handdator

Visa fullständig version : Tränings upplägg


maximuscle
2002-10-29, 20:24
Skulle gärna vilja ha lite synpunkter på detta upplägg..!
Tänkte köra såhär

1 månad

Måndag: Bröst, Biceps

Tisdag: Ben, vader , mage

Onsdag: Axlar

fredag: Rygg. triceps

Lördag: Axlar

Tänkte köra Axlar två gånger per vecka för jag tycker de ligger lite efter. Synpunkter???(angående att köra det 2 ggr vecka)

Sen efter 1 månad går jag över till detta.....

Måndag: Rygg, triceps

Tisdag: Ben, vader, mage

Torsdag: Axlar, mage

Lördag: Bröst, biceps




tycker ni dett ser bra eller dåligt ut....????


MVH

Officer
2002-10-29, 21:00
För det första... vad är ditt mål? Tänker du bygga muskler? Då får du bannemej träna mindre och ändra upplägget lite...

Du tycker att dina axlar ligger efter, så du tror att det är bra om du kör dom 2 gånger i veckan istället? Du har naturligtvis hört talas om att muskler växer då dom _vilar_ ?

Låt oss ta en titt på upplägget..
Bröst/biceps, funkar bra ihop.
Ben/vader funkar bra ihop det med, men skippa definitivt magen efter ben/vader! Blir för mycket blod att pumpa efter en så stor muskelgrupp som ben..
Axlar på en dag är okej men där kan du trycka in magen efter att du kört klart axlarna.

Rygg/triceps är inte att föredra.
Mitt tips är att du kör t ex Axlar/triceps och dagen efter kör du rygg/trapezius/baksida axlar (dom två sistnämnda aktiveras vid ryggdagen så därför föredrar jag att köra dom på samma dag).

Hur du ska göra "efter 1 månad" får du nog klura ut själv efter det jag skrev om första månaden.. samma sak gäller där, bara det att du har 1 träningsdag mindre.

Petrus
2002-10-29, 21:05
Om du vill prioritera axlarna tycker jag att du kan lägga in en vilodag före axelpasset och en vilodag direket efter. Den dagen du tränar axlar tränar du ENDAST axlar!

Vänligen,,,
Petrus

Johan1685
2002-10-29, 22:23
Du kanske även ska tänka på att du aktiverar axlarna när du kör bröst vilket gör att dom belastas tungt tre gånger i veckan.

MVH / Johan