handdator

Visa fullständig version : problem med trådlöst nätverk!


sibbemannen
2006-03-29, 07:20
Tja har problem med mitt trådlösa nätverk, för några veckor sedan har det fungerat utmärkt sen har det blivit sämre och sämre, ibland har internet slutat fungera så jag har varit tvungen att reset routern, nu funkar inte det längre internet dör direkt nästan när jag startat om, jag har testat att reseta till fabrikations inställningarna men som sagt funkar det ändå inte,jag har nu kopplat ur routern och kopplat direkt till adsl modemet så nu funkar det. Vad fan detta bero på?

Piranha
2006-03-29, 07:26
Tja har problem med mitt trådlösa nätverk, för några veckor sedan har det fungerat utmärkt sen har det blivit sämre och sämre, ibland har internet slutat fungera så jag har varit tvungen att reset routern, nu funkar inte det längre internet dör direkt nästan när jag startat om, jag har testat att reseta till fabrikations inställningarna men som sagt funkar det ändå inte,jag har nu kopplat ur routern och kopplat direkt till adsl modemet så nu funkar det. Vad fan detta bero på?


Märke modell ?

Genereras samma problem på kopparnätet i routern ?

Har du flyttat den nyligen ?

sibbemannen
2006-03-29, 07:28
Det är en Philips snb6500, köpt för nån månad sedan.

"Genereras samma problem på kopparnätet i routern ?" ingen aning vad det innebär, har inte flyttat den, bara mekat med den lite... kan den vara sönder eller?

Piranha
2006-03-29, 07:30
Det är en Philips snb6500, köpt för nån månad sedan.

"Genereras samma problem på kopparnätet i routern ?" ingen aning vad det innebär, har inte flyttat den, bara mekat med den lite... kan den vara sönder eller?
`

Om du kör en nätverkskabel i routern och kör en dator på den strular den där med ?

sibbemannen
2006-03-29, 07:30
japp det gör den!

Piranha
2006-03-29, 07:32
japp det gör den!


Du kan prova och se om det finns en nyare firmware att ladda hos philips , men jag är tveksam på att det hälper.

Försök hävda garanti på den och få den utbytt.

sibbemannen
2006-03-29, 07:32
a det kan jag ju göra, kan vara trasig faktikst, tack för hjälpen måste dra till jobbet nu!