handdator

Visa fullständig version : Far Cry 2 - Crysis


Langster
2006-03-27, 09:30
Ladda hem dessa filmer!

Crysis (http://www.1up.com/do/download?cId=3147565)

Trodde fan inte det kunde bli så snyggt...

Marba
2006-03-27, 09:41
Sjukt imponerande...

Bite
2006-03-27, 09:43
Jahapp, då är det bara att börja budgetera för en ny spelmaskin.

Lasse Kongo
2006-03-27, 09:48
Det där spelet kan bli riktigt töfft, kommer till 360 med.

Lasse Kongo
2006-03-27, 09:49
http://xboxmovies.teamxbox.com/xbox-360-hires/2823/Cry-Engine-2-Demo-in-480p/

Baan
2006-03-27, 09:50
riktig bra grafik, sen får vi se hur resten blir :)

Lasse Kongo
2006-03-27, 09:53
riktig bra grafik, sen får vi se hur resten blir :)

Precis.

Jag själv ska i fortsättningen dra ner på mina förväntningar efter 2 rätt misslyckade spel i rad....

Ser dock fram emot Dead Rising o RE5 som fan *popcorn*

Langster
2006-03-27, 10:20
Det där spelet kan bli riktigt töfft, kommer till 360 med.
"The game is currently scheduled for release on the PC but we expect CRYSIS to follow the same path the Far Cry series did with Instincts." Står det på sidan du länkade till. Så det är inte säkert det kommer till 360. Ärligt talat så undrar jag om 360 skulle klara av den där grafiken...

Baan
2006-03-27, 10:23
"The game is currently scheduled for release on the PC but we expect CRYSIS to follow the same path the Far Cry series did with Instincts." Står det på sidan du länkade till. Så det är inte säkert det kommer till 360. Ärligt talat så undrar jag om 360 skulle klara av den där grafiken...

Tror inte det heller, 360 är bara hype, så snygg var inte ens grafiken när den ens kom.

King Grub
2006-03-27, 10:27
Ärligt talat så undrar jag om 360 skulle klara av den där grafiken...

Inte en chans.

Hursomhelst vill jag ha. Nu. Far Cry är en av mina favorishooters. http://smilies.vidahost.com/contrib/sarge/BoomSmilie_anim.gif

Snake
2006-03-27, 10:30
Jag minns med glädje det första spelet, jag var oslagbar i Multi-player :cool:

King Grub
2006-03-27, 10:31
Ettan är ett av dom få spel jag fått ta till God Mode för att klara (på svår nivå). Vulkankratern i slutet var inte direkt lätt.

Langster
2006-03-27, 10:38
Ettan är ett av dom få spel jag fått ta till God Mode för att klara (på svår nivå). Vulkankratern i slutet var inte direkt lätt.
Höll fan på att bli galen där!!
Ettan är ett av mina favoritspel också, 2:a efter HL2. Jag får hoppas på att det kommer till 360 ändå, för en dator som klarar det där har inte jag råd med! :(

Langster
2006-03-27, 10:40
Tror inte det heller, 360 är bara hype, så snygg var inte ens grafiken när den ens kom.
Bara för att, så tror jag inte PS3 fixar den där grafiken heller efter att ha sett realtime från PS3 (det var som jag misstänkte en bra bit ifrån de förrenderade filmerna som visades på E3).

Hobbes
2006-03-27, 10:40
O, väntar man två år till så blir det film av Far Cry (http://www.imdb.com/title/tt0400426/) med den gamla hjälten från Streets of Fire (http://www.imdb.com/title/tt0088194/).

Uwe Boll, en av de mest älskade regissörerna står för regi, kan bara bli bra :D

Baan
2006-03-27, 10:42
Bara för att, så tror jag inte PS3 fixar den där grafiken heller efter att ha sett realtime från PS3 (det var som jag misstänkte en bra bit ifrån de förrenderade filmerna som visades på E3).

Nädå, jag menade det inte heller något diss mot 360 specifikt, utan helt enkelt att det inte klarar av så bra grafik som man tror. Man får ändå se det som så att det tar ca 6 månader för grafikkorten för att bli dubbelt så bra som bästa kortet idag, så PC-prestandan ökar rätt fort :)

Lasse Kongo
2006-03-27, 10:44
Ni vet så mkt, tur vi har alla experter på kollo som kan sia in i framtiden =)

Själv väntar jag bara och ser vad som sker framtiden.

Langster
2006-03-27, 10:52
Nädå, jag menade det inte heller något diss mot 360 specifikt
Inte jag heller eftersom jag har en, jag är bara realistisk. :)
Jag tror dock att det kommer att komma en del riktigt snygga spel när spelutvecklarna lär sig använda alla processorer i den. Det fina med konsoler är ju att utvecklarna måste lära sig hur maskinen fungerar för att till slut klämma ut fina saker ur dem. Däremot tror jag inte att en portning av ett så imponerande PC-spel kommer att bli lätt att få till, om man inte gör om allt från början, vilket verkar osannolikt.

Garnax
2006-03-27, 10:59
Det totalt värdelösa med konsoller är att det tar ett par år innan
dom fått in tekniken och kan använda maskinvaran till max.

Då är ju dock maskinen gammal och grafiken iaf medioker.
Men då lanserar man en ny maskin och sen är man tillbaka på ruta 1.

PC ska det vara...

Förra årets snyggaste spel var lätt F.E.A.R och sådant vill man se mer av.

Baan
2006-03-27, 11:01
Det totalt värdelösa med konsoller är att det tar ett par år innan
dom fått in tekniken och kan använda maskinvaran till max.

Då är ju dock maskinen gammal och grafiken iaf medioker.
Men då lanserar man en ny maskin och sen är man tillbaka på ruta 1.

PC ska det vara...

Förra årets snyggaste spel var lätt F.E.A.R och sådant vill man se mer av.

ett argument för konsoller är dock att dom inte alls är särskilt dyra jämfört med en bra speldator, så skitsamma om spelen är lite fulare - man sparar en 10k :)

rQx
2006-03-27, 11:03
En annan gamade det på GF2 mx 400. Grafiken var inte jätte imponerande då kan jag säga.. Undrar om min trotjänare klarar detta :P .. Fast detta till trots så klarade man hela :) *stolt*!!

backflash
2006-03-27, 12:32
O, väntar man två år till så blir det film av Far Cry (http://www.imdb.com/title/tt0400426/) med den gamla hjälten från Streets of Fire (http://www.imdb.com/title/tt0088194/).

Uwe Boll, en av de mest älskade regissörerna står för regi, kan bara bli bra :D


nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooo *host* ooooooooooooooooooooooooooooo

http://www.penny-arcade.com/comic/2002/12/18

Nydelaw
2006-03-27, 12:37
Ettan är ett av dom få spel jag fått ta till God Mode för att klara (på svår nivå). Vulkankratern i slutet var inte direkt lätt.

Usch, jag som helt hade förträngt det! Skäms Grubben! Vulkankratern var inte bara svår, den var infernaliskt svår. Vill minnas att jag hittade ngt camp-ställe o pricksköt dom j*vlarna... Men fuskade gjorde jag inte ;) (kommer inte ihåg svårighetsgrad dock).
Far Cry är helt klart en av de bästa fps:en som finns, dock så tyckte jag de mer lr mindre omöjliga monstren förstörde endel (Men det säger jag bara för att jag skrek som en flicka varje gång de dök upp :D )

blekfet2
2006-03-27, 13:05
fan vad sugen jag blev på att lira Far cry igen....

zanzi
2006-03-27, 13:07
Precis.

Jag själv ska i fortsättningen dra ner på mina förväntningar efter 2 rätt misslyckade spel i rad....

Ser dock fram emot Dead Rising o RE5 som fan *popcorn*

Vilka två spel var det? Oblivion och någon annan?

Provat Geometry Wars förresten? Riktigt beroendeframkallande!

reinholdsson
2006-03-27, 13:14
Sjukt snygg grafik!

reinholdsson
2006-03-27, 13:22
Det totalt värdelösa med konsoller är att det tar ett par år innan
dom fått in tekniken och kan använda maskinvaran till max.

Då är ju dock maskinen gammal och grafiken iaf medioker.
Men då lanserar man en ny maskin och sen är man tillbaka på ruta 1.

PC ska det vara...

Förra årets snyggaste spel var lätt F.E.A.R och sådant vill man se mer av.

Ja, men jag tror att PC-spelsutvecklarna gör det lite väl lätt för sig ibland och är dåliga på att optimera, just för att de inte har några ramar för maskinvara etc. I övrigt håller jag med dig.

Papi
2006-03-27, 13:50
Ooh, det ser riktigt häftigt ut!

Ingen här som lirar PS2? Jag kör Shadow of the Colossus nu och det är otroligt snyggt. Imponerande vad de lyckats göra med en gammal PS2:a.

keffat_liv
2006-03-27, 14:21
Verkar många som har lirat farcry här och ändå var där aldrig någon på servrarna.... :/ skumt

Nydelaw
2006-03-27, 14:40
Verkar många som har lirat farcry här och ändå var där aldrig någon på servrarna.... :/ skumt
Jag vet inte hur det blev i de senare versionerna men version 1.0 var helt hopplöst i mp, man fick sänka grafiken till urk-vad-äckligt-fult-man-kan-göra-far-cry för att det inte skulle hacka, så jag gav upp...

blekfet2
2006-03-27, 17:00
Jag vet inte hur det blev i de senare versionerna men version 1.0 var helt hopplöst i mp, man fick sänka grafiken till urk-vad-äckligt-fult-man-kan-göra-far-cry för att det inte skulle hacka, så jag gav upp...




hade samma problem...men tyckte ändå det sög multi, singelp. var det asbra!

Daijmen
2006-03-27, 19:51
Ohhh dreggel... Med tanke på att Oblivion får dagens grymma datorer att gå ner på knä, undrar man ju vad för slags Nasadator som kommer att behövas för det spelet..

LarsK
2007-05-25, 06:07
När kommer spelet ut??? Hypat som fan är det men ingen vet när det kommer.

Det enda jag är rädd för är att spelet kommer bli väldigt kort. På ett par timmar har man klarat hela spelet.

zanzi
2007-05-25, 08:36
Enligt wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Crysis): Sep, detta året.

Lelle Pelle
2007-05-25, 10:38
När kommer spelet ut??? Hypat som fan är det men ingen vet när det kommer.

Det enda jag är rädd för är att spelet kommer bli väldigt kort. På ett par timmar har man klarat hela spelet.
I förra nummret av Level skrev de att efter halva spelet kommer man till istiden eller vad amn nu ska säga, och då beräknas man ha spelat minst 6 timmar.

Lexidos
2007-05-25, 11:23
åååh Far Cry som jag älskade så mycket.. vem ska jag behöva ligga med för att få en ny dator för att kunna spela 2:an?

shut teh face
2007-05-25, 13:54
Klart 360 kommer klara det, men grafiken kommer inte alls vara lika vass som för PC. Då är frågan om de gör sig besväret att ens släppa det?

Spelen till ps3 är idag inte ens i närheten av att använda alla resurser.

Tänk också på att det blir snyggare i regel på konsoler med mindre prestanda.

Lelle Pelle
2007-05-25, 13:55
Klart 360 kommer klara det, men grafiken kommer inte alls vara lika vass som för PC. Då är frågan om de gör sig besväret att ens släppa det?

Spelen till ps3 är idag inte ens i närheten av att använda alla resurser.

Tänk också på att det blir snyggare i regel på konsoler med mindre prestanda.
Det kommer ju endast till PC?

shut teh face
2007-05-25, 14:08
Det kommer ju endast till PC?

Det är ju inte bekräftat..

shut teh face
2007-05-25, 14:09
Ohhh dreggel... Med tanke på att Oblivion får dagens grymma datorer att gå ner på knä, undrar man ju vad för slags Nasadator som kommer att behövas för det spelet..
Well. Jag hade en E6300, 2gb ram och x1950xt, denna dator kostade cirka 8000 kr och jag körde allting på max i 1024 768 och hade rätt hög fps.

Grub kör väl allt på 1900* och 300 fps .. :devil:

stenis
2007-10-21, 18:33
Bump, till veckan kommer singleplayer demo ut om jag fattat hemsidan rätt.. Har inte spelat något dataspel på flera år, men detta spel ska faktiskt bli roligt att prova.. :)

mangemani
2007-10-21, 18:49
lär väl slänga ett öga på det om det kommer till xbox360

King Grub
2007-10-21, 18:50
Längtar!

360:n lär väl inte vara kraftfull nog att göra spelet riktig rättvisa.

shut teh face
2007-10-21, 18:58
Håller med.

Vad sitter du på för maskin nu Grub, kommer den klara Crysis?

Sitter själv med E6600, 2gb ram samt ett 8800 GTX.

King Grub
2007-10-21, 19:09
Jag har en QX6700, 8800GTX x2 och 4 GB RAM; det var bland det värsta man kunde skaffa i april när jag köpte den, och den skall nog klara Crysis när det kommer.

Überbiffen
2007-10-21, 19:22
Fast nu är väl FarCry 2 och Crysis två olika spel? :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Far_cry_2

http://en.wikipedia.org/wiki/Crysis

King Grub
2007-10-21, 19:32
Tror ingen visste det, när tråden startades.

shadowfire
2007-10-21, 19:40
Inte en chans.

Hursomhelst vill jag ha. Nu. Far Cry är en av mina favorishooters. http://smilies.vidahost.com/contrib/sarge/BoomSmilie_anim.gif

Ettan var läskigt beroendeframkallande. Utan tvekan en favorit.

mangemani
2007-10-21, 20:05
va folk verkar vara rädda för att det kanske ska komma till 360(?),tycker isf det bara är kul så man slipper punga ut flera tusen för en ny dator.

King Grub
2007-10-21, 20:32
Rädda? :confused: Det är väl bara så, att Crysis är optimerat för bättre hårdvara. Jämfört med en high-end PC kommer det att se mediokert ut på Boxen. Så är det ju bara; 360:n är inte hårdvarumässigt kapabel. Klart det är bra, att man kan spela spelet även om man inte har en rask dator, men det blir obönhörligen en nedbantad version, om programmakarna nu anstränger sig att göra ett så tekniskt avancerat spel som det verkar.

mangemani
2007-10-21, 20:50
ja,jag vet att xboxen inte har hårdvaran som krävs och jag vet att om det nu kommer till den så blir det en nerbantad version,det var inte det det handlade om,jag fick bara intrycket utav att folk menade "nej,det kan/får bara inte komma till 360" i deras inlägg.

Whistler
2007-10-21, 20:50
Jag tyckte ettan var grym tills det började komma monster och skit. Sånt förstör alltid bra spel. Får hoppas tvåan blir bättre. "Måste ha bättre dator"-hypen brukar inte vara så farlig heller...

Überbiffen
2007-10-21, 20:54
Jag tyckte ettan var grym tills det började komma monster och skit. Sånt förstör alltid bra spel. Får hoppas tvåan blir bättre.
Du lär nog inte bli besviken.

"Enemies will include human mercenaries and native animals, but sci-fi creatures such as the Trigens from Far Cry will not be featured."

krebbe
2007-10-21, 20:59
Utan för den delen ha spelat spelet i fråga så tycker jag OFTA spel som har så pass mycket bättre grafik än sina konkurenter brukar suga pung. Jag anser att det är det största felet med spelindustrin idag. Halva teamet som gör spelet brukar bestå av grafiker. Men snugg grafik/inget innehåll har ju uppenbarligen sin publik det också.

Men det kaske är något jag får dras med som är gammal gamer-räv som hyllar FF6(FF3) som det bästa spelet som gjorts någonsin.

mangemani
2007-10-21, 21:06
Utan för den delen ha spelat spelet i fråga så tycker jag OFTA spel som har så pass mycket bättre grafik än sina konkurenter brukar suga pung. Jag anser att det är det största felet med spelindustrin idag. Halva teamet som gör spelet brukar bestå av grafiker. Men snugg grafik/inget innehåll har ju uppenbarligen sin publik det också.

Men det kaske är något jag får dras med som är gammal gamer-räv som hyllar FF6(FF3) som det bästa spelet som gjorts någonsin.


håller med.
personligen vill jag inte klanka ner på alla nya spel,för vissa är faktiskt bra,men i stort sätt alla nya spel så är det grafiken som gäller,typ 90% grafik och 10% utav det som gör ett spel hållbart.

Chris
2007-10-21, 21:19
håller med.
personligen vill jag inte klanka ner på alla nya spel,för vissa är faktiskt bra,men i stort sätt alla nya spel så är det grafiken som gäller,typ 90% grafik och 10% utav det som gör ett spel hållbart.

Vilka nya spel tänker du på nu? Du kan väl nämna några?

agazza
2007-10-21, 21:24
Det är Crysis AI och fysik som kommer göra att det inte kommer till 360 (antagligen) blanda inte ihop det med grafiken, även fast den är grym.

Grub, hänger du på swec eller 64bit? med tanke på datorintresset?

King Grub
2007-10-21, 21:29
Nej, jag finner inget speciellt nöje i att diskutera hårdvara specifikt på dedikerade forum.

NiXPhoenix
2007-10-21, 21:34
Jag undrar om det kommer bli så snyggt, då menar jag alltså miljöerna.

Paradisömiljön verkar ha försvunnit till största delen, ser lite för kallt ut på bilderna. Samma sak med Far Cry 2, det har de flyttat till Afrikas savanner, ser mest rödtonat ut.

agazza
2007-10-21, 21:46
Nej, jag finner inget speciellt nöje i att diskutera hårdvara specifikt på dedikerade forum.

Du läser dig till rätt saker då? eller tar du bara det dyraste du kan få tag på?

Whistler
2007-10-21, 21:48
Du lär nog inte bli besviken.

"Enemies will include human mercenaries and native animals, but sci-fi creatures such as the Trigens from Far Cry will not be featured."

*cupid*

Chris
2007-10-21, 22:17
Jag undrar om det kommer bli så snyggt, då menar jag alltså miljöerna.

Paradisömiljön verkar ha försvunnit till största delen, ser lite för kallt ut på bilderna. Samma sak med Far Cry 2, det har de flyttat till Afrikas savanner, ser mest rödtonat ut.

Vad jag sett är det mycket strider i jungler/små byar. kolla denna film t.ex. http://www.gametrailers.com/player/19965.html

mangemani
2007-10-21, 22:24
Vilka nya spel tänker du på nu? Du kan väl nämna några?

farenheit är ju ett,hearts of iron 2 är ju ett till,total war spelen platsar nog också in på listan.
får/orkar jag tänka på saken lite mer så kommer jag säkert på flera.
farenheit var lite nytänkande när det kom ut och det gjorde det bra i mina ögon.
hearts of iron 2 håller LÄNGE,likaså total war spelen,spelglädje(när man väl har satts sej in i spelen) när det är som bäst.

stenis
2007-10-25, 16:48
Vilken tid idag släpps demot?

Devoid
2007-10-25, 18:20
För oss blir det väl imorgon. 13 timmar och ca 30 minuter kvar cirka.

Kolla på denna sidan http://www.crysisdemo.com/ de har uppdaterat den lite nu "The countdown will be tuned when EA & Crytek release official timing"

stenis
2007-10-26, 10:09
vafaen har dom skjutit upp releasen nu lr?

stenis
2007-10-26, 16:18
Ja nu har de ändrat tiden, 20h kvar, löjligt värre om de satt en tid för releasen och sen ska de hålla på och ändra tiderna.

Chris
2007-10-28, 00:04
Har sett en del från demot, sjukt vilken grafikmotor de byggt ihop.. så coolt att man kan kapa träd osv med vapnen!

stenis
2007-10-31, 00:37
Ja vad tycker ni som testat demot då?

Själv tycker jag det verkar riktigt lovande, grafiken är ju kanon och likaså spelkänslan kändes bra. Singleplayerdelen är väl inget som tilltalar mig direkt, har aldrig funnit glädjen i singelplayerspel, men det ska bli kul att testa multiplayerdelen när spelet släpps i november. Någon som vet hur multiplayerdelen är uppbyggd?

watertouch
2007-10-31, 01:58
Ja vad tycker ni som testat demot då?

Själv tycker jag det verkar riktigt lovande, grafiken är ju kanon och likaså spelkänslan kändes bra. Singleplayerdelen är väl inget som tilltalar mig direkt, har aldrig funnit glädjen i singelplayerspel, men det ska bli kul att testa multiplayerdelen när spelet släpps i november. Någon som vet hur multiplayerdelen är uppbyggd?


Njae det var rätt okej. Lite nördig med dräkten man kunde ändra modes på och att alla vapen kunde utrustas med det mesta(ljuddämpare,pilar, ficklampa)
Grafiken var rätt tuff, fast fick köra på "low" på allt för att få det att flyta på, iofs skriver dom att spelet är byggt för att hålla några år framöver.

Ger det en 7 av 10. Gillade inte känslan riktigt.

watertouch
2007-10-31, 02:08
Crysis that is och inte farcry 2

zanzi
2007-10-31, 08:47
Crysis that is och inte farcry 2
Förklarades tidigare i tråden:

Tror ingen visste det, när tråden startades.

Whistler
2007-10-31, 13:21
Jag blev inte så jäkla imponerad, mest för att det inte är så himla snyggt med allt inställt på low... *rolleyes*

Skådespeleriet är väl okej, och rörelseschematiken för NPC:erna är inte alls dumma. Dock stör jag mig på fiendernas röster och att man måste upp på högsta svårighetsgraden för att de koreanska fienderna ska prata koreanska (annars pratar de engelska).

Känslan i vapnen var helt okej, precis som i Far Cry. Kanske hade varit trevligt med lite mer "snärt" i vapnen när man hade ljuddämpare på, men det funkar som det är nu också.

Systemet med attachments och dylikt på vapnet var heeeeelt underbart! Så jäkla härligt, att inga spel före kommit på det!

Den där dräkten man har på sig tycker jag dock inte är lika kul. Tycker det förstör mer än det tillför att man kan bli starkare och snabbare. Dock är det kul med Cloaking-läget.

Vad jag hade velat se är spelet Deus Ex med den här motorn, då skulle vi haft något att snacka om!

Gällande fienderna så tycker jag de är lite väl korkade. Höjer man svårighetsgraden skadar de mer och tål mer, men de står likväl bara som fån och glor om man skjuter på dem över för långa avstånd etc.

Tidigare i tråden skrev Überbiffen följande citat (antagligen från utvecklarna själva):
"Enemies will include human mercenaries and native animals, but sci-fi creatures such as the Trigens from Far Cry will not be featured."

Har man spelat igenom demot och kollat videorna där ute ser man att detta absolut inte är sant, då det verkar finnas gott om robotar etc att fightas mot. *suck* *screwy*

Mitt betyg: 6/10, möjligen 7.5/10 om man har en fet dator så det blir värt att titta på.

:::EDIT:::
För övrigt stör jag mig på att man får skjuta femtioelva kulor på kroppen för att döda en fiende. Det enda sättet att klara sig är headshots.

Tror också att det kommer bli utomordentligt skitdåligt i multiplayer, för är spelet inte bra i single där man dessutom har en story som tillför element så lär det knappast bli bra i multi.

Devoid
2007-10-31, 18:49
Plus får demot för grafiken, även om jag absolut inte har någon värstingdator så lirar jag med allt på High förutom shaders som jag drar ner till Medium i 1024 upplösning. Gillar även att man kan ändra på vapnen, och dräktens Cloak funktion används väl i Delta-läget.
Fysiken är även den riktigt bra, träd som går sönder där de träffas, hus som kollapsar m.m. Ett stort plus är även att de skickade med sandlådan med demot, att byta ut de tråkiga jeeparna mot en tank och använda ett riktigt fett sniperrifle gör att man får ännu mer speltid än vad bara demot ger.

Några minus har det ju givetvis med som tex att det inte blir några kulhål i kropparna, och att man inte kan flytta kropparna när de är döda. Kan låta lite brutalt kanske men ett spel med sådan här fysik som inte utnyttjar det till fullo är ju bara fel. Det påstås att detta beror på Tysklands hårda lagar mot sådant här så de har helt enkelt gjort det mer "barnvänligt" skulle jag vilja påstå.

Detta kommer nog bli ett riktigt roligt spel och direkt efter jag lirat demot så förhandsbokade jag ett ex.

Baan
2007-10-31, 19:00
Plus får demot för grafiken, även om jag absolut inte har någon värstingdator så lirar jag med allt på High förutom shaders som jag drar ner till Medium i 1024 upplösning. Gillar även att man kan ändra på vapnen, och dräktens Cloak funktion används väl i Delta-läget.
Fysiken är även den riktigt bra, träd som går sönder där de träffas, hus som kollapsar m.m. Ett stort plus är även att de skickade med sandlådan med demot, att byta ut de tråkiga jeeparna mot en tank och använda ett riktigt fett sniperrifle gör att man får ännu mer speltid än vad bara demot ger.

Några minus har det ju givetvis med som tex att det inte blir några kulhål i kropparna, och att man inte kan flytta kropparna när de är döda. Kan låta lite brutalt kanske men ett spel med sådan här fysik som inte utnyttjar det till fullo är ju bara fel. Det påstås att detta beror på Tysklands hårda lagar mot sådant här så de har helt enkelt gjort det mer "barnvänligt" skulle jag vilja påstå.

Detta kommer nog bli ett riktigt roligt spel och direkt efter jag lirat demot så förhandsbokade jag ett ex.

1024 är bra låg upplösning. Jag och andra med större skärmar vill gärna köra nästan det dubbla, och då verkar Crysis äta dom bästa korten på marknaden ifall man ska ha allt möjligt på :/

Blir rädd när jag ser det här... http://www.tomshardware.com/2007/10/29/geforce_8800_gt/page13.html

Whistler
2007-10-31, 22:01
+1 på Baan.

Jag körde i 1280x1024. Kan inte minnas när jag körde så låg upplösning på ett spel sist.

I princip alla spel jag spelar kör jag i 2048x1536, och om det inte finns som val i inställningarna så kör jag 1600x1200.