handdator

Visa fullständig version : Vilket kön är mest utseendefixerat?


Röda_Lacket
2006-03-28, 21:29
Vad tror ni har vi killar gått om tjejerna än?

keffat_liv
2006-03-28, 21:31
att dömma från alla fula killar som har riktigt heta tjejer så ligger nog killarna en braaaaaaaaa bit före:)

iNCREDiBLE
2006-03-28, 21:40
att dömma från alla fula killar som har riktigt heta tjejer så ligger nog killarna en braaaaaaaaa bit före:)

:laugh:

Piranha
2006-03-28, 21:43
Jag tror båda könen är likvärdigt fåfänga bara att det yttrar sig på olika sätt.

mistermr
2006-03-28, 21:45
Jag tror båda könen är likvärdigt fåfänga bara att det yttrar sig på olika sätt.

Jag tror att det är en individuell aspekt, dvs en fåfäng kille representerar inte alla killar samt en fåfäng tjej representerar inte alla tjejer.

MVH

Piranha
2006-03-28, 21:49
En fåfäng finne representerar en moonbootsfri minoritet.

Krampus
2006-03-28, 21:52
En fåfäng finne representerar en moonbootsfri minoritet.

Fo´real.
Word up.

Princy
2006-03-28, 22:02
att dömma från alla fula killar som har riktigt heta tjejer så ligger nog killarna en braaaaaaaaa bit före:)

Ja, eller så är de majoriteten tjejer mer fåfänga (= heta) och får ta vad som finns kvar av de mindre fåfänga killarna. ;)

Helena B
2006-03-28, 22:10
Ja, eller så är de majoriteten tjejer mer fåfänga (= heta) och får ta vad som finns kvar av de mindre fåfänga killarna. ;)

Är det så det är, om man är fåfäng så är man het. Måste ha missat det :D

Larsson
2006-03-28, 22:13
Är det så det är, om man är fåfäng så är man het. Måste ha missat det :D

En tjej kan vara fåfäng, men när det börjar spela på att det är snygga är de inte lika attraktiva längre. Det bästa är en fin tjej som har en avslappnad attityd.

Kwon
2006-03-28, 22:17
Ja, eller så är de majoriteten tjejer mer fåfänga (= heta) och får ta vad som finns kvar av de mindre fåfänga killarna. ;)

Eller så är de fula killarna enormt rika.. :D

Helena B
2006-03-28, 22:17
En tjej kan vara fåfäng, men när det börjar spela på att det är snygga är de inte lika attraktiva längre. Det bästa är en fin tjej som har en avslappnad attityd.

Hur menar du nu? En tjej med bra självförtroende är inte attraktiv? Eller menar du de extrema fallen som tror att de är störst bäst och vackrast?

Själv så skulle jag vilja ha en definiation på fåfänga, tycker det är så relativt.

viktor88
2006-03-28, 22:19
Vad tror ni har vi killar gått om tjejerna än?
om tjejer skulle va mer utsende fixerade så skulle ja fått tjejer lätt ;)

Larsson
2006-03-28, 22:19
Hur menar du nu? En tjej med bra självförtroende är inte attraktiv? Eller menar du de extrema fallen som tror att de är störst bäst och vackrast?

Själv så skulle jag vilja ha en definiation på fåfänga, tycker det är så relativt.

Jo absolut en tjej ska ha självförtroende. Men det är det extrema fallen som går bort. Är nog rätt svårt att ge en definition av fåfänga som är allmänt accepterad.

Gimp
2006-03-28, 22:21
Hur menar du nu? En tjej med bra självförtroende är inte attraktiv? Eller menar du de extrema fallen som tror att de är störst bäst och vackrast?

De handlar om att veta vad man har och veta vad man inte har och inte försöka tro att man har det man inte är medveten om att man inte har, comprende? *popcorn*

Fredrici
2006-03-28, 22:22
Hur menar du nu? En tjej med bra självförtroende är inte attraktiv? Eller menar du de extrema fallen som tror att de är störst bäst och vackrast?

Själv så skulle jag vilja ha en definiation på fåfänga, tycker det är så relativt.


En regelrätt fåfänga bör vara prålig, excentrisk, kostsam och ha ett drag av jakt efter ära i stället för nytta.

*innocent*

Mvh Fredrik

Princy
2006-03-28, 22:22
Är det så det är, om man är fåfäng så är man het. Måste ha missat det :D

Hehe nja, men det stärkte min lilla teori. :D

Princy
2006-03-28, 22:24
En tjej kan vara fåfäng, men när det börjar spela på att det är snygga är de inte lika attraktiva längre. Det bästa är en fin tjej som har en avslappnad attityd.

Jo, men så är det ju med killar också. ;)

Helena B
2006-03-28, 22:28
De handlar om att veta vad man har och veta vad man inte har och inte försöka tro att man har det man inte är medveten om att man inte har, comprende? *popcorn*

Si! :)

Men Larsson skrev att tjejer som spelar på att dom är snygga dom är inte attraktiva. De saknar alltså inget, rent utseendemässigt. Utan det är attityden som gör dom mindre attraktiva i hans ögon. Om jag förstått det hela rätt.

Coldsmith
2006-03-28, 22:29
Tjejer är väl mer ute efter fula, feta, dumma, korkade och elaka killar. Eller?

Fallstudier pekar då på detta ;)

Larsson
2006-03-28, 22:32
Si! :)

Men Larsson skrev att tjejer som spelar på att dom är snygga dom är inte attraktiva. De saknar alltså inget, rent utseendemässigt. Utan det är attityden som gör dom mindre attraktiva i hans ögon. Om jag förstått det hela rätt.

Jo det var så jag menade. En dålig attityd kan förstöra mycket.

Slartibartfast
2006-03-28, 22:32
En fåfäng finne representerar en moonbootsfri minoritet.

Talar du om mig? Jag har moonboots. Turkosa.

Gimp
2006-03-28, 22:37
Si! :)

Men Larsson skrev att tjejer som spelar på att dom är snygga dom är inte attraktiva. De saknar alltså inget, rent utseendemässigt. Utan det är attityden som gör dom mindre attraktiva i hans ögon. Om jag förstått det hela rätt.

Precis, de tror att de har tillräckligt för att väga upp den attityden.

Nej, skämt å sido, det är aldrig skoj med personer som är dryga och överlägsna och jag tror att vi har missat en liten, liten detalj; inre skönhet. Utan det spelar det ingen roll hur människan ser ut egentligen, jag tror (hoppas) det är vad den gode Larsson menar.



Mental fåfänga, någon? :MrT:

Helgon1
2006-03-28, 22:39
Talar du om mig? Jag har moonboots. Turkosa.

Jag var i Vaasa i somras och såg det.. du är helt inne! :thumbup:

Skämt åsido, jag tror att tjejer kanske tror att det spelar större roll? Media och ideal visar ju att tjejer inte bara ska vara roliga och smarta (förutom Paris Hilton då, som bara är rik) utan smala, vältränade och snygga. Medan killar vill vara allt det- fast dom inte har lika mkt krav utifrån.

Om en kille inte vill ha mig för att jag har fel hårfärg, för smal, för tjock eller vad som helst, så kan han ta sig i brasan. :whipped:

Tolkia
2006-03-28, 22:40
Tjejer är väl mer ute efter fula, feta, dumma, korkade och elaka killar. Eller?

Fallstudier pekar då på detta ;)
Du försöker förklara varför det är så många som är singlar här, eller? :D

Hardcore_pb
2006-03-28, 22:43
Precis, de tror att de har tillräckligt för att väga upp den attityden.

Nej, skämt å sido, det är aldrig skoj med personer som är dryga och överlägsna och jag tror att vi har missat en liten, liten detalj; inre skönhet. Utan det spelar det ingen roll hur människan ser ut egentligen, jag tror (hoppas) det är vad den gode Larsson menar.

Mental fåfänga, någon? :MrT:

ja precis inre skönhet är inte att förglömma dock så ska man väll ta den med en nypa salt också ytterst få skulle välja en pojkvän/flickvän som ser riktigt dålig ut trots en väldigt fin inre skönhet... En kombination av dessa två är väll vad de allra flesta letar efter.

/Hardc...

mathor
2006-03-28, 23:59
ja precis inre skönhet är inte att förglömma dock så ska man väll ta den med en nypa salt också ytterst få skulle välja en pojkvän/flickvän som ser riktigt dålig ut trots en väldigt fin inre skönhet... En kombination av dessa två är väll vad de allra flesta letar efter.

/Hardc...


Visdomsord. Fan vad rätt du har. Jag har aldrig tänkt så förut. Tänk att någon vill ha både utseende och personlighet - på samma gång!

aliquis
2006-03-29, 19:44
nej inte en chans.

olle lindblad
2006-03-29, 20:37
Om en kille inte vill ha mig för att jag har fel hårfärg, för smal, för tjock eller vad som helst, så kan han ta sig i brasan. :whipped:
Så rätt. Folk som inte kan ta en för vad man är kan dra nånstans. Det gäller även de som tror att de ska göra om en fullständigt.

Nina L
2006-03-30, 06:57
Jag tror att killar generellt bryr sig mer om utseendet på sin partner. Det vill jag dessutom bevisa med hur gay-killar tenderar att verkligen göra det bästa av sitt utseende. Det behöver när de skall attrahera andra killar. Killar bryr sig dock mindre om sitt eget utseende, och är nöjda med mindre. (Det beror kanske på den höga testo-halten som gör dem mindre nojjiga.)

haiduc
2006-03-30, 09:08
Jag tror att killar generellt bryr sig mer om utseendet på sin partner. Det vill jag dessutom bevisa med hur gay-killar tenderar att verkligen göra det bästa av sitt utseende. Det behöver när de skall attrahera andra killar.
Stämmer :)

Piranha
2006-03-30, 09:10
Jag tror att killar generellt bryr sig mer om utseendet på sin partner. Det vill jag dessutom bevisa med hur gay-killar tenderar att verkligen göra det bästa av sitt utseende. Det behöver när de skall attrahera andra killar. Killar bryr sig dock mindre om sitt eget utseende, och är nöjda med mindre. (Det beror kanske på den höga testo-halten som gör dem mindre nojjiga.)


Yes därför skall man alltid ta det som en stor komplimang om en kille stöter på en :thumbup: