handdator

Visa fullständig version : Photoshoppad bild?


WheyProtein
2006-03-29, 17:11
?? Ganska uppenbart enligt mej.

hahavaffan
2006-03-29, 17:14
Liten och ganska kass bild, men ja, den är med ganska stor säkerhet moddad i exempelvis photoshop.

WheyProtein
2006-03-29, 17:22
mm jo, dålig stil att ha den på sin egen hemsida isåfall *grr* (zone)

Wikner
2006-03-29, 17:24
höger triceps ser konstig ut

Nina L
2006-03-29, 17:24
mm jo, dålig stil att ha den på sin egen hemsida isåfall *grr* (zone)
Är du underbegåvad, eller? Det står ju "MORF BY HELLBOY" på sidan. *slap*

Wennerberg
2006-03-29, 17:35
mm jo, dålig stil att ha den på sin egen hemsida isåfall (zone) Är du underbegåvad, eller? Det står ju "MORF BY HELLBOY" på sidan. *slap*

...................

Kwon
2006-03-29, 17:48
http://www.ctrl-alt-l33t.com/kingofthreads.jpg

+ Master of the Obvious-bilden.

Sonny
2006-03-29, 17:50
:laugh: :laugh:

http://www.filepixel.com/you%20is%20teh%20suck.jpg

WheyProtein
2006-03-29, 19:29
Är du underbegåvad, eller? Det står ju "MORF BY HELLBOY" på sidan. *slap*
Jo, jag är väl underbegåvad då!
Vafan betyder "morf"?

WheyProtein
2006-03-29, 19:35
Så den där bilden skulle vara ett skämt? Och det framgår av "MORF BY HELLBOY"?!
Är det något jag borde veta!? Något som ni begåvade redan visste?

Nina L
2006-03-29, 19:36
Jo, jag är väl underbegåvad då!
Vafan betyder "morf"?Jag kunde inte låta bli att skoja lite med dig. :D Men Zone har faktiskt stavat fel så du är nog normalbegåvad ändå. Morph skall det vara.

http://en.wikipedia.org/wiki/Morph

Lite slarvigt skulle man kunna säga att en morphad bild är en photoshoppad bild. Hellboy är namnet på snubben som gjort bilden.

WheyProtein
2006-03-29, 19:37
Hmmm ok, då är jag med.

Nina L
2006-03-29, 19:39
Hmmm ok, då är jag med.I allmänt forum är det kutym att skämta på andras bekostnad om tillfälle ges. :)

Kwon
2006-03-29, 19:54
WheyP, om du besöker engelskttalande forum så var förberedd på att vissa kommer utbrista,
That pic is 'shopped! när någon ser för bra/stor ut.

Det betyder alltså inte att någon handlat bilden utan bearbetat den grafiskt för att göra vissa förändringar. Folk antar att den som 'shoppat bilden har förstorat vissa muskelgrupper etc...

Även om folk har påverkat en bild i tex MSPAINT så kallar folk att den är 'shopped.

'Shopped har blivit ett utryck på Interweb.

Från början var det

Photoshopped = Den har blivit bearbetad med Photoshop

'Shopped eller Shopped = Förkortning.

Homoshopped alt Romoshopped = Det utrycket betyder samma sak som Photoshopped, men hittas för närvarande bara på Sherdog.

Betyder alltså inte att personen på bild är Homo, utan att den är bearbetad grafiskt på ett oftast nedvärderande sätt.

Att Photoshopped utvecklades till Homoshopped och till slut Romoshopped kan vi tacka Royce Gracie för, vars förnamn uttalas Hoyce, som inspirerat massan på Sherdog.

-

Sammanfattning:

Den där bilden är ju morphad/shoppad = Den där bilden är ju grafiskt bearbetad (på byggarforum är det oftast muskelgrupperna som bearbetats först och främst).

WheyProtein
2006-03-29, 21:07
I allmänt forum är det kutym att skämta på andras bekostnad om tillfälle ges. :)
Haha, jo det får man väl vara beredd på ;)

Tackar för infon Kwon!

bengdoktor
2006-03-30, 08:11
WheyP, om du besöker engelskttalande forum så var förberedd på att vissa kommer utbrista,
That pic is 'shopped! när någon ser för bra/stor ut.

Det betyder alltså inte att någon handlat bilden utan bearbetat den grafiskt för att göra vissa förändringar. Folk antar att den som 'shoppat bilden har förstorat vissa muskelgrupper etc...

Även om folk har påverkat en bild i tex MSPAINT så kallar folk att den är 'shopped.

'Shopped har blivit ett utryck på Interweb.

Från början var det

Photoshopped = Den har blivit bearbetad med Photoshop

'Shopped eller Shopped = Förkortning.

Homoshopped alt Romoshopped = Det utrycket betyder samma sak som Photoshopped, men hittas för närvarande bara på Sherdog.

Betyder alltså inte att personen på bild är Homo, utan att den är bearbetad grafiskt på ett oftast nedvärderande sätt.

Att Photoshopped utvecklades till Homoshopped och till slut Romoshopped kan vi tacka Royce Gracie för, vars förnamn uttalas Hoyce, som inspirerat massan på Sherdog.

-

Sammanfattning:

Den där bilden är ju morphad/shoppad = Den där bilden är ju grafiskt bearbetad (på byggarforum är det oftast muskelgrupperna som bearbetats först och främst).

Härlig hjälpsamhet! Jag gillar sånt :thumbup: