handdator

Visa fullständig version : Mandlar utan fettsmak?

emmak
2006-03-27, 20:34
Har precis köpt mandlar på Lidl, och som så många andra produkter från Lidl så finns det inget näringsinnehåll, i vilket fall som helst så har jag ätit lite granna nu och det konstiga är att dom kändes jättetorra och ja kände inte av nån "fettsmak" eller något oljigt i dom överhuvudtaget?

Det kanske är så med mandlar att dom inte smakar fett? jag vet inte alltså för jag har typ precis börjat äta det för att få i mig lite mer nyttigt fett.

Någon som vet om det kan vara så att det är mandlar utan fett? men det låter nästan osannolikt att det finns mandlar helt utan fett?

Väldigt tacksam för svar!

King Grub
2006-03-27, 20:48
kan vara så att det är mandlar utan fett?

Nej.

emmak
2006-03-27, 21:01
Nej.

Ok men mandlar kanske inte smakar flötigt? smakar de torrt?..jag vet som sagt inte för ja har knappt aldrig ätit det innan.

King Grub
2006-03-27, 21:02
smakar de torrt?..jag vet som sagt inte

Ta en mandel. Stoppa den i munnen. Tugga. Svälj. Nu vet du. ;)

emmak
2006-03-27, 21:50
Ta en mandel. Stoppa den i munnen. Tugga. Svälj. Nu vet du. ;)

I mitt första inlägg så skrev jag att ja tyckte de smakade torrt och inte flötigt alls, sen att du bara väljer delar av det jag skrivit och vänder det så jag låter som en idiot tycker jag är onödigt.

Max
2006-03-27, 21:56
Dom är lite "torra" i smaken, ja. Men goda om du frågar mig och feta är dom oavsett hur de känns.

emmak
2006-03-27, 21:57
Dom är lite "torra" i smaken, ja. Men goda om du frågar mig och feta är dom oavsett hur de känns.

Ok, det var lite det svaret jag ville ha, så det inte var några fel på just de mandlarna jag hade köpt för ja kände inget flöt överhuvudtaget, vilket ju är konstigt eftersom det finns drygt 50% fett i mandlar.

Tack iaf

RajtanTajtan
2006-03-27, 22:02
I mitt första inlägg så skrev jag att ja tyckte de smakade torrt och inte flötigt alls, sen att du bara väljer delar av det jag skrivit och vänder det så jag låter som en idiot tycker jag är onödigt.

Du vet väl att det är bra för förbränningen att framstå som en idiot på kvällskvisten? ;)

emmak
2006-03-27, 22:04
Du vet väl att det är bra för förbränningen att framstå som en idiot på kvällskvisten? ;)

Försöker du vara rolig eller vad är det frågan om?

RajtanTajtan
2006-03-27, 22:07
Försöker du vara rolig eller vad är det frågan om?

Ja lite faktiskt. Jag försökte bara avdramatisera det hela, men du verkar ju ta allt personligt. Bara för att ngn framställer dig som en idiot (din egen tolkning), så betyder ju inte det att du är en sådan.

emmak
2006-03-27, 22:08
Ja lite faktiskt. Jag försökte bara avdramatisera det hela, men du verkar ju ta allt personligt. Bara för att ngn framställer dig som en idiot (din egen tolkning), så betyder ju inte det att du är en sådan.

Är du rastlös eller tycker du det är roligt att bara dra in o kladda i trådar som inte har med topic att göra?

RajtanTajtan
2006-03-27, 22:12
Är du rastlös eller tycker du det är roligt att bara dra in o kladda i trådar som inte har med topic att göra?

ja det blir ju massa kladd nu när du skriver tillbaka.

emmak
2006-03-27, 22:14
ja det blir ju massa kladd nu när du skriver tillbaka.

Du är ju helt omöjlig

MUGEN
2006-03-29, 08:20
Du är ju helt omöjlig

men ärligt, vem är det som är omöjlig när du väntar dig att någon skall svara att mandlar generellt i själva verket skulle smaka oljiga eller ha fettaktig smak?!

den dagen du faktiskt hittar mandlar som smakar oljigt, då är du berättigad att ifrågasätta vad det egentligen är du köpt.

Radiohead
2006-03-29, 08:24
*haha* älskar den här typen av trådar.