handdator

Visa fullständig version : överansträngd/benhinneinflammation?


shad9w
2006-03-27, 14:05
hej, nu kanske det finns 100 trådar om liknande saker men jag är i lite akut behov av något slags svar/tips på just mitt fall..

så här är det, jag åker till thailand om 4 veckor för att träna thaiboxning, och för att sponsra kalaset så har jag den senaste månaden jobbat överdrivet mkt, samtidigt som jag har tränat överdrivet mkt..thaiboxning då..

för 1.5 vecka sen på jobbet efter ett par dumma landningar (ibland blir det lite klättring över maskiner och dylikt) fick jag fruktansvärt ont i höger knä.. men när jag kom hem så kände jag ingenting utan allt var som vanligt så jag tränade helt utan smärta.. sen kom jag till jobbet igen och det började det göra ont i höger knä igen, så då tog jag ut ett par nya skor med tillhörande gelsula, det kändes lite bättre då men blev inte bra.. hemma från jobbet var allt ok så jag tränade som vanligt.. sen kom förra lördagen, då köpte jag ett rheband knästöd för jag skulle jobba 15 timmar.. och då kändes det knappt någonting, gu va bra tänkte jag..men när jag knatat runt med den på höger knä så började det även höra ont i vänster knä...för det får ta mer stryk än höger när höger är skadat?.... så i veckan fick jag köpa även ett rheband för vänster knä.. kan tillägga att jag sen förra lördagen inte har tränat någe thaiboxning just för ifall det kan göra saken sämre.. men nu de senaste dagarna så har det inte bara gjort ont i knät, utan i vaderna både i musklerna och där där det beskrivs att man har ont om man har benhinneinflammation..

i natt på jobbet beslöt jag mig att jag skulle prova utan rheband för utifall jag skämt bort benen/knäna genom att använda stöd..samt att jag jobbade i gympadojjor.. i början kändes det inte alls bra, men efter nån timme eller två så blev det bättre..och en del tillfällen under natten så kände jag knappt att jag hade ont, mer än att det spännde lite på "benhinneinflammations-ställena".. jag har två nättre kvar att jobba nu, sen har jag frivecka..tänkte ta det lungt under den och fortsätta med att inte träna något.. ge kroppen den här veckan att återhämta sig..

kan tillägga att under den värsta perioden så jobbade jag uppåt 80-90 timmar/vecka samt körde 4-5 pass thai och 2-3 pass gym samtidigt.. nu är det betyydligt mindre :)

jag kör tigerbalsam och värme/kyla.. sitter just nu med vetevärmare över knäna och det enda som känns just nu för tillfället är att det spänner lite precis nedanför vänster knäveck samt att det drar lite i höger knä..
men som sagt, igår känndes det mest på benhinne ställena..

nåväl, är hemskt tacksam för svar :hbang:


stefan