Visa fullständig version : Spydde av frukosten
Skrollovicz
2006-03-27, 10:10
Så idag hände det..
Jag har ofta fått klökningar, nära o spy, men har alltid lyckats hålla inne skiten. Men idag blev det för mkt hela frukosten rätt ner i toan. Så u är det nog dags att ändra på det..
1 glas juice
Gröt
Prottedrink
3 äggvitor
2 brödskivor axa sport med linfrö, smakar satan
Frågor:
Hur illa är det för resten av dagen när man kastar upp frullen?
Måste ha nytt bröd, nån som kan nåt grovt nyttigt bröd som också är gott? (inte polarkraft extrem)
Tack påförhand
Satsa på en frukost du verkligen gillar. Tror nog du tjänar på det i längden trots att den kanske inte är lika "optimal".
cheesian
2006-03-27, 10:18
Tvinga inte ner maten.. finns ju tid senare på dagen du kan äta med.
Det är väl bättre att du äter lite till frukost, och mer efter ett litet tag, än att du äter massor, o spyr upp allt.
Ganska illa för muskeluppbyggningen om du skippar frukost/spyr upp den.
Kroppen har ju legat utan mat under alla timmar du sovit och är väldigt katabol(muskelnedbrytande) när du vaknar upp.
Så länge du får i dig nåt för att bryta katabolismen kan du satsa på större måltid inom 1-2 timamr efter
nordland
2006-03-27, 11:22
En fråga!...
Tar du någon form av vitamintillskott före frukosten?. E-vitamin kan nämligen framkalla "akuta" spyor om det tas på tom mage...
tacka fan för att du spyr om du på morgonen, när kroppen inte hunnit vakna, trycker ned mat som du inte gillar.. Nej sluta upp me de och ät de som du gillar, då kommer du säkerligen slippa sånt där.
TheLoser
2006-03-27, 11:43
Knäääääckebröd! MUMMA!
Så idag hände det..
Jag har ofta fått klökningar, nära o spy, men har alltid lyckats hålla inne skiten. Men idag blev det för mkt hela frukosten rätt ner i toan. Så u är det nog dags att ändra på det..
1 glas juice
Gröt
Prottedrink
3 äggvitor
2 brödskivor axa sport med linfrö, smakar satan
Frågor:
Hur illa är det för resten av dagen när man kastar upp frullen?
Måste ha nytt bröd, nån som kan nåt grovt nyttigt bröd som också är gott? (inte polarkraft extrem)
Tack påförhand
skippa produkter med linfrön är mitt tips, det kan sätta igång magen ganska rejält
Jag hade väldiga problem när jag började äta frukost i samband med att jag började träna. Jag mådde illa ovh spydde flera gånger, men tvingade ner frukosten och har nu lärt mig att äta frukost och skulle nu inte klara mig utan. Håller mig pigg och glad hela dagen också *flex*
Skovmand
Skepparhalvor, rågkusar osv (runda, delade rågbröd)
Euroshoppers rågbröd
Herkules grovbröd eller vad det nu heter
Jag spydde också efter frukosten en gång. Efter det slutade jag äta gröt till frukost. Det är inte det att jag inte gillar gröt. Det är bara att man blir så proppmätt av det. Sen en stark kaffe på det så vart det direkt till toan. Nuförtiden äter jag fil och flingor.
Om man är gravid händer det att man mår illa på morgonen annars... :angel:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.