseltUK
2006-04-05, 11:10
Intressanta svar men ÄR DET INGEN SOM TESTAT LIPODRAIN? Isåfall resultat? Verkar vara en lovande och hälsosam produkt.

MVH

Nej vi har inte sålt en enda burk... *cry*

Det är alltid lite svårt att avgöra om såna produkter funkar eller inte eftersom man ofta samtidigt gör ändringar i kost och träning. Har själv använt den under utvecklingen och tyckte att jag märkte en stor skillnad i hur snabbt jag gick ned och att det gick ganska enkelt då jag annars har ganska dålig karaktär vad gäller både mat och träning. Jag har testat nästan allt vad gäller fettförbränning och det här var första gången jag i varje fall tyckte att det hjälpte och jag brukar inte vara den som får placeboeffekter.

Forskningen talar för att de här ingredienserna är bra effekt även på kolesterol, triglcerider, blodtryck, blodsocker och insulin så det är lite av ett hälsopiller. Fiskolja har samma verkningsmekanism men är inte lika kraftfullt. Det är bra att kombinera med extra fiskolja eftersom Lipodrain kan öka förbränningen även av omega-3 fettsyror.

/ Henrik

Danne
2006-04-05, 14:39
Beställde Lipodrain direkt den fanns att beställa och det är ca 3 veckor sen, så du får nog vänta lite längre innan fler har hunnit prova den.
kör enligt rekommenderad dos på 2 kaps om dan det innebär att första burken inte är slut än.
skärpte till kosten samtidigt men har inte börjat med cardio än, har droppat ca 4-5 kilo hittils, kommer nog att köra två burkar till.
Tror att den påverkar hungern iaf. för det har inte varit nåt problem än.

Intressanta svar men ÄR DET INGEN SOM TESTAT LIPODRAIN? Isåfall resultat? Verkar vara en lovande och hälsosam produkt.

MVH

Malocc
2006-04-13, 07:08
Beställde Lipodrain direkt den fanns att beställa och det är ca 3 veckor sen, så du får nog vänta lite längre innan fler har hunnit prova den.
kör enligt rekommenderad dos på 2 kaps om dan det innebär att första burken inte är slut än.
skärpte till kosten samtidigt men har inte börjat med cardio än, har droppat ca 4-5 kilo hittils, kommer nog att köra två burkar till.
Tror att den påverkar hungern iaf. för det har inte varit nåt problem än.

Ser att det var ca 1 vecka sen då postade ditt inlägg här ovan.
Hur har det gått med resultaten sen dess?
Droppar du fortfarande i samma takt & hur känns det i kroppen?
*sjukligt nyfiken*

Hoppas det rullar på, då blir det lätt 2 burkar att prova sig fram med.. :bow: