handdator

Visa fullständig version : En film att längta till


skaparn
2006-03-27, 08:23
Jag hade helt missat att man gör en långfilm om Crockett och Tubbs. Denna serie var min introduktion som barn till hur snutar i Amerikat utförde sitt arbete. Mycket lärorikt.

Miami Vice (IMDB) (http://www.imdb.com/title/tt0430357/)

Plot Outline: Vice detectives James Crockett and Ricardo Tubbs take on the Florida drug world

Piranha
2006-03-27, 08:26
Jag hade helt missat att man gör en långfilm om Crockett och Tubbs. Denna serie var min introduktion som barn till hur snutar i Amerikat utförde sitt arbete. Mycket lärorikt.

Miami Vice (IMDB) (http://www.imdb.com/title/tt0430357/)

Plot Outline: Vice detectives James Crockett and Ricardo Tubbs take on the Florida drug world


Men sicka sopor de tog som skådisar.

Colin Farrell .... Det. James 'Sonny' Crockett
Jamie Foxx .... Det. Ricardo Tubbs

King Grub
2006-03-27, 08:29
Med tanke på hur inspelningen gått och Farrells divalater och problem lär det märkas på filmen, på ett negativt sätt.

Hobbes
2006-03-27, 08:33
Jag hade helt missat att man gör en långfilm om Crockett och Tubbs.[/URL]



Japp, men det är ingen fara :D

Växte själv upp med serien, gillade att deras boss i ett avsnitt helt plötsligt kunde kampsport. Faktum kvarstår, filmen lär vara en skön remake av en gammal serie!

skaparn
2006-03-27, 08:34
Men sicka sopor de tog som skådisar.

Colin Farrell .... Det. James 'Sonny' Crockett
Jamie Foxx .... Det. Ricardo Tubbs

Jo, men Sonny måste vara snygg och älskad av flickorna. Det Farrell saknar är dock grabbarnas dyrkan, för att det ska vara Miami Vice ska alla vi killar vilja vara exakt som Crockett och jag kommer aldrig vilja vara som Farrell.
Foxx har jag åsikt om, jag tyckte han var bra i Collateral (visst heter den så den där med Tom Cruise?).

Vem/vilka hade varit bättre i rollerna, förslag?

Piranha
2006-03-27, 08:44
Jo, men Sonny måste vara snygg och älskad av flickorna. Det Farrell saknar är dock grabbarnas dyrkan, för att det ska vara Miami Vice ska alla vi killar vilja vara exakt som Crockett och jag kommer aldrig vilja vara som Farrell.
Foxx har jag åsikt om, jag tyckte han var bra i Collateral (visst heter den så den där med Tom Cruise?).

Vem/vilka hade varit bättre i rollerna, förslag?

Som jag ser det är båda två för unga och pojkaktiga.

Bättre förslag ... låt mig tänka.

skaparn
2006-03-27, 08:54
Som jag ser det är båda två för unga och pojkaktiga.

Bättre förslag ... låt mig tänka.

Jag brukar reflexmässigt föreslå Henry Rollins eller Bruce Willis (Die Hard-Bruce, inte Hudson Hawk-Bruce) till alla roller, men de gör sig nog inte här.

High1ander
2006-03-27, 09:18
Michael Mann
Min absoluta favoritregissör. Ingen kan slå den tyngd han kan få in i en scen. Hans musikval är briljanta, ohhh...
Med tanke på hur inspelningen gått och Farrells divalater och problem lär det märkas på filmen, på ett negativt sätt.
Har nu väntat skitlänge på denna film (sen Collateral kom ut), och är rädd att just Farrells knarkande och viktändringar ska sabba filmen. Men Mann är en sådan perfektionist att han kommer drilla skiten ur Farrell, så det löser sig!

Mann skapa ändå serien Miami Vice, så om någon ska göra film på det så är det han.
Heat är helt underbar. Insider är grym. Last of The Mohicans slut är grymt. Manhunter är intressant. Ali är snygg. Collateral är brutal. Miami Vice har mycket att leva upp till.

Hobbes
2006-03-27, 11:00
Michael Mann
Min absoluta favoritregissör. Ingen kan slå den tyngd han kan få in i en scen. Hans musikval är briljanta, ohhh...

Har nu väntat skitlänge på denna film (sen Collateral kom ut), och är rädd att just Farrells knarkande och viktändringar ska sabba filmen. Men Mann är en sådan perfektionist att han kommer drilla skiten ur Farrell, så det löser sig!

Mann skapa ändå serien Miami Vice, så om någon ska göra film på det så är det han.
Heat är helt underbar. Insider är grym. Last of The Mohicans slut är grymt. Manhunter är intressant. Ali är snygg. Collateral är brutal. Miami Vice har mycket att leva upp till.

Håller med dig om Mann, upptäckte honom för många år sedan långt innan Heat och de andra filmerna. Han gjorde en film med en gammal favorit Peter Strauss som hette The Jericho Mile (http://www.imdb.com/title/tt0079366/), jag tror den hette Dröm milen på svenska. Sen givetvis den bästa versionen Manhunter, inte den nya skiten, en ripp rakt av utan själ! En mycket ung William L. Peterson aka Grissom CSI, gjorde förstås rollen som Will i den första versionen. (Sen hade de en tiger nedsövd i den första oxå :D )

Så när vi nu pratar Miami Vice som inte är någon nyhet så förväntar jag mig bara linne kavajer och barfota i lofers så är jag nöjd...jo, lite sköna rytmer a la inledningen och en gammal hederlig Testarossa (som jag vill minnas var en kitcar, har jag fel?????).

Sonny
2006-03-27, 12:47
Miami Vice är utan tvekan en utav de bästa serier som visats. Sonny, vilken underbar karaktär. Jag ser verkligen inte fram emot filmen då den med största sannolikhet aldrig kan ha den känsla osv. som serien hade.

Jay-Z
2006-03-27, 12:49
När jag tänker på Miami Vice får jag alltid bilden i huvudet av tjejen i bikini som går/studsar i takt till musiken.


Pirre: Foxx ung och pojkaktig. Var det ett sätt att säga att du är ung och pojkaktig då han är född -67 och därmed är äldre än du? ;)

Kwon
2006-03-27, 14:53
När jag tänker på Miami Vice får jag alltid bilden i huvudet av tjejen i bikini som går/studsar i takt till musiken.


Det var också den del av vinjetten jag minns bäst då Miami Vice gick första gången. Först slungar han iväg bollen, sen ser man brudarna o sen några rosa flamingos.

Sen gick jag o la mig för det var skola nästa dag.

-

För mig känns det som att ingen kan göra Crockets roll rättvisa, mer än Don Johnson (som är för gammal nu).

Farrel är säkerligen kvinnornas favorit, men killarna tyckte ju Don Johnson var tuff åsså, det tror jag inte de tycker Farrel e.

Jamie Foxx är ju verkligen annorlunda och skiljer sig en hel del från Philip Michael Thomas, då den film JAG förknippar Jamie Foxx med bäst är den där NFL-rullen (Any Given Sunday) OCH den där komedin Booty Call (där han spelade mot Viveca A Fox) från 1997.

Har svårt att se honom som Ricardo Tubbs.

-

Men med tanke på dagens aktuella populära skådisar i Hollywood så kan det säkert vara svårt att hitta personer för rollerna då de måste vara karismatiska, redan kända och populära, då de ej vågar stoppa in no-names i denna sk smash-hit.

Juliette
2006-03-27, 14:58
Måste se filmen sen när den kommer. Älskar Miami!

Jag bodde i Miami när serien spelades in. Jag kände brorsan till han som var ansvarig för båtarna till Miami Vice, så vi fick komma och titta på vid flera av inspelningarna.

De skrek efter statister, men vi fick tyvärr inte vara det pga vi inte hade greencard *grr27*

Fick iaf hälsa på Don Johnson och Philip Michael Thomas.. alltid nåt.. :(

Kwon
2006-03-27, 15:01
Julie, du har varit med förr med andra ord, ingen dununge :) :thumbup:

Noodles
2006-03-27, 15:31
Kul att Michael Mann regisserar den. Hade känts fel med en annan regissör.

Undrar bara hur mycket 80-talskänsla som får vara kvar. Jamie Foxx känns som ett bra val att spela Tubbs. Håller med om att Colin Farrell känns lite för ung för Sonny Crocket.

Självklart hade den optimala skådespelarduon varit Adam Sandler och Will Smith. Man kan inte få allt här i världen.

Kwon
2006-03-27, 17:29
Adam Sandler som Sonny Crockett e ju lite nytänkande! :laugh:

Hur tänker du då?

Sonny
2006-03-27, 18:28
Jag bodde i Miami när serien spelades in. Jag kände brorsan till han som var ansvarig för båtarna till Miami Vice, så vi fick komma och titta på vid flera av inspelningarna.

Fick iaf hälsa på Don Johnson och Philip Michael Thomas.. alltid nåt.. :( :bow: :bow: :bow:

Piranha
2006-03-27, 19:06
När jag tänker på Miami Vice får jag alltid bilden i huvudet av tjejen i bikini som går/studsar i takt till musiken.


Pirre: Foxx ung och pojkaktig. Var det ett sätt att säga att du är ung och pojkaktig då han är född -67 och därmed är äldre än du? ;)


Ja pojkaktig :-)

Iaf, jag sågar filmen på förhand och önskar man kan låta bra saker förbli bra å inte sabba dem med sämre kopior i nyare tappning ( Enda undantaget där är Star Trek )

Baan
2006-03-27, 19:06
Ja pojkaktig :-)

Iaf, jag sågar filmen på förhand och önskar man kan låta bra saker förbli bra å inte sabba dem med sämre kopior i nyare tappning ( Enda undantaget där är Star Trek )

eller tecknade sagan om ringer filmerna :D

Piranha
2006-03-27, 19:08
eller tecknade sagan om ringer filmerna :D


Jag gillade dem :-)

Krokodil
2006-03-27, 19:31
Jamie Foxx var brutalt bra i "Ray". :bow:

Noodles
2006-03-27, 22:00
Adam Sandler som Sonny Crockett e ju lite nytänkande! :laugh:

Hur tänker du då?

Han har redan 80-talsrutinen sedan Wedding Singer. I den filmen finns så många referenser till Miami Vice att Sandler skulle dominera.

Visst var det så att Michael Mann bara regisserade pilotavsnittet till MV? Eller minns jag helt fel?