handdator

Visa fullständig version : Jag skulle vilja slåss lite!!


Trassel
2006-03-28, 11:59
Men jag har provat karate och är inte intresserad av allt runt omkring, och kör man boxning så får man ju inte med sparkarna och kör man boxercize så kan man ha otur och få med lite för mycket aerobics.

Vad finns det mer om man är ute efter teknik i slag och sparkar?

Scratch89
2006-03-28, 11:59
Fråga Griip, han kan ge dig en PROPP!

Wain
2006-03-28, 12:01
Kickboxning?

Vesseldahl
2006-03-28, 12:03
http://www.capoeira.nu/capoeira.php

?

Tigerkotten
2006-03-28, 12:05
Vill du bara boxas och sparkas?

Kickboxning och Thaiboxning antar jag isåfall.

Verkligen inte capoeira om du vill lära dig självförsvar.

http://www.fightercentre.com/fightercentre.asp?stad_id=2


Krav Maga vet jag inte riktigt om dom slåss och sparkas också, men bra självförsvar stil det.

stahlberg
2006-03-28, 12:07
Gå ut på gatan och var stor i käften så får du slåss PÅ RIKTIGT.

Trassel
2006-03-28, 12:12
Gå ut på gatan och var stor i käften så får du slåss PÅ RIKTIGT.

och din poäng var?

Trassel
2006-03-28, 12:13
Vill du bara boxas och sparkas?

Kickboxning och Thaiboxning antar jag isåfall.

Verkligen inte capoeira om du vill lära dig självförsvar.

http://www.fightercentre.com/fightercentre.asp?stad_id=2


Krav Maga vet jag inte riktigt om dom slåss och sparkas också, men bra självförsvar stil det.


Ja, jag har nog kommit fram till att det är det som jag tycker är roligast, men det är svårt att hitta något som skulle vara renodlat sparkar och slag.

Axel
2006-03-28, 12:14
MMA är det enda rätta. Där får du allt. Boxning, sparkar, knän, armbågar, brottning. Allt du kan drömma om :)

Tigerkotten
2006-03-28, 12:15
Ja, jag har nog kommit fram till att det är det som jag tycker är roligast, men det är svårt att hitta något som skulle vara renodlat sparkar och slag.

Kickboxning / Thai?

Små kast i Thai vet jag, ingen aning i kickboxning.


Jag ogillar att folk har börjat kalla sin stil MMA, MMA är väl precis samma som shootfighting eller har jag fel?

Slartibartfast
2006-03-28, 12:18
jag föreslår kick/thaiboxning. Det skulle jag vilja köra i alla fall.

Axel
2006-03-28, 12:23
Jag ogillar att folk har börjat kalla sin stil MMA, MMA är väl precis samma som shootfighting eller har jag fel?
Finns olika sorters mma bland annat shootfighting. Men finns ju klubbar som har träningar i flera olika kampsporter också som kallar sina klubbar just mma klubbar.

Tigerkotten
2006-03-28, 12:29
Finns olika sorters mma bland annat shootfighting. Men finns ju klubbar som har träningar i flera olika kampsporter också som kallar sina klubbar just mma klubbar.

Iiiiooooooooooofs, finns ju sambo t ex.

Grahn
2006-03-28, 12:38
Iiiiooooooooooofs, finns ju sambo t ex.

Vafan du kan ju inte rekomendera att hon ska slå sin sambo heller! :D

stahlberg
2006-03-28, 12:39
Poängen är väl lätt att fatta om man har en hjärna som inte är omtöcknad av för många smällar mot huvudet.

Trassel vill slåss. Då är det bara att gå ut på gatan och göra det. Det finns massor av villiga motståndare.

Grahn
2006-03-28, 12:40
Poängen är väl lätt att fatta om man har en hjärna som inte är omtöcknad av för många smällar mot huvudet.

Trassel vill slåss. Då är det bara att gå ut på gatan och göra det. Det finns massor av villiga motståndare.

Poängen var väl att hon ville hitta en lämplig kampsport inte misshandla eller bli misshandlad.

Trassel
2006-03-28, 12:44
skönt att majoriteten förstår vad jag menar iaf :)

Griip
2006-03-28, 12:45
Poängen är väl lätt att fatta om man har en hjärna som inte är omtöcknad av för många smällar mot huvudet.

Trassel vill slåss. Då är det bara att gå ut på gatan och göra det. Det finns massor av villiga motståndare.


Vad är det du(eller jag) verkligen absolut inte förstår?


Kör kick eller thaiboxning, där fåru slåss.

Slartibartfast
2006-03-28, 12:46
skönt att majoriteten förstår vad jag menar iaf :)

Grejen med Stahlberg är att när han kör ett skämt som inte går hem så bygger han vidare på skämtet och trasslar in sig ännu mer. :D

Griip
2006-03-28, 12:48
Grejen med Stahlberg är att när han kör ett skämt som inte går hem så bygger han vidare på skämtet och trasslar in sig ännu mer. :D


Måste väl nästan vara så.. eller :confused:

FELLO
2006-03-28, 12:58
Vill du träna med bara sparkar och boxning är det Kickboxning som gäller då. Men vill du även träna nackbrottning, kast, svep, gå clinch då ska du börja med Thaiboxning. Dessa klubbar tycker jag är bra, den första tränar jag själv på.

www.kickboxning.se
www.allstyle.se
www.vbc.se
www.slagskeppet.com
www.kampsportskolan.com

Du kan söka på klubbar www.kickboxningsverige.nu www.swedishmuaythai.nu

Trassel
2006-03-28, 13:15
Vill du träna med bara sparkar och boxning är det Kickboxning som gäller då. Men vill du även träna nackbrottning, kast, svep, gå clinch då ska du börja med Thaiboxning. Dessa klubbar tycker jag är bra, den första tränar jag själv på.

www.kickboxning.se
www.allstyle.se
www.vbc.se
www.slagskeppet.com
www.kampsportskolan.com

Du kan söka på klubbar www.kickboxningsverige.nu www.swedishmuaythai.nu

Tackar!!

Trassel
2006-03-28, 13:31
Sådärja, nu har jag tagit kontakt, så får vi se vad de säger, kanske svårt å få komma med mitt i en termin, sen måste man hitta en kompis å köra med, det blir ju roligare då..

Å jag har få såna kompisar ;)

Me_Myself
2006-03-28, 17:12
Jag har tränat lite Krav Maga.
Det var en hel del teknik men vi fick träna på att få upp ilskan o slåss lite också.
Verkligen hur kul som helst!

Kwon
2006-03-28, 17:52
Kickboxning passar dig nog som handsken Trassel, då du vill ha slag, spark och cardio.

Inga grepptekniker eller brottning av vad jag uppfattat.

olwe
2006-03-28, 17:58
Kickboxning passar dig nog som handsken Trassel, då du vill ha slag, spark och cardio.

Inga grepptekniker eller brottning av vad jag uppfattat.

Det enda hon måste brottas med då är att thai-boxarna kan spöa henne. ;)

Kwon
2006-03-28, 18:05
Det enda hon måste brottas med då är att thai-boxarna kan spöa henne. ;)

Tror dock inte hon bryr sig om vilka som kan spöa henne eller inte, hon är ute efter en workout right? :)

Trassel
2006-03-30, 10:01
;) mmm, några kloka finns det, klart att huvudmålet är work-out, komplement till styrketräningen och om det sen finns träningsformer som bättrar på ens odds en smula mot alla onda människor så är det bara bonus!

Måste tacka FEllo för infon, jag fick bra bemötande och får börja direkt, och har även lyckats övertyga en kompis om hur bra det här är, så nästa vecka ska det bli riktigt skoj, även om det är ovant att börja som nybörjare!

*lycklig*

stahlberg
2006-03-30, 19:51
Jag skämtar inte alls. Kampsport är en sak och slagsmål en annan. Den som vill träna kampsport gör det. Och den som vill slåss gör det. Och slåss gör man bäst ute på gatan.

stahlberg
2006-03-30, 19:53
Men om man ska trassla in sig (som Slarti påstår) så kan det väl inte finnas många bättre ställen att göra det på än i en tråd som är startad av Trassel?

Griip
2006-03-30, 19:54
Jag skämtar inte alls. Kampsport är en sak och slagsmål en annan. Den som vill träna kampsport gör det. Och den som vill slåss gör det. Och slåss gör man bäst ute på gatan.


Men du tror alltså seriöst att det var det hon ville? Slåss på stan alltså?

Tigerkotten
2006-03-30, 20:02
Är man duktig på kampsport, så är man bra på slåss.

Cilia
2006-03-30, 20:04
Sådärja, nu har jag tagit kontakt, så får vi se vad de säger, kanske svårt å få komma med mitt i en termin, sen måste man hitta en kompis å köra med, det blir ju roligare då..

Å jag har få såna kompisar ;)
jag kanske kan köra med dig beroende på vilken typ av kampsport du väljer.
jag gillar dom boxpass som är på mitt gym men det är lite för få men dom är bra och ganska mycket sparkar och slag blndat.

Kwon
2006-03-30, 20:04
Är man duktig på kampsport, så är man bra på slåss.

LOL behöver det icke vara.

TKD tex är en kampsport, där majoriteten av teknikerna är just för sport och tävling (dvs effektiva för att ta snabba poäng) och inte har någon som helst plats i en riktig strid.

Trassel
2006-04-03, 07:58
Lörde första passet igår, min kompis var bakfull så hon fick stanna hemma så trampade jag iväg själv. Askul, mycket mer avancerat än jag trott för en nybörjarklass och idag har jag ONT!! Blåsor under fötterna, blåmärken på underarmarna och TRÄNINGSVÄRK!!

Nästa gång blir på onsdag, det är bara att hoppas att man hunnit bli lite hel tills dess ;)

stahlberg
2006-04-03, 16:25
Jag trodde inte att Trassel ville slåss PÅ RIKTIGT. Men man slåss INTE när man tränar kampsport. Så visst var det HALVT på skämt jag svarade.

Den som skriver att man är bra att slåss om man är bra i kampsport vet inte vad han talar om. Slagsmål är en sak, kampsport en annan. Slagsmål kräver många egenskaper, av vilka "killerinstinkten" är den viktigaste.

Skicklighet i kampsort är förstås till fördel i kampsort om man har killerinstinkt. Saknar man den så hjälper inte skickligheten när man råkar i slagsmål. Där är det inte fråga om att vara skicklig utan om att vinna.

Tigerkotten
2006-04-03, 16:29
LOL behöver det icke vara.

TKD tex är en kampsport, där majoriteten av teknikerna är just för sport och tävling (dvs effektiva för att ta snabba poäng) och inte har någon som helst plats i en riktig strid.

ÄR du duktig på TKD så besegrar du en som inte hållt på med kampsport normalt sätt iaf.

Det blir ett bra tryckt i sparkarna. Men du får tro precis vad du vill Kwon.

Kwon
2006-04-03, 16:32
ÄR du duktig på TKD så besegrar du en som inte hållt på med kampsport normalt sätt iaf.

Det blir ett bra tryckt i sparkarna. Men du får tro precis vad du vill Kwon.

Bra på TKD är inte samma sak som att vara bra på att slåss.

Klart du har en fördel över Lasse som ej tränat i hela sitt liv, men du är inte bra på att slåss för det.

Och jag tror inte, jag vet.

Du KAN vara bra på att slåss, men bara för att du har tränat TKD behöver du inte vara bra på att slåss. Finns inga garantier.

Tigerkotten
2006-04-03, 16:33
Den som skriver att man är bra att slåss om man är bra i kampsport vet inte vad han talar om. Slagsmål är en sak, kampsport en annan. Slagsmål kräver många egenskaper, av vilka "killerinstinkten" är den viktigaste.

Skicklighet i kampsort är förstås till fördel i kampsort om man har killerinstinkt. Saknar man den så hjälper inte skickligheten när man råkar i slagsmål. Där är det inte fråga om att vara skicklig utan om att vinna.

Självklart finns det en del personer som har det lilla extra i sig, men normalt överlags så är det jämbördigt mellan folk. Då genom att man kan kampsport bra får man en bättre fördel på sin sida, som kan avgöra fighten.

Och är man svartbältat låt oss säga i Karate eller TKD, så blir man också säkrare och mera lugn. Och springer någon argsint person mot dig så kan du också svara på detta enklare.

Tigerkotten
2006-04-03, 16:35
Bra på TKD är inte samma sak som att vara bra på att slåss.

Klart du har en fördel över Lasse som ej tränat i hela sitt liv, men du är inte bra på att slåss för det.

Och jag tror inte, jag vet.

Du KAN vara bra på att slåss, men bara för att du har tränat TKD behöver du inte vara bra på att slåss. Finns inga garantier.

Självklart inga garantier det håller jag med om, men du har fortfarande en stor fördel vid din sida om du nu vet vad du sysslar med.

Griip
2006-04-03, 16:36
ÄR du duktig på TKD så besegrar du en som inte hållt på med kampsport normalt sätt iaf.


Says who? Det där går att spekulera om i all oändlighet, kort å gott så är det så att TKD är en av de mest värdelösa kampsporterna om du ska slåss på gatan. Orkar inte förklara varför, antingen är det uppenbart för dig eller så är du oupplyst ;)

Griip
2006-04-03, 16:37
Självklart inga garantier det håller jag med om, men du har fortfarande en stor fördel vid din sida om du nu vet vad du sysslar med.


Om du ska formulera det så, så ok. Fördel helt klart. Men kan också vara stor nackdel att ha självförtroende med super flying roundkicks.

Kwon
2006-04-03, 16:38
Självklart finns det en del personer som har det lilla extra i sig, men normalt överlags så är det jämbördigt mellan folk. Då genom att man kan kampsport bra får man en bättre fördel på sin sida, som kan avgöra fighten.

Och är man svartbältat låt oss säga i Karate eller TKD, så blir man också säkrare och mera lugn. Och springer någon argsint person mot dig så kan du också svara på detta enklare.

Visst har kampsport hjälpt folk att bli lugnare och självsäkrare, men nu diskuterade vi om att man blir bra på att slåss genom att träna TKD.

Självklart finns det tekniker du kan använda, men bara för att du tränar TKD betyder det inte att = bra på att slåss.

Du vet aldrig vem du möter ute på gatan. Bara för att en TKD-utövare har turen att möta ngn som aldrig tränat tidigare, betyder det inte att han är bra på att slåss.

Det är många faktorer man måste tänka på.

Så, därför ska man ej påstå (och lura folk) , att är man bra på kampsport så är man bra på att slåss. Det är ingen garanti.

Tigerkotten
2006-04-03, 16:43
Om du ska formulera det så, så ok. Fördel helt klart. Men kan också vara stor nackdel att ha självförtroende med super flying roundkicks.

Självklart, men att ha för bra självförtroende genom sådan spark t ex. Tror jag är främst tidigt stadie av träningen, och när man kommer upp i nivå och blir bra så vet man också hur saker och ting går till.


Visst man kan möta något "monster" som är naturligt grym på att bråka. Men överlag så har man fördelen på sin sida.

Men visst jag uttryckte mig fel, eftersom vissa fryser sig säkert om dom hamnar i en riktig situation.

Krampus
2006-04-03, 16:47
*popcorn*

FELLO
2006-04-03, 17:02
Lörde första passet igår, min kompis var bakfull så hon fick stanna hemma så trampade jag iväg själv. Askul, mycket mer avancerat än jag trott för en nybörjarklass och idag har jag ONT!! Blåsor under fötterna, blåmärken på underarmarna och TRÄNINGSVÄRK!!

Nästa gång blir på onsdag, det är bara att hoppas att man hunnit bli lite hel tills dess ;)

Hej!

Provtränade du på Sthlm kickboxning?

Trassel
2006-04-04, 07:41
Hej!

Provtränade du på Sthlm kickboxning?


Jahadå!! lyckades efter många om och men hitta dit (gatan var ju enkelriktad-fnys) och pratade lite nervöst med någon i receptionen och sen stod jag nervöst och väntade tills passet skulle börja, alltid jobbigt att vara själv på en helt ny grej, man känner sig lite uttittad, trots att folk säkert har bättre saker för sig ;)

Men det var kul!!

Griip
2006-04-05, 01:25
Förlåt för offtopic trassel :D


Men jag hittade ett intressant klipp :P

http://video.google.com/videoplay?docid=-7674028043115699716&q=mike+tyson&pl=true

olwe
2006-04-05, 02:27
Förlåt för offtopic trassel :D


Men jag hittade ett intressant klipp :P

http://video.google.com/videoplay?docid=-7674028043115699716&q=mike+tyson&pl=true

Helt ointresant klipp faktiskt. Scenariot på gatan var uppenbart arrangerat vilket gör att det inte visar någonting förutom en åsikt. Dessutom snackar dem bara om de klassiska asiatiska kampsporterna, inte hardcore stilar som baserar sig på knockout och allround fighting.

Asso, man kan ta vilken kille som hellst som har den grymmaste "killer intinct"- en man kan hitta, han kommer ändå att bli totalt uppkäkad av en grym fighter. Bussa på någon stor galen dude mot exempelvis cro-cop (tog honom för att han är en rätt lugn och behärskad fighter som motsats) så är ju utgången uppenbar, även om den galne street-fightern för något typ av bakhåll.

Griip
2006-04-05, 03:00
Helt ointresant klipp faktiskt. Scenariot på gatan var uppenbart arrangerat vilket gör att det inte visar någonting förutom en åsikt. Dessutom snackar dem bara om de klassiska asiatiska kampsporterna, inte hardcore stilar som baserar sig på knockout och allround fighting.

Asso, man kan ta vilken kille som hellst som har den grymmaste "killer intinct"- en man kan hitta, han kommer ändå att bli totalt uppkäkad av en grym fighter. Bussa på någon stor galen dude mot exempelvis cro-cop (tog honom för att han är en rätt lugn och behärskad fighter som motsats) så är ju utgången uppenbar, även om den galne street-fightern för något typ av bakhåll.


Håller med om att klippet är hyfsat ointressant faktiskt men. Vafan är det du missat? Vi snackar inte om nån Crocop, och en "grym fighter" har killer instinct, så försök snarare med karate mästare ching beng deng som tränat katas hela sitt liv.

olwe
2006-04-05, 03:01
Håller med om att klippet är hyfsat ointressant faktiskt men. Vafan är det du missat? Vi snackar inte om nån Crocop, och en "grym fighter" har killer instinct, så försök snarare med karate mästare ching beng deng som tränat katas hela sitt liv.

Aaah OK, då kan jag hålla med.

pocoloco
2006-04-05, 06:47
Gå ut på gatan och var stor i käften så får du slåss PÅ RIKTIGT.
no offence, brukar gilla dina övriga posts MEN!

Om du inte någonsin deltagit eller bevittnat en uppgörelse bland okända människor på gatan så tycker jag inte du ska komma med dessa svar.
Där går puffran och slicen före muaythaiwarriorskills och 10e dan, man sätter sitt och andras liv på spel, får man inte jävligt olindriga skador får man istället en hel drös med dagsböter och ev. ett kortare-längre fängelsestraff!

mvh

stahlberg
2006-04-05, 07:53
Vad jag menar är att det är mycket råare på gatan. De som slåss där slåss PÅ RIKTIGT, inte på lek i arrangerade situationer. De är beredda att t.om mista livet, eller rättare sagt : de bryr sig inte. Om de dessutom har både bra fysiska förutsättnintgar och det jag kallar killerinstinkt (plus att de lärt sig en massa praktiskt fungerande knep), så är de besvärliga att klara av.

Visst används både kniv och pistol på gatan. Men de flesta slagsmål jag bevittnat eller varit inblandad i har ändå avgjorts med händer, fötter, naglar, tänder och andra kroppsdelar.

Många som tränar självförsvar gör det i arrangerade situationer, som är helt förutsägbara. Dessutom tvingas de följa de regler som gäller inom den kamsport de tränar. Det självförtroende man evbentuellt får av att kunna utföra t.ex en korrekt spark kan vara till mer nackdel än fördel, om man måste försöka tillämpa den på gatan (där motståndaren reagerar helt annorlunda än man är van vid).

Det är klart att en MÅNGÅRIG erfarenhet av kampsort är till fördel. Men inte ens enbart den räcker säkert till för att vinna ett slagsmål.

Om en skicklig kampsortare SJÄLV HAR KILLERINSTINKT är situationen en annan. DÅ är hans (hennes?) kampsportskicklighet till stor nytta också i ett slagsmål.

Trassel
2006-04-05, 08:00
[QUOTE=Griip]Förlåt för offtopic trassel :D




Akta dig, jag kommer att jaga dig med sax!

stahlberg
2006-04-05, 08:08
Det jag reagerar mot är att många människor, gärna ungdomar, tränar lite kampsort och sedan tror att de är bra på att slåss. Så är det inte.

Det nästvärsta är när sådana människor tror de kan försvara sig. Om de råkar i en situation där de BEHÖVER försvara sig kan de mycket väl vara illa ute.

DET ALLRA VÄRSTA är när sådana människor (vanligen ungdomar) tror de är tuffa och muckar till gräl. Sedan får de på käften och går hem och gråter, eller i värsta fall polisanmäler de den som försvarar sig emot dem.

Trassel
2006-04-05, 08:24
Det jag reagerar mot är att många människor, gärna ungdomar, tränar lite kampsort och sedan tror att de är bra på att slåss. Så är det inte.

Det nästvärsta är när sådana människor tror de kan försvara sig. Om de råkar i en situation där de BEHÖVER försvara sig kan de mycket väl vara illa ute.

DET ALLRA VÄRSTA är när sådana människor (vanligen ungdomar) tror de är tuffa och muckar till gräl. Sedan får de på käften och går hem och gråter, eller i värsta fall polisanmäler de den som försvarar sig emot dem.

Men vet du vad honingsboll, det var inte fallet med mig när jag startade tråden ;)

FELLO
2006-04-05, 10:14
Jahadå!! lyckades efter många om och men hitta dit (gatan var ju enkelriktad-fnys) och pratade lite nervöst med någon i receptionen och sen stod jag nervöst och väntade tills passet skulle börja, alltid jobbigt att vara själv på en helt ny grej, man känner sig lite uttittad, trots att folk säkert har bättre saker för sig ;)

Men det var kul!!

Ja du såg lite nervös och stressad ut, men det gick ju bra ändå. Du skrev tidigare att det var avancerad för nybörjare, men du får tänka på att kursen började Januari. Men du kommer ikapp inga problem.

Mvh Vakten ;)

Trassel
2006-04-05, 10:28
Ja du såg lite nervös och stressad ut, men det gick ju bra ändå. Du skrev tidigare att det var avancerad för nybörjare, men du får tänka på att kursen började Januari. Men du kommer ikapp inga problem.

Mvh Vakten ;)


Haha, nämen var det du som satt och mumsade mat? kul!

Så du tycker inte att jag ska packa ihop handskarna längst in i en garderob och börja med tai chi?

FELLO
2006-04-05, 10:45
Kampsportsträning ger inga garantier att man klarar sig bättre än den som inte tränar kampsport. Men har man en kampsportsbakgrund där boxning ingår får man bättre öga att se slagen komma. Och det ger väldigt stora fördelar men inga garantier.

När jag tävlade i Taekwondo för första gången glömde jag allt vad jag kunde, stod nästan bara still. Efter fler tävlingar gick det mycket bättre när lugnet och rutinen började växa.

Även på mina första matcher i kickboxning glömde jag mycket och såg tunnelseende. Allt detta pga stressen av folk som tittade pressen av att prestera bra och ovanan att tävla. Att slåss på riktigt är tio gånger värre, slåss du inte mycket på gatorna kommer inte kampsporten hjälpa mycket jämfört med personen som slåss ofta i sådan miljö.

Har hamnat i bråk för ofta när jag var en dum snorunge, nu undviker jag bråk så mycket som möjligt. Det är inte värt riskerna.

:)

FELLO
2006-04-05, 10:54
Haha, nämen var det du som satt och mumsade mat? kul!

Så du tycker inte att jag ska packa ihop handskarna längst in i en garderob och börja med tai chi?

Självklart ska du fortsätta med kickboxningen, det lilla jag såg av dig verkade ju bra. Men jag antar att du har tränat något liknande grej, du hadde trots allt handskar och mittsar med dig :)

Blåmärken går över och du kommer inte bli lika känslig för att få dom senare. Trivs du bra ska du självklart fortsätta, när du börjar känna dig hemma på träningen kommer allt bli mycket roligare.

Ner med hakan upp med axlarna och guarden och kryp ihop lite nu är du klar för fight.

:)

Trassel
2006-04-05, 11:32
:) ja det var ju kanonkul och jag var helt slut efter passet. Ikväll är det dags igen, tillsammans med en kompis som inte alls är van vid sådan här slags träning, får se hur upprörd hon är på mig efteråt :)

JockeKillen
2008-06-22, 22:35
Kickboxning / Thai?

Små kast i Thai vet jag, ingen aning i kickboxning.


Jag ogillar att folk har börjat kalla sin stil MMA, MMA är väl precis samma som shootfighting eller har jag fel?

MMA är ingen stil, det är ett samlingsbegrepp.

ligne
2008-06-22, 22:42
MMA är ingen stil, det är ett samlingsbegrepp.

du svarar seriöst på en tråd som varit död sedan april för 2 år sedan?

JockeKillen
2008-06-22, 23:24
haha hoppsan, glömde kolla datum innan jag svarade :smash:

Tricklev
2008-06-23, 01:17
MEN LOL FATTAR NI INTE ATT MMA ÄR ETT SAMLINGSBEGREPP DU FÅR KALLA DIN KAMSPORT FÖR MMA ÄVEN OM DET INTE ÄR SHOOTO.

LAWN NU SKA JAG TITTA PÅ UFC BRBBBQ C U L8TER

Ciao.