handdator

Visa fullständig version : "knakande" axlar i böj


KRILLE!
2006-03-29, 21:23
När jag går på tyngre vikter i böjen så uppstårt ett ljud som påminner om det när man sätter ett finger i munnen och "trycker" ut det mot kinden så det blir ett "plupp" ljud. Hoppas ni fattar :em:

Det kommer när jag lyfter upp vikten från ställningen, gör inte ont eller något men är obehaglit. Så vad kan det vara? värmde upp axlarna ordentligt idag men det lät ändå.

GURKAN
2006-03-30, 14:31
När jag går på tyngre vikter i böjen så uppstårt ett ljud som påminner om det när man sätter ett finger i munnen och "trycker" ut det mot kinden så det blir ett "plupp" ljud. Hoppas ni fattar :em:

Det kommer när jag lyfter upp vikten från ställningen, gör inte ont eller något men är obehaglit. Så vad kan det vara? värmde upp axlarna ordentligt idag men det lät ändå.

Är du säker på att ljudet inte kommer från dom nedre regionerna. Jag tycker man hör de mest mystiska ljuden vid tunga mark och tunga knäböj. Men det brukar lukta illa :D

Du får förlåta mej jag kunde inte låta bli *flex* Men det du beskriver har jag aldrig hört talas om. Men det är nog bara ljudet från någon led som rör på sig. Eller när kotorna trycks ihop.

Mushan
2006-03-30, 15:03
Händer samma sak med min vänstra axel, fattar inte varför.. :/

Rudis
2006-03-30, 15:33
Det knäpper i min högeraxel under sne bänkpress och axelpress med hantlar !
Känner mig svag somfan just när det knäppt !

bigtraps
2006-03-30, 16:45
Tror inte grabben tar något
Det är väldigt vanligt att man ökar 60 kg i bänk på några månader :bow:

KRILLE!
2006-03-30, 17:18
Tror inte grabben tar något
Det är väldigt vanligt att man ökar 60 kg i bänk på några månader :bow:

Nu blev det lite fel va? ;)


Närå, är 100 % på att det kommer från axlarna. SKa se om jag kan lägga upp en ljudfil.

KRILLE!
2006-03-30, 17:52
http://www.youtube.com/watch?v=eMnhP1uRNTE

precis när jag lyfter stången "pluppar" det till.

grisbil3n
2006-03-31, 07:38
Händer samma sak med min vänstra axel, fattar inte varför.. :/

Hände mig en gång för rätt länge sen, har haft känningar i den axeljäveln sen dess. Är inte säker på om det påverkar träningen med det känns, framförallt i pressövningar. Gjorde ont mellan varven en period men nu känns det som om det är på väg att ge sig.

Det knäpper i min högeraxel under sne bänkpress och axelpress med hantlar !
Känner mig svag somfan just när det knäppt !

Just känslan av svaghet känner jag igen, även om det inte knäpper o knastrar alla gånger. Vore fint om man kunde få en diagnos ställd online :P

Vimpyboy
2006-03-31, 07:46
Jag brukar få exakt samma knak i ena axeln när jag kör på en pec dec. :(

Kebab-Arne
2006-03-31, 10:29
Jag brukar få exakt samma knak i ena axeln när jag kör på en pec dec. :(

Arbetar du nog för mycket axlarna.