handdator

Visa fullständig version : Saker vi inte gillar på Kolozzeum


Allan
2006-03-27, 20:47
* Trådar om fildelning. Där gäller det att hålla ordning på vad man skriver. Minsta antydan om var hubbar kan hämtas så ryker tråden.

* Länkning till andra webshoppar. När i helvete ska folk lära sig det? Är man tveksam PMar man en moderator. Annars blir man avstängd.

* Angrepp på invandrare, homosexuella, namngivna personer etc. Det finns vissa saker som bara - poff liksom - försvinner illa kvickt. Folk borde begripa varför. Vi gillar inte svepande argument av typen "invandrare" - vi har massor med invandrare som medlemmar här. Vill man diskutera sånt gör man bäst i att formulera sig väl.

* Trådar där man tror att dambyggning ska bedömas från nåt skönhetsperspektiv. Vill man göra det får man tänka sig för - argument av typen "fy fan vad äckligt" kan ni behålla för er själva...

*Råd och anvisningar om steroider.........................

* Läxhjälp. Där får man vara ganska innovativ om tråden ska överleva...

Kolozzeum växer hela tiden - men det gör att kraven höjs på medlemmarna också. Det här är inget fritt forum - det är ett forum knutet till en webshop och det är hårt modererat. Man får debattera det mesta men det skulle inte skada om folk tänkte sig för en eller två sekunder innan de dundrade iväg på tangentbordet...

Just det ja. Att avslöja en medlems riktiga namn kommer att ge läskiga konsekvenser i fortsättningen...


allan

Sonny
2006-03-27, 20:50
Sounds fair enough.

HenrY
2006-03-27, 20:52
Tycker denna borde ligga som sticky!

Dumleman
2006-03-27, 20:57
Tycker denna borde ligga som sticky!
Ja du menar de som inga läser? Alla trådar som har skapats där folk undrar vars sökfunktionen har tagit vägen talar sitt tydliga språk... Stickys borde göras tydligare.

H.Emanuel
2006-03-27, 20:59
Ja du menar de som inga läser? Alla trådar som har skapats där folk undrar vars sökfunktionen har tagit vägen talar sitt tydliga språk... Stickys borde göras tydligare.
Är sökfunktionen borta?

Kary
2006-03-27, 21:00
Ja du menar de som inga läser? Alla trådar som har skapats där folk undrar vars sökfunktionen har tagit vägen talar sitt tydliga språk... Stickys borde göras tydligare.
Jag läste den för länge sedan och tyckte ändå att det var väldigt oklart varför den var borta och när den skulle komma tillbaka. Efter ett tag kom det mer information, men jag tycker inte att det är så konstigt att det blev frågor om det.

mini
2006-03-27, 21:00
Tycker denna borde ligga som sticky!
Lovar du att läsa den varje dag då?

Bra tråd Allan. Reminders är sällan onödiga.

H.Emanuel
2006-03-27, 21:02
Att "Bumpa" är väl lika effektivt som en sticky. Eller?

Piranha
2006-03-27, 21:04
Alla dem tycker jag är rätt självskrivna.

mao ... folkvett.

Bolio
2006-03-27, 21:04
Just det ja. Att avslöja en medlems riktiga namn kommer att ge läskiga konsekvenser i fortsättningen...

Varför gör ni ingenting åt det faktum att medlemmen Zafer öppet kallar mig för "Haidar" i en massa trådar? Nu heter jag visserligen inte så, men det tror ju Zafer & co. att jag gör. Och den personen de syftar på (informationen har de fått från den bannade föredetta medlemmen Myten) skull verkligen inte uppskatta att hans namn skrevs ut på ett publikt nätforum på det sättet. Han är en god vän till mig.

Dumleman
2006-03-27, 21:05
Att "Bumpa" är väl lika effektivt som en sticky. Eller?
Bumpa är nog effektivare om jag får gissa.

Grahn
2006-03-27, 21:05
Varför gör ni ingenting åt det faktum att medlemmen Zafer öppet kallar mig för "Haidar" i en massa trådar? Nu heter jag visserligen inte så, men det tror ju Zafer & co. att jag gör. Och den personen de syftar på (informationen har de fått från den bannade föredetta medlemmen Myten) skull verkligen inte uppskatta att hans namn skrevs ut på ett publikt nätforum på det sättet. Han är en god vän till mig.

Underlättar ju om du rapporterar iofs. :)

Allan
2006-03-27, 21:07
Varför gör ni ingenting åt det faktum att medlemmen Zafer öppet kallar mig för "Haidar" i en massa trådar? Nu heter jag visserligen inte så, men det tror ju Zafer & co. att jag gör. Och den personen de syftar på (informationen har de fått från den bannade föredetta medlemmen Myten) skull verkligen inte uppskatta att hans namn skrevs ut på ett publikt nätforum på det sättet. Han är en god vän till mig.

Jamen vafan - report, report, report. Men femtonhundra inlägg per dygn hinner man knappt se sånt.


allan

Bolio
2006-03-27, 21:08
Underlättar ju om du rapporterar iofs. :)

Nu funkar visserligen inte sökfunktionen men det var ju det enda grabbarna gjorde under en längre tid. Det var i och för sig just den tidsperioden då du inte hängre här så mycket. Senast skedde det i tråden om kurdfrågan som jag skapade för en tid sedan.

Bolio
2006-03-27, 21:09
Grejen är att jag inte vill få Zafer bannad för det. Däremot att han och AP slutar. Inte för min skull utan för den riktige killens skull. Han hänger inte på nätet, och då är det inte så kul att folk skriver om honom när han inte ens kan besvara det.

HenrY
2006-03-27, 21:19
Lovar du att läsa den varje dag då?

Bra tråd Allan. Reminders är sällan onödiga.

Varför skulle jag lova att läsa den varje dag? Räcker väl att jag läser en gång?

Bara för ditt minne är lika bra som en guldfisk, så är faktiskt mitt minne bättre!:D

zanzi
2006-03-27, 21:48
Boxsquat, har du skickat PM till dom och förklarat? Ifall dom inte fattar att dom ska sluta med det då hade jag personligen inte brytt mig om dom fått en varning.

Pez
2006-03-27, 21:48
Grejen är att jag inte vill få Zafer bannad för det. Däremot att han och AP slutar. Inte för min skull utan för den riktige killens skull. Han hänger inte på nätet, och då är det inte så kul att folk skriver om honom när han inte ens kan besvara det.
Säg åt dom att om dom fortsätter så plockar jag fram APs skelett ur MAXX-garderoben.. :laugh:

Pez
2006-03-27, 21:50
Jamen vafan - report, report, report. Men femtonhundra inlägg per dygn hinner man knappt se sånt.


allan
Vi har inte alls 1500 inlägg per dygn...

Vi har 2000-2500. Minst.

Bolio
2006-03-27, 21:51
Boxsquat, har du skickat PM till dom och förklarat? Ifall dom inte fattar att dom ska sluta med det då hade jag personligen inte brytt mig om dom fått en varning.

Boxsquat? :D Det hette jag ju för fem hundra år sedan. Nej, jag vill inte att de ska bli bannade/varnade för det. Det finns ingen hämndkänsla hos mig som vill dem illa för det. Däremot har jag försökt flera gånger att säga att de inte får publicera folks namn på det sättet. Zafers senaste svar var ungefär att "det är väl ändå ett välkänt faktum på kolozzeum att du heter Haidar ändå så". Synd att sökfunktionen inte funkar.

Pez, yes sir. =)

Big_Vik
2006-03-27, 22:04
Var det därför invandrarkrigtråden rök? :( Det var jättesynd, jag hade verkligen velat se något bra svar från Wennerberg m.fl. på varför en svenskfödd babbe inte har rätt till fängelse och kriminalvård när en svenskfödd svenne som våldtar våra svenska kivnnor och begår samma typ av brott skall ha det. (PM:a om ni kommer på en lösning)

Zafer
2006-03-27, 22:07
:cheers:

olle lindblad
2006-03-27, 22:08
Var det därför invandrarkrigtråden rök? :( Det var jättesynd, jag hade verkligen velat se något bra svar från Wennerberg m.fl. på varför en svenskfödd babbe inte har rätt till fängelse och kriminalvård när en svenskfödd svenne som våldtar våra svenska kivnnor och begår samma typ av brott skall ha det. (PM:a om ni kommer på en lösning)
Tyvärr spårar sådana trådar alltid ur. De som har den typen av åsikter brukar inte vara så inriktade på substans och dialog.

zanzi
2006-03-27, 22:09
Boxsquat? :D Det hette jag ju för fem hundra år sedan. Nej, jag vill inte att de ska bli bannade/varnade för det. Det finns ingen hämndkänsla hos mig som vill dem illa för det. Däremot har jag försökt flera gånger att säga att de inte får publicera folks namn på det sättet. Zafers senaste svar var ungefär att "det är väl ändå ett välkänt faktum på kolozzeum att du heter Haidar ändå så". Synd att sökfunktionen inte funkar.

Your call. Att dom kalla dig för Haidar kommer jag ihåg. Trodde själv att du hette Haidar tills nu så rätt tråkigt av Zafer och co. att hålla på som dom gör (båda för dig och den här killen som faktiskt heter Haidar). Ja, ja, dom är väl bara avundsjuka på din penis.

Bolio
2006-03-27, 22:11
Your call. Att dom kalla dig för Haidar kommer jag ihåg. Trodde själv att du hette Haidar tills nu så rätt tråkigt av Zafer och co. att hålla på som dom gör (båda för dig och den här killen som faktiskt heter Haidar). Ja, ja, dom är väl bara avundsjuka på din penis.

Yes. But that's okay. Alla vet ändå att Zafer är tönten här och inte jag så det är inga problem för min del. =)

Zafer
2006-03-27, 22:13
Yes. But that's okay. Alla vet ändå att Zafer är tönten här och inte jag så det är inga problem för min del. =)

Whatever..haidar.. :thumbup:

Bolio
2006-03-27, 22:16
Whatever..haidar.. :thumbup:

=)

Slavupproret inom moralen börjar med att ressentimentet självt blir skapande och föder värden: ressentimentet hos sådana slags människor som är förmenade den omedelbara reaktionen, den som ligger i en handling, och som kan hålla sig skadeslösa endast genom en imaginär hämnd. Medan all förnäm moral är framvuxen ur ett triumferande ja-rop till sig själv, säger slavmoralen från första början nej till allt 'utanför', till allt 'annorlunda', till allt som är 'icke-jag', och detta nej är dess skapande gärning. Slavmoralen behöver, för att uppstå, alltid först en mot- och yttervärld, den behöver, fysiologiskt talat, yttre retningar för att över huvud taget agera, - dess aktion är i grunden reaktion.

De 'välborna' kände sig som just de 'lyckliga'; de behövde inte först genom en blick på sina fiender på ett konstgjort sätt konstruera sin lycka, intala sig den under särskilda omständigheter, ljuga sig till den (så som alla ressentimentsmänniskor brukar göra). Till och med den förnäma människans ressentiment, om det nu framträder hos henne, visar sig och uttöms i en omedelbar reaktion, det förgiftar därför inte: å andra sidan kommer det i otaliga fall inte till uttryck där det hos alla svaga och vanmäktiga är oundvikligt. Att inte kunna ta sina fiender, sina olyckor, kanske inte ens sina illgärningar på riktigt allvar - det är ett kännetecken på starka fullgoda naturer hos vilka det finns ett överskott av formande, efterbildande, läkande kraft, som också skänker förmågan att glömma.

I jämförelse med det kan man föreställa sig 'fienden' så som den blivit uttänkt av ressentimentsmänniskan - och just i detta återfinns hennes verk, hennes gärning: hon har koncipierat 'den onde fienden', 'den onde', och det som ett grundbegrepp utifrån vilket hon sedan som efterbild och motstycke också tänker ut en 'god' - sig själv!

Titta Zafer, folk skriver om dig.

Big_Vik
2006-03-27, 22:16
Whatever..haidar.. :thumbup:

Nu tar du och ber om ursäkt ögona böj pojk *grr27*, ingen Muhammed ska mot sin vilja behöva drabbas av tillmälet Haidar. :D

Pez
2006-03-27, 22:17
Whatever..haidar.. :thumbup:
Whatever - om det nu var så att bollen hette det.. så hade det ju varit ännu värre.

Släpp det nu för fan.

Zafer
2006-03-27, 22:18
Nu tar du och ber om ursäkt ögona böj pojk *grr27*, ingen Muhammed ska mot sin vilja behöva drabbas av tillmälet Haidar. :D

:laugh: :laugh: fölåt!

Pez
2006-03-27, 22:18
Och håll käften om ovidkommande saker, spam, onödiga inlägg, Offtopic diskussioner osv här.

Annars blir tigerkotten bannad.

Zafer
2006-03-27, 22:19
=)



Titta Zafer, folk skriver om dig.

Orkar inte ens läsa men *yourock*

Kul att du kvoterar nietzche i varenda tråd

Zafer
2006-03-27, 22:21
Whatever - om det nu var så att bollen hette det.. så hade det ju varit ännu värre.

Släpp det nu för fan.

Min post var inte ens menad seriös, jag har slutat kalla bolio för haidar för länge sen efter att han bad mig det i en tråd. sen att han väljer att dra upp det här för att få sympati poäng är en annan sak.

Bolio
2006-03-27, 22:24
Min post var inte ens menad seriös, jag har slutat kalla bolio för haidar för länge sen efter att han bad mig det i en tråd. sen att han väljer att dra upp det här för att få sympati poäng är en annan sak.

Nej, det gjorde du inte. Du fortsatte i tråden om kurdfrågan och när jag bad dig sluta så sa du att det ändå var ett välkänt fenomen på kolozzeum. Jag behöver inte sympatipoäng, jag är Gud. Det jag däremot skulle bli glad över vore om du slutade publicera mina vänners namn på nätet, och inte för att jag vill få dig bannad eller ogillar dig, utan för att killen ifråga inte uppskattar det särskilt mycket.

Zafer
2006-03-27, 22:26
Nej, det gjorde du inte. Du fortsatte i tråden om kurdfrågan och när jag bad dig sluta så sa du att det ändå var ett välkänt fenomen på kolozzeum. Jag behöver inte sympatipoäng, jag är Gud. Det jag däremot skulle bli glad över vore om du slutade publicera mina vänners namn på nätet, och inte för att jag vill få dig bannad eller ogillar dig, utan för att killen ifråga inte uppskattar det särskilt mycket.


*rolleyes* *rolleyes*

skaparn
2006-03-27, 22:31
Bra initiativ Allan!

* Läxhjälp. Där får man vara ganska innovativ om tråden ska överleva...

Haha! Min hemuppgift som handlade om att kolla hur länge folk gör sitt te undslapp ert finmaskiga nät. Nu slapp jag gå runt på stan och fråga.

JJ
2006-03-28, 07:05
Bra initiativ Allan!



Haha! Min hemuppgift som handlade om att kolla hur länge folk gör sitt te undslapp ert finmaskiga nät. Nu slapp jag gå runt på stan och fråga.

Jag ljög i mitt svar så du får göra om det.

*bump*

Nina L
2006-03-28, 07:29
Jättebra med förtydligande, men glöm inte av att uppdatera reglerna också.