handdator

Visa fullständig version : 2 ovanliga övningar...


Conanthebodybuilder
2006-03-29, 15:34
http://www.bodybuilding.com/fun/videos/2006/onearmbarbellsnatch.wvx

http://www.bodybuilding.com/fun/videos/2005/onearmsidedeadlift.wvx


:hbang:

Conanthebodybuilder
2006-03-29, 15:36
men dom e säkert bra! *flex*

Dumleman
2006-03-29, 15:36
Tuffa övningar men varför kör han hantelsving med skivstång *screwy*?

EDIT: Ok jag såg fel, är ju ingen hantelsving det där.

Baan
2006-03-29, 15:36
men dom e säkert bra! *flex*

rent spontant skulle jag säga nej, men har inte provat själv

kneger
2006-03-29, 15:59
konstiga övningar, måste vara lite knepigt att balansera, finns bättre övningar tycker jag!

bubbe
2006-03-29, 16:15
Onödigt kan tyckas men variation förnöjer.....

Ibland kör jag frivändning med en arm som avslutning efter styrkevändningarna för att låta kroppen jobba lite mer sidledes. Problemet med enarmsryck är väl att man inte kan lägga på några vikter just. Enarmsmarkyft kan man använda i två syften, det ena är precis som vändning att låta kroppen få jobba sidledes, det andra för att stärka greppet. (fast då lägger greppar man oftast med armen mellan benen istället för från sidan som på filmklippet)

Tycker det är dumt att förkasta något bara för att man inte känner till saken.

Bronkitkorv
2006-03-29, 16:43
Det där är såna puckon som man ibland ser på gymet som skall försöka vara mystiska i sina övningar, lite drygt överlägsna tittar dom sej omkring och undrar om folk tror att dom är häftiga. Egentligen så handlar det bara om att dom är klena...

JaggedAxe
2006-03-29, 17:10
Det där är såna puckon som man ibland ser på gymet som skall försöka vara mystiska i sina övningar, lite drygt överlägsna tittar dom sej omkring och undrar om folk tror att dom är häftiga. Egentligen så handlar det bara om att dom är klena...

Du är varulvspojke och du anklagar andra som gör mindre vanliga övningar för att "försöka vara mystiska". *screwy*

Wennerberg
2006-03-29, 17:38
Enarmsmark för greppstyrka är väl knappast ovanligt