handdator

Visa fullständig version : Äter kroppen av musklerna om du redan är kraftig?


GURKAN
2006-03-28, 17:19
Jag är kraftigt byggd och har en 15kilos övervikt. Hur ska jag äta om jag vill gå ner utan att bränna musklerna?

Det är många som skriver att man måste få i sig en viss mängd kalorier. Så att inte kroppen börjar att käka av musklerna. Men om du redan är över viktig hur gör man då?

Gör kroppen om fettet till muskler. Eller måste man först bränna bort fettet och sedan bygga muskler av ny energi?

Slartibartfast
2006-03-28, 17:21
Ät mindre än du förbrukar så går du ner i vikt. Genom att styrketräna så minimerar du muskelförlusten.

Läs Grubs deffguide som finns som sticky i defforumet.

GURKAN
2006-03-28, 17:24
Ät mindre än du förbrukar så går du ner i vikt. Genom att styrketräna så minimerar du muskelförlusten.

Läs Grubs deffguide som finns som sticky i defforumet.

OK men kan kroppen förvandla fett till muskler. För i sådana fall så skulle man kunna dra ner på käket en hel del. För kroppen har ju att ta av i alla fall.

keffat_liv
2006-03-28, 17:28
OK men kan kroppen förvandla fett till muskler. För i sådana fall så skulle man kunna dra ner på käket en hel del. För kroppen har ju att ta av i alla fall.

nej.

X-Ray
2006-03-30, 18:34
Fett är en segare form av energi bara........T.ex. Om du äter så du får ett stort överskott av protein som kroppen inte tar upp gör kroppen om proteinet till fett som är lättare att göra om till energi....
Men absolut bäst är 1 kolhydrater 2 fett 3 protein som energi *uppdate*