handdator

Visa fullständig version : Öm i underarmarna


Ondjultomte
2002-10-30, 15:50
hej hopp ...

har tidigare kört rakskivstångscurl rätt hårt vilket har resulterat i vad jag tror är underarmsinflammation. Sved rejält närjag körde culen och ansträngde underarmarna. Det gick nån dag och det gick inte över utan förblev lika illa,värre. Tappade styrkan och var allmänt öm. Jag körde på trots allt men till slut kunde jag inte köra längre, kännde att det inte skulle gå över utan lång vila.
Har nu vilat i lite över 1 vecka och underarmarna känns bra under dagarna. Tränade rygg igår som första pass och efter träningen ömmade underarmarna litegranna. förhoppningsvis håller inflammationen helt på att gå över eller ivärstafall kanske den kommer tillbaka... ska kära denna vecka fulltut och känna efter ... om jag fortfarande har värken kvar då är det läge att uppsöka läkare? eller är det längre vila som gäller?
det är riktigt jobbigt att vara borta från träningen längre än 1 vecka...

men jag vill inte råka ut för enstor inflammation så jag kommer vara borta flera veckor från träningen ...

lite feedback om vad man bör göra skulle vara trevligt .. :)

Vic_1981
2002-10-30, 16:02
har haft samma skit själv, kör aldrig skivstångscurl längre utan använder z-stången, då känner jag nada.

Testa det om du inte redan gjort det!

Officer
2002-10-30, 16:02
Om du kände av ömheten under ryggpasset efter viloveckan då ska du inte köra denna vecka alls, vila en vecka till sen ska det vara helt över. Efter det, om det inte är över då heller, då kan du söka läkare.

mr_ping
2002-10-30, 16:06
Kan ju tillägga att jag på det senaste året fått samma sak... kör skivstångscurl, EZ, rodd o massa övningar och alla dom ger samma resultat...
Dom andra 5 åren, då ja tränade samma redskap, så kände jag inget.

Boven2k1
2002-10-30, 17:51
Jag har tidigare, när jag var boxare, fått någon slags överansträngning i underarmarna. Det gick över när jag lade av men kom tillbaka när jag började styrketräna. Det kändes som benhinneinflamation fast i underarmarna, inte alls skönt...Men det gick över som tur var. Någon som har nån aning vad det kan ha varit?

mvh
//Bov

palme
2002-10-30, 18:04
Handleds inflamation eller muskel inflamation.

EZ stång kanske hjälper om det bara är i stångcurl du får ont.

Ondjultomte
2002-10-30, 20:28
det är ju bara i stång curl, rak eller EZ som man har extra påfrestning på underarmarna. och man får ont.

Jag läste nånstanns att om man håller lite för brett närman kör rakskivstångscurl så kan man få benhinneinflammation i underarmarna. tror jag har råkat ut för sådant, dock mild än så länge ...men fortfarande irriterande.



jag körde ett ben pass idag, det gick fint då det inte påfrestar underarmarna, iofs skippade jag marklyft för säkethetsskull.

Antar att jag får vila 1 vecka till sedan uppsöka läkare om det behövs och få preparat i värsta fall

mr_ping
2002-10-30, 21:27
Kan nog stämma att man får mindre ont om man håller längre in, ja...

Får iofs ont i bänkpress o alla andra övningar där armarna är inräknade... det luktar överträning... men... ska man bara träna en gång i veckan då ? nä skulle inte tro det....

Ondjultomte
2002-10-31, 11:06
så länge man inte får så jätte ont är det inte nått problem.
men jag fick tillräckligt ont för att mitt bonnvett ska säga emot :)
menmen .. bara vila mera då .. suck ..
men man kan ju alltid köra knäböj och inte hålla så hårt i stången .. så man får lite träninge iaf :)

NB Thug
2002-11-01, 10:22
Jag får också ont av rak skivstångscurl. Får dock inga problem med en EZ:

Åse Columbus
2002-11-01, 12:49
Jag vet inte ...men...

om man inte kramar så hårt om stången , när man fått den upp till ett läge där den så att säga kan vila i handen...släpper man fingrarnas krampaktiga håll där så kanske det inte blir samma känsla efteråt...

hoppas ni förstår hur jag menar ...funkar iaf för mig..

Åse:naughty: