handdator

Visa fullständig version : keffeintabletter?


ilikeu
2006-03-28, 19:31
är det bra att ta det när man deffar?
tänkt på att köpa, så skulle va tacksam för era svar :hbang:

Ninjasmurf
2006-03-28, 19:37
funkar lika bra som kaffe i uppiggnings synpunkt

gothen
2006-03-28, 20:36
funkar lika bra som kaffe i uppiggnings synpunkt

Har för mig att grubben har skrivit att 100 mg i tablettform är mycket effektivare än samma mängd i t.ex. kaffe.

Gimp
2006-03-28, 21:13
är det bra att ta det när man deffar?
tänkt på att köpa, så skulle va tacksam för era svar :hbang:

Det tas upp snabbare än att dricka vanligt kaffe. Kaffe tar längre tid att ta upp av magen och man får inte all effekt på en gång helt enkelt.

Jag får upp tempot och värmen mycket lättare när jag tar några koffeintabletter men om jag tar dem efter typ klockan 16:00 på dagen sover jag dåligt. :) Jag köpte mina på apoteket men det var ganska länge sedan och jag tror jag läste att de har blivit mycket dyrare nu, väldigt mycket dyrare.

King Grub
2006-03-28, 21:14
Du får inte alls ergogen effekt av kaffe i jämförelse med rent koffein.

"Caffeine tablets proved to be far more ergogenic than regular coffee or decaffeinated coffee plus caffeine... even though the actual dosage of caffeine (4.5 mg per kg of body weight) was the same in all three cases."

Comparison of Coffee and Caffeine as an Ergogenic Aid, Canadian Journal of Applied Physiology, vol. 19, Supplement, p. 19P, 1994.

"In summary, we investigated the effects of caffeine
ingestion in association with coffee on endurance and
metabolism during exercise. The results clearly demonstrated
that caffeine ingested in this form does not alter
the bioavailability of caffeine but fails to enhance
endurance."

J Appl Physiol 85: 883-889, 1998; Metabolic and exercise endurance effects of coffee and caffeine ingestion

Walt
2006-03-28, 22:11
Men koffeintabletter är mycket nyttigare än kaffe.. eller?

Fredrik_S
2006-03-29, 05:15
är det bra att ta det när man deffar?
tänkt på att köpa, så skulle va tacksam för era svar :hbang:

Ergogen effekt (ökad förbränning) är det du vill ha när du deffar och då är det tabletter som gäller.

Vad gäller nyttighet så är det kaffe som har antioxdanter i sig(nyttigt).

King Grub
2006-03-29, 05:34
Men koffeintabletter är mycket nyttigare än kaffe.. eller?

Nej, kaffe är nyttigare och har andra fördelar som inte rent koffein har, skyddar t ex mot insulinresistens och diabetes typ 2.

Diana
2006-03-29, 18:34
Vet nån hur det kan komma sej att damen i 'du är vad du äter' är så jefvla angelägen att alla ska sluta med kaffe/koffein? *screwy* vad jag uppfattat finns det inget negativt för den stora majoriteten att supa det.. =)

general
2006-03-29, 18:53
Jag köpte koffeintabletter från staterna och dom sög. Tar 3-4st stora och känner ingenting. Enda gången jag fått en riktig kick var utav 5 koppar kaffe och några sug på astma medicinen. Jag fick lov att träna på det jag vanligt vis maxade i benpressen.

whern
2006-03-29, 22:35
Vet nån hur det kan komma sej att damen i 'du är vad du äter' är så jefvla angelägen att alla ska sluta med kaffe/koffein? *screwy* vad jag uppfattat finns det inget negativt för den stora majoriteten att supa det.. =)

De människor som hon tjatar om vad det gället kaffe är ju det att dem har typ 5 sockerbitar och 1 dl fetmjölk per kopp och dirkcer 5-6 koppar per dag.
Hade de druckit svart kaffe hade hon nog inte sagt något.

timoat
2006-03-30, 09:23
Det blir nog en tablett tillsammans med kaffet. Problemet löst.