handdator

Visa fullständig version : Frågor om Pyruvat och koffein


Gustaf
2002-10-30, 16:57
Pyruvat ska ju vara bra för fettförbränningen. Vad är det egentligen? Tar man det som pulver eller kapslar. När tar man det?
Vart köper man det?

Koffien ska också vara ett bra tillskott för fettförbränning.
Varför koffein? Hur och när ska man ta det?

Petrus
2002-10-30, 17:12
Pyruvate köper du normalt i kapselform från nästan alla tillverkare av kosttillskott...
Inget som jag personligen tycker fungerar och i brist på forskningsresultat som bevisar dess effekt tycker jag man ska vänta...
"...the form of pyruvate shown in some research studies to produce weight loss is not the same pyruvate that is marketed as a weight loss supplement. Marketers of calcium pyruvate (the only form of pyruvate avalible as a supplement) incorrectly quote research on a pyruvate/dihydroxyacetone combination that showed some fat loss benefits using mega-doses. Calcium pyruvate has very little research that substantiates marketing claims..."
Citat från Dr. Turner på The University of North Carolina.

Koffein är ett beprövad och väl använt "tillskott" för fettförbränning. Exakt hur det verkar vet jag inte exakt, men om du tycker om kaffe så kan det räcka med några koppar om dagen.

Vänligen,,,
Petrus

Grahn
2002-10-30, 17:17
Ska man använda kaffe för viktförlust så ska man nog försöka begränsa kaffe intaget till aldelens innan träning/cardio och hålla sig ifrån det annars, kaffe påverkar insulin känslighet och de positiva effekterna avtar givetvis med regelbundet bruk.

Petrus
2002-10-30, 17:36
Helt rätt Grahn! :bow:
Om jag inte minns fel så har vi haft någon annan tråd om koffein/kaffe och hur skadligt det är för proteinsyntesen,,,
Eller?

Vänligen,,,
Petrus

Linnet
2002-10-30, 17:44
Va!? Kan mitt Koffein missbruk vara skadligt? Jag dricker mellan 5-10 koppar kaffe om dagen, alltid riktigt starkt! Detta är alltså inte bra, hur mycket kan man dricka och när?

Petrus
2002-10-30, 18:00
Lugn i stormen...
Jag lovar att din mage kommer att säga ifrån när den har fått nog...:D

Vänligen,,,
Petrus

eiselt
2002-11-07, 13:38
Originally posted by Linnet
Va!? Kan mitt Koffein missbruk vara skadligt? Jag dricker mellan 5-10 koppar kaffe om dagen, alltid riktigt starkt! Detta är alltså inte bra, hur mycket kan man dricka och när?

Hej!
Kroppen vänjer sig vid kaffe så att du behöver mer och mer för att åstadkomma en uppiggande effekt. Kaffe är inte speciellt nyttigt så det kan vara bra att dra ned på konsumtionen. Det är inte bara koffeinintaget som bör begränsas, utan även en massa olika komponenter som bildas vid bl a rosntningen av kaffebönan.

Mvh
Henrik