handdator

Visa fullständig version : Felkönad?


Verni
2006-03-29, 22:05
Hörde för några dagar sen en tjej som hade mens att hon hellre skulle vilja vara kille och slippa skiten (kanske inte helt seriöst). Om hon syftade på mensen eller att kunna göra helikopter framgick inte.

Och nu till frågan, Skulle du vilja vara av motsatt kön?

Larsson
2006-03-29, 22:06
Nej, jag trivs bra med att vara kille.

Kwon
2006-03-29, 22:08
Nej, verkligen inte.

Men om jag inte sköter mig kommer jag återfödas i nästa liv som det jag mest fruktar.

Jag tycker kvinnor är underbara men skulle aldrig kunna tänka mig vara en, jag vet hur jobbigt unga tjejer har det i dagens samhälle!

timoat
2006-03-29, 22:09
om jag hade fått hoppa mellan dem när jag ville. Tänk att få utöva lite av den makt de har över oss killar...

Slartibartfast
2006-03-29, 22:11
Jag skulle inte kunna vara tjej. Så mycket pressure.

Mago
2006-03-29, 22:16
Nej. Jag trivs ypperligt som kille.

Det känns som att folk i allmänhet är mer "judgmental" mot tjejer, plus att det säkert är jobbigare på många vis.. mens, diskriminering..

Men det skulle ju såklart ha sina fördelar också. :)
Få skutta runt i söta kjolar och bikinis osv.

Kwon
2006-03-29, 22:22
Nej. Jag trivs ypperligt som kille.

Det känns som att folk i allmänhet är mer "judgmental" mot tjejer, plus att det säkert är jobbigare på många vis.. mens, diskriminering..

Men det skulle ju såklart ha sina fördelar också. :)
Få skutta runt i söta kjolar och bikinis osv.

LOL!

Who's stoppin' ya now? :)

Tomten
2006-03-29, 22:33
Få skutta runt i söta kjolar och bikinis osv.

Det får du så gärna göra endå.

Mago
2006-03-29, 22:51
Haha. Ok.

Kommer jag lägga upp bilder nån gång så blir det iförd en av lillsyrrans kjolar. *kissass*

Baan
2006-03-29, 22:55
Nej, verkar inte vara något plus vara tjej.

Princy
2006-03-29, 22:59
Jag skulle aldrig vilja byta, om jag skulle födas som kille skulle jag förmodligen vara en dragqueen. ;)

Baan
2006-03-29, 23:00
Jag skulle aldrig vilja byta, om jag skulle födas som kille skulle jag förmodligen vara en dragqueen. ;)

You go girl, säg nej till högre lön! :booty: :D

edit: och sist men inte minst, pissoarer ;)

Princy
2006-03-29, 23:12
You go girl, säg nej till högre lön! :booty: :D

edit: och sist men inte minst, pissoarer ;)

Äh, killar bjuder ju ändå på allting. ;) Fast ja, pissoarer är jag glad att jag slipper. :)

Bao-Bao
2006-03-29, 23:16
Ibland kan jag känna att det skulle vara fördelaktigt att ha förmågan att göra helikoptern, eller bara en så enkel sak som att olla nån. Men i det stora hela är jag nöjd fastän jag saknar penis och pung.

Big_Vik
2006-03-29, 23:16
Inte helt fel att ligga och snuska sig hela dagarna, men jag är inte transsexuell, så jag tror det är roligare i längden att vara kille.

Perscitus
2006-03-29, 23:33
Jag skulle inte vilja vara tjej för jag är så oerhört glad för alla de egenskaper som testosteron ger mig, och att slippa de egenskaper som östrogen skulle gett mig! ;)

Batman
2006-03-30, 00:09
Ja jag skulle vilja vara en het brud för en dag och ha het lesbisk sex, kvinnor njuter ju mer av en orgasm än oss grabbar så lite avundsjuk kan man ju bli.

Annars är jag rätt nöjd.

Nina L
2006-03-30, 06:46
Hell no. Fan va jobbigt med all press ni har på er att ta för er. Bara en sån sak som att ragga på brudar, och ta ett nej. Fy fasiken. Jobb och pengar känns dessutom mycket viktigare för killar. Som tjej är det mycket mer accepterat (får jag för mig) att sträva efter trivsel snarare än framgång i klassisk mening. Sen om jag var kille så skulle det kännas jobbigt om jag hade en pytteliten snopp. Det vet jag inte om jag hade kunnat hantera.

HajduMan
2006-03-30, 08:37
vill inte ha humörsvängningar

mini
2006-03-30, 08:40
Känner mig ganska nöjd, och jag skulle inte vilja byta bort det jag har nu. Däremot tror jag inte jag skulle vara speciellt annorlunda mot vad jag är nu om jag fötts som kille.

Cilia
2006-03-30, 08:43
jag skulle jättegärna vilja vara tjej

Slartibartfast
2006-03-30, 08:46
Hell no. Fan va jobbigt med all press ni har på er att ta för er. Bara en sån sak som att ragga på brudar, och ta ett nej. Fy fasiken.

Har aldrig raggat på en tjej. Har aldrig fått ett nej heller. :cool:

Jobb och pengar känns dessutom mycket viktigare för killar. Som tjej är det mycket mer accepterat (får jag för mig) att sträva efter trivsel snarare än framgång i klassisk mening.

Jag har en Tyler Durden-syn på karriär och ekonomi. Därav citatet i signaturen som jag haft sen jag reggade mig här.

Sen om jag var kille så skulle det kännas jobbigt om jag hade en pytteliten snopp. Det vet jag inte om jag hade kunnat hantera.

Jag är oförskämt välhängd.

Helena B
2006-03-30, 08:50
Nu röstade jag iofs att jag var nöjd. Men jag skulle gärna vilja testa att ha en killes hjärna för några dagar. Veta hur de tänker i olika situationer och helst när det gäller konflikthantering, är så trött på hur en del tjejer väljer att agera i vissa situationer. Verkar ganska skönt att vara kille.

Cilia
2006-03-30, 08:59
Har aldrig raggat på en tjej. Har aldrig fått ett nej heller. :cool:
är inte det underförstått?

haiduc
2006-03-30, 09:01
Är nöjd. :)

Nina L
2006-03-30, 09:04
Har aldrig raggat på en tjej. Har aldrig fått ett nej heller. :cool:

Jag har en Tyler Durden-syn på karriär och ekonomi. Därav citatet i signaturen som jag haft sen jag reggade mig här.

Jag är oförskämt välhängd.Jag har också en teori om att snutfagra pojkar such as yourself :D är mer "tjejiga" (raggar inte, kan tänka sig att bli försörjda, fåfänga osv osv) än råbarkade karlar som typ... Arne. Jag har dock stängt av signaturerna så jag har ingen aning om vad där står.

Slartibartfast
2006-03-30, 09:08
Jag har också en teori om att snutfagra pojkar such as yourself :D är mer "tjejiga" (raggar inte, kan tänka sig att bli försörjda, fåfänga osv osv) än råbarkade karlar som typ... Arne. Jag har dock stängt av signaturerna så jag har ingen aning om vad där står.

Jag vill inte bli försörjd av någon, men jag har heller inga som helst ambitioner att göra karriär och tjäna onödiga pengar. Jag lever väldigt asketiskt nu och det tänkte jag fortsätta med även när jag börjar jobba.

"Advertising has us chasing cars
and clothes, working jobs we hate,
so we can buy shit we don't need." -Tyler Durden

Fartman
2006-03-30, 09:12
Nä, jag är nöjd med att vara karl. Därmed inte sagt att jag tror det är lättare, båda könen har olika fördelar/nackdelar. Jag har lärt mig att leva med dom som man har som man, så det vore nog en jobbig omställning.

Slarti: Bra inställning. Jag resonerar liknande, jag ska fan inte sitta på något astråkigt jobb 10h om dagen bara för att håva in mer cash. Då tar jag hellre ett trevligt/intressant kneg med sämre lön och förhoppningsvis lite mer fritid.

Slartibartfast
2006-03-30, 11:37
är inte det underförstått?

Självfallet har jag nångång frågat någon ung fröken om hon vill följa med på en promenad eller om jag får bjuda på en kopp te, men det räknar jag inte som att ragga. Raggar man har man ohederliga baktankar.

Nitrometan
2006-03-30, 11:52
Jag är nöjd.

Däremot har jag läst ett intressant Steve Martin-citat som jag instämmer i.
"I could never be a woman. I would stay home all day playing with my tits."

Runda Grodan
2006-03-30, 12:24
Enligt tänkaren Sigmund Freud upplevde alla kvinnor en saknad efter att äga ett manligt könsorgan. Fenomenet var dock dolt i kvinnornas undermedvetna.

Citerat från wikipedia.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Penisavund




:laugh:

Nina L
2006-03-30, 12:34
Jag vill inte bli försörjd av någon, men jag har heller inga som helst ambitioner att göra karriär och tjäna onödiga pengar. Jag lever väldigt asketiskt nu och det tänkte jag fortsätta med även när jag börjar jobba.

"Advertising has us chasing cars
and clothes, working jobs we hate,
so we can buy shit we don't need." -Tyler Durden
Bra citat och bra inställning, Slartan! :) Det du skriver räknar jag dock som att ragga. Att ragga behöver inte innebära cheesiga oneliners klockan 04:45 på krogen.

Kwon
2006-03-30, 18:30
Självfallet har jag nångång frågat någon ung fröken om hon vill följa med på en promenad eller om jag får bjuda på en kopp te, men det räknar jag inte som att ragga. Raggar man har man ohederliga baktankar.

Vad är det som är ohederligt? :laugh:

Tricklev
2006-03-30, 18:41
Trivs bra med att vara kille, och jag har inga större ambitioner att arbeta ihjäll mig för att känna stora summor pengar, jag vill ta det lugnt och leva mitt liv.

Dock så vill alla tjejer ha ambitiösa killar, så lite gnäll får man ju allt ta emot.

Cilia
2006-03-30, 18:46
Självfallet har jag nångång frågat någon ung fröken om hon vill följa med på en promenad eller om jag får bjuda på en kopp te, men det räknar jag inte som att ragga. Raggar man har man ohederliga baktankar.
menar att om man inte raggar kan man ju inte heller få nobben.

Kwon
2006-03-30, 18:47
Om tjejer går fram till en och "raggar" så slipper man ragga! :thumbup:

Sniggel
2006-03-30, 18:54
Ibland kan jag känna att det skulle vara fördelaktigt att ha förmågan att göra helikoptern, eller bara en så enkel sak som att olla nån. Men i det stora hela är jag nöjd fastän jag saknar penis och pung.

Kanske dags för en ny trend?
Gå omkring och "blygdläppa" folk när de däckat på nån blöt fest. :laugh:

Slartibartfast
2006-03-30, 19:07
menar att om man inte raggar kan man ju inte heller få nobben.

Det kan man visst. Frågar man en tjej man gillar om hon vill följa med på en kopp te och hon tackar nej så har man blivit nobbad, utan att man raggat.

Nina L
2006-03-30, 19:08
Det kan man visst. Frågar man en tjej man gillar om hon vill följa med på en kopp te och hon tackar nej så har man blivit nobbad, utan att man raggat.Fan klart man har raggat!

Kwon
2006-03-30, 19:08
Vem fasiken vill enbart dricka te? :confused: :D

Slartibartfast
2006-03-30, 19:10
Fan klart man har raggat!

Nej. Det beror på hur hårt man jobbat på henne innan. Om man bara frågar en fråga i all vänlighet så är det inte ragg.

Då skulle all förfrågan och alla kommentarer könen emellan vara ragg.

Slartibartfast
2006-03-30, 19:11
Vem fasiken vill enbart dricka te? :confused: :D

That's what i'm talking about. Baktankar.

Nina L
2006-03-30, 19:12
Nej. Det beror på hur hårt man jobbat på henne innan. Om man bara frågar en fråga i all vänlighet så är det inte ragg.

Då skulle all förfrågan och alla kommentarer könen emellan vara ragg.Jag tolkar det helt klart som ragg. Enda undantaget är om det är helt uppenbart att det bara är vänskapligt.

Slartibartfast
2006-03-30, 19:16
Ni svenskar är så konstiga. Ni har bara pippa i huvudet. :D

Kwon
2006-03-30, 19:19
Ni svenskar är så konstiga. Ni har bara pippa i huvudet. :D

DU är konstig som bara har tedrickande i huvudet! :thumbup: :D

RajtanTajtan
2006-03-30, 19:23
Jag tolkar det helt klart som ragg. Enda undantaget är om det är helt uppenbart att det bara är vänskapligt.

Bara för att du tolkar det som ragg, så betyder ju inte det att det är så.

Tolkia
2006-03-30, 19:38
Vem fasiken vill enbart dricka te?
Många. :smash:

christian
2006-03-30, 19:46
Svar nog?


Killsången

Det är så här ni förstår vi gillar killar

Killar är världens bästa kön

Det är så här ni förstår vi gillar killar

Vi kan få mustasch och högre lön

Vilka har makten i vårt samhälle?

Vilka kommer hem och tar på sig jeans?

Jo killar, killar, killar, killar, killarna

Killar är världens bästa kön!

Ja visst, vi gillar ju killar

Ja visst, vi gillar ju killar

Ja visst, vi gillar ju killaaaaar

Vi gillar killar vi!

Kwon
2006-03-30, 19:50
Många. :smash:

k :)

Bönne
2006-03-30, 20:04
Kanske dags för en ny trend?
Gå omkring och "blygdläppa" folk när de däckat på nån blöt fest. :laugh:Folk i allmänhet skulle nog tycka att hon var keff och kolla snett på henne, snarare än att garva åt det och ge hi-five som om det var en kille som gjort det.


Att kunna vara omogen och ta för sig utan att folk kollar snett på en är gött =)

Grahn
2006-03-30, 20:12
Folk i allmänhet skulle nog tycka att hon var keff och kolla snett på henne, snarare än att garva åt det och ge hi-five som om det var en kille som gjort det.


Att kunna vara omogen och ta för sig utan att folk kollar snett på en är gött =)

Känner inte många killar som skulle garva och ge dig high-five om du ollade någon och de såg det iofs.

*Flash*
2006-03-30, 20:56
Ibland har jag helt klart velat vara kille.
Om jag fick se ut och vara som min storebror så varför inte egentligen.
Det var han som fick det snygga utseendet, kroppen och intelligensen och jag fick det andra :D

Näe men oftast är jag väl rätt nöjd, dagar då jag haft sn mensvärk att jag vekat dö har jag dock inte varit det.

Slartibartfast
2006-03-30, 21:17
Det var han som fick det snygga utseendet, kroppen och intelligensen och jag fick det andra :D

http://www.screenselect.co.uk/images/products/3/1353-large.jpg

Garnax
2006-03-30, 21:31
Nej tack...

Tror livet är bra mycket enklare som man, och det ligger i människans natur
att inte vilja göra något svårare än det redan är...

no1fitness
2006-04-01, 03:40
Jag trivs alldeles utmärkt med att vara av kvinnligt kön, men visst vore det kul att se hur "stor" man skulle kunna vara muskulärt om man var kille istället. :D

Kwon
2006-04-01, 04:04
Jag trivs alldeles utmärkt med att vara av kvinnligt kön, men visst vore det kul att se hur "stor" man skulle kunna vara muskulärt om man var kille istället. :D

Muskelskadad :D

no1fitness
2006-04-01, 04:24
Muskelskadad :D

Ha ha, jag vill bara kunna veta om jag skulle vara större än min sambo. *innocent*
Ett hett diskussionsämne mellan oss. :D

Krokodil
2006-04-01, 08:09
Jag har dock stängt av signaturerna så jag har ingen aning om vad där står. :D

Sniggel
2006-04-01, 15:29
:D
*fniss*

petersson
2006-04-01, 15:36
Sen om jag var kille så skulle det kännas jobbigt om jag hade en pytteliten snopp. Det vet jag inte om jag hade kunnat hantera.

Haha, nej det hade du ju inte kunnat gjort något åt.

Dissector
2006-04-01, 17:42
Jag är mycket nöjd med att vara kille. Kan inte riktigt beskriva direkt varför, men eftersom jag levt som "man" hela mitt korta liv så känner jag ju klart att det är "jag".