handdator

Visa fullständig version : Kärlekshandtag


Assazel
2002-10-29, 19:44
om man är i uppbyggnadsfasen och börjar få lite "handtag" på midjan, är det ok?

Jag växer bra på axlar, bröst, vingar etc.. fast som sagt midjan får lite fett.
Ligger på + i kcal.

Nu e frågan, kan detta fortgå några kilo till, eller finns ngt sätt som jag kan gå upp ivikt och ändå minska på "handtagen"?

Börjar jag motionera måste jag äta ännu mer för att ligga på + i Kcal. Jag har snabb ämnesomsättning.

hur göra?

Officer
2002-10-29, 19:58
Du säger ju själv att du är under uppbyggnadsfasen.. då ska man vara lite "småfet", alltså kärlekshandtagen sitter där dom ska just nu, du kan inte ha 6pack på magen och vara under "uppbyggnadsfas" direkt.. om du förstår vad jag menar..


Pumpa vidare, käka och få muskler!! :bpump:

Linnet
2002-10-29, 21:38
Varför är det så att vissa får dessa handtag mycket lättare än andra? Det finns dom som är ganska smala men ändå har tendens till såna "handtag" på sidorna. Andra är lite småfeta men har inga handtag varför?

Grahn
2002-10-29, 21:55
lagrar man allt fett runt midjan kan man ju få dem tidigt.

Linnet
2002-10-29, 21:58
Det har alltså med att göra att kroppen vill lägga på fettet runt midjan? Man har ju sett folk som praktiskt taget har tvättbräda men ändå har lite valkar på sidan om midjan, runt höftbenen.

Grahn
2002-10-29, 22:12
Hmm det går ju muskler där oxå vet du.

Linnet
2002-10-29, 23:15
Jag med min fixering vid tvätt brädor förstår vad du menar, men när det är muskler har det en annan hårdhet än när det är fettvävnad

Officer
2002-10-29, 23:20
Linnet:
Det är ju ganska genetiskt beroende om man har kärlekshandtagen även då man har "tvättbräda", deffad och fin. Det tyder ju på att just dennes kropp lagrar överflödiga fettet runt midjan.
Och visst finns det muskler där med, frågan är om man vill ha större midjemått, som man får om man tränar sidomagmusklerna också... Muskler växer ju.

Assazel
2002-10-30, 21:51
Okej, så jag fortsätter att käka tills jag nått lite över min idealvikt. Och sen då? räcker det med att jag äter mindre och tränar för att få bort handtagen, eller måste jag börja motionera?

Vic_1981
2002-10-30, 22:02
Ja, nåt sånt.

Du lär få höja proteinintaget och sänka kolhydraterna samt höja din motion, såsom promenader osv.

ToXY
2002-10-31, 12:00
Du è inte den enda med kärlekshandtag!... I sommras hade jag hyfsad låg bf% tyckte jag & hade ändå dessa hjävla handtag! hatar dom som in i helvete... men men jag verkar få leva med dom! men men bara att lära sig att älskar dom!:D

Som reklamen, vissa har det! andra inte!:cryout:

ekim
2002-10-31, 20:29
när män lagrar fett tidigt vid handtag bröst lår höfter rumpa och baksida armar så kan det väll ha med östrogen nivåerna att göra eller ?