handdator

Visa fullständig version : Vitbältestävlling i BJJ


hangatyr
2006-03-27, 06:53
Copa estreantes gick av stapeln igår i Norrköping. Från klubb kom 9 pers för att tävla, flera av dem gick sina första matcher. Tvälingen som sådan var faktiskt ganska välorganiserad, något som är allt för ovanligt i kampsportsverige.

Vår klubb åkte hem med 6 medaljer, varav tre var guld! Bäst av allt var att min Flickvän Maria tog guld i sin viktklass, trots att hon varit sjuk och inte kunant träna på över en vecka!!!


Som en liten bonus blev vårt team (BRASA jiu jitsu) utmnämnt till bästa team!!! :thumbup:

hangatyr
2006-03-27, 07:17
Glömde gratulera:
Ida, Mikaelax2, Buddha för medaljerna.

Dipshit
2006-03-27, 07:23
är ni helt gröna?

alltså har vitt bälte i BJJ samma rang som i de flesta kampsporter?

grattis anyways! :thumbup:

hangatyr
2006-03-27, 07:26
är ni helt gröna?

alltså har vitt bälte i BJJ samma rang som i de flesta kampsporter?

grattis anyways! :thumbup:

jag har inte vitt bälte, men jag var med och tittade/coahade lite.
Vitt bälte i BJJ har man ofta längre tid än inom andra kampsporter.

Tomten
2006-03-27, 08:37
Är de inte bara i västvärlden vi kör med många olika bälten? Asiaterna har väl bara vitt och svart bälte (i princip alla kampsporter)?

kharon
2006-03-27, 08:43
Brasa jiu jitsu är väl bröderna Vieiras klubb?

hangatyr
2006-03-27, 09:02
Brasa jiu jitsu är väl bröderna Vieiras klubb?

ja.
det finns ett gäng brasaklubbar i brasilien, smat ett tiotal filialer i sverige och danmark.

kharon
2006-03-27, 11:03
ja.
det finns ett gäng brasaklubbar i brasilien, smat ett tiotal filialer i sverige och danmark.

Cool, kanske ni har brasilianska tränare också?

Axel
2006-03-27, 12:12
Nice.. Hade nåra polare som var med men det verkade inte gått så bra. kan man tävla i en sådan tävling även om man inte kör BJJ?? Kör en del SW men tävlingarna kommer alltid så olägligt..

JoelR
2006-03-27, 12:19
Är de inte bara i västvärlden vi kör med många olika bälten? Asiaterna har väl bara vitt och svart bälte (i princip alla kampsporter)?
Från början så var det bara svart och vitt som gällde. Nu är det väl olika från system till system.

hangatyr
2006-03-27, 12:23
Cool, kanske ni har brasilianska tränare också?

brasilianska,svenska.

jag har tränat tillsammans med vieira-brorsorna bland annat.

hangatyr
2006-03-27, 12:24
Nice.. Hade nåra polare som var med men det verkade inte gått så bra. kan man tävla i en sådan tävling även om man inte kör BJJ?? Kör en del SW men tävlingarna kommer alltid så olägligt..

bjj och SW är ju samma sak, fast man har mer kläder på sig i BJJ, så det är klart du kan det, om du skaffar en bjj-dräkt.

Kwon
2006-03-27, 14:56
GRATTIS HANGIS + Hälft! :thumbup:

hangatyr
2006-03-27, 15:01
GRATTIS HANGIS + Hälft! :thumbup:

tackar!
den som ska ha grattis är Maria, jag stod bara och skrek vid sidan av mattan denna gång.

Kwon
2006-03-27, 15:03
Ja, men jag tycker mig känna dig bättre än maria, därför GRATTIS HANGIS + HÄLFT! och en vinst för Maria måste väl kännas som en vinst för Hangis? :)

Men om du vill så!

GRATTIS MARIA! :thumbup:

hangatyr
2006-03-27, 15:04
Ja, men jag tycker mig känna dig bättre än maria, därför GRATTIS HANGIS + HÄLFT! och en vinst för Maria måste väl kännas som en vinst för Hangis? :)

Men om du vill så!

GRATTIS MARIA! :thumbup:

:thumbup: :)

ja, det känns sjukt roligt att det gick så bra för henne!!!