handdator

Visa fullständig version : Dagens bannor..


z_bumbi
2006-03-30, 07:00
... fy!

Om man inleder ett inlägg i en tråd med "jag lånar tråden lite", "jag lånar tråden" osv så vet man om att man inte håller sig till trådens ämne så varför inte starta en ny tråd istället?

Så svårt är det inte att starta en ny tråd och sätter man dessutom en bra rubrik så ökar chansen att man får ett bra svar.

Nina L
2006-03-30, 07:01
Bra rubriker är inte kolo-användarnas styrka. (Starta trådar tycker jag dock att vi är hyfsade på.)

z_bumbi
2006-03-30, 07:06
Bra rubriker är inte kolo-användarnas styrka.

Säg ett forum där det funkar? :D

Nina L
2006-03-30, 07:23
Säg ett forum där det funkar? :DJa du... Folk härmar varandra i alla fall. Jag minns en tråd på Exhåla där jag gick in och ändrade allas inlägg så att det blev formaterat efter en mall (Det var någon tråd med en fråga.) Efter att jag hade fixat till de fem första inläggen så skrev övriga i tråden på precis samma sätt. Det var ett kul experiment. På sätt och vis är det lite kul med kassa titlar här, men det har hänt att jag har missat en och annan tråd för att det inte gick att fatta vad den handlade om, och då hade det känts surt. (Det är ju tråkigt att komma in sent i debatten.)

H.Emanuel
2006-03-30, 07:27
Jag lånar den här tråden lite om det är okej. Är det sant att det finns en halvö i Grekland där kvinnor är förbjudna att vistas?

Piranha
2006-03-30, 07:27
Jag lånar den här tråden lite om det är okej. Är det sant att det finns en halvö i Grekland där kvinnor är förbjudna att vistas?


Ja mykonos.

H.Emanuel
2006-03-30, 07:32
Ja mykonos.
Haha

Conrad_buse
2006-03-30, 08:45
... fy!

Om man inleder ett inlägg i en tråd med "jag lånar tråden lite", "jag lånar tråden" osv så vet man om att man inte håller sig till trådens ämne så varför inte starta en ny tråd istället?

Så svårt är det inte att starta en ny tråd och sätter man dessutom en bra rubrik så ökar chansen att man får ett bra svar.



Se det var väl inte så hemskt...Om nån lånar tråden är det ju bara att scrolla ner på sidan lite...


MVH Conny *flex*

Tolkia
2006-03-30, 08:52
Kanske inte sååååååå kul för trådskaparen dock att behöva scrolla igenom tjugo sidor av engagerad diskussion om relevansen av acesulfam-k:s påverkan på insulinsekretionen eller huruvida dagens "stenåldersdieter" verkligen förtjänar sitt namn med tanke på vad man (inte) vet att stenåldersmänniskan faktiskt åt, rikt späckad med långa citat från PubMed.

grisbil3n
2006-03-30, 09:14
Jag lånar den här tråden lite om det är okej. Är det sant att det finns en halvö i Grekland där kvinnor är förbjudna att vistas?

Ja mykonos.

:laugh: Jag dör fan här!

Helena B
2006-03-30, 09:27
Ja undrar vad det beror på att folk inte startar nya trådar ;)

Dumleman
2006-03-30, 09:28
Ja undrar vad det beror på att folk inte startar nya trådar ;)
De är inga datanördar?

Piranha
2006-03-30, 09:35
De är inga datanördar?


Nu måste jag gå in och försvara datanördarna.

Peka å klicka är inget som kräver nå nörderi för att fixa.

Bekvämlighet.

nemd
2006-03-30, 09:51
De är inga datanördar?

NÄR är man datanörd då?
Är man det när man vet hur man startar en ny tråd?

z_bumbi
2006-03-30, 16:13
Se det var väl inte så hemskt...Om nån lånar tråden är det ju bara att scrolla ner på sidan lite...


MVH Conny *flex*

Varför ska man behöva scrolla för att någon inte orkar starta en ny tråd?

timoat
2006-03-30, 16:15
Dessutom är det irriterande när man ser en go titel, och går in för att visa sin fantastiska åsikt i just det ämnet så visar det sig att tråden är nån helt annanstans.

Nina L
2006-03-30, 16:18
Dessutom är det irriterande när man ser en go titel, och går in för att visa sin fantastiska åsikt i just det ämnet så visar det sig att tråden är nån helt annanstans.
Hahahah. Precis!

H.Emanuel
2006-03-30, 19:02
Eller när man ser den intressanta tråd-titeln och ser att nån intressant medlem skrev senaste inlägget, så när man gör sig besväret att gå in i tråden så står där nåt helt ovidkommande som inte har med trådens titel att göra.

Observera att jag icke nämnt några namn här