handdator

Visa fullständig version : hur pass länge innan fett?

valo
2006-03-27, 17:07
Det flesta säger att man helst ska undvika att äta fett i kombination med träning, ja undrar om det menas med måltiden ca 1,5h efter passet. eller bara precis innan och efter?

Embrace_the_end
2006-03-27, 17:32
hehe nae det tror jag inte...jag är inte speciellt duktig inom det här men fett ska du verkligen inte sluta med

det hjälper ju kroppen att bygga upp musklerna...precis som protein, tror jag=)

userfriendly
2006-03-27, 17:33
äsh jag käkar en del fett nån timme efteråt... sen behöver man ju inte äta en pizza kanske

Slartibartfast
2006-03-27, 17:34
hehe nae det tror jag inte...jag är inte speciellt duktig inom det här men fett ska du verkligen inte sluta med

det hjälper ju kroppen att bygga upp musklerna...precis som protein, tror jag=)

Visserligen, men nu talar vi i samband med träning. Då är fett inte önskvärt. Några tidsrekommendationer känner jag inte till.

gustavk
2006-03-27, 17:34
Det hela handlar väl om att fettet segar ner återhämtningsprocessen. Man brukar väl prata om att kolisar och protte är att föredra 2-3 timmar efter passet, men sen äre nog "fritt fram" med fettet. :)

RajtanTajtan
2006-03-27, 17:46
Det är ju bra om med lite eller inget fett alls till frukost, sen ska man ju inte ha med det de tre magiska timmarna efter passet. På nåt sätt känns det som att det kan bli lite svårt att få med det rekommenderade dagsbehovet i de mål som är kvar.

Senast 2 timmar innan passet och 3 timmar efter passet och framåt?

Jacky
2006-03-27, 17:51
smart att köra en del med sista kvällsmålet. skippa kolisar då o bara ha fett + protte för återhämtning nattetid..
för övrigt...anledningen till att man inte äter fett är för att inte hämma de snabba kolisarnas effekt. äter du fett sänks kolisarnas effekt och proteinet tas inte upp lika snabbt...du får inte en protein-boost in i musklerna helt enkelt...de smyger in istället..ej bra

Yankeee
2006-03-27, 17:57
Ät ni erat fett, tillräckligt med energi (mat) kommer garanterat att göra mer för er träning än taffliga försök att vara optimala.

King Grub
2006-03-27, 18:16
Att helt utesluta fett annat än i återhämtningsmålet direkt efter träning kanske inte heller är bästa idé, då fysisk aktivitet även förbrukar intramuskulära triglycerider, som bör återställas för bästa återhämtning.