handdator

Visa fullständig version : plastikoperationer hur bra


snelhest
2006-03-27, 01:40
hej jag undrar hur bra dagens plastikoperationer funkar. Skulle en helrenovering av nyllet kunna göra mig som är skitful till en pudding? Är beredd att lägga obegränsat monetära resurser... Känns meningslöst att styrketräna när man ändå är ful. *screwy* eller ska jag ge upp och flytta ut i skogen istället långt ifrån allt och alla :(

Zakath
2006-03-27, 02:13
Vadan denna utseendefixering? Tror du verkligen inte man kan leva i ett lyckligt förhållande bara för att man inte har utseendet på sin sida?

Jag tror nog du skulle tjäna otroligt mycket mer på att arbeta på ditt självförtroende och din inställning än en plastikoperation.

Lycka till i framtiden! :)

Metal_boy_
2006-03-27, 02:37
Är det du på avatarn?

nemd
2006-03-27, 02:46
Är det du på avatarn?


Haha, jävligt kul faktist. Men passar sig inte här jao.


Säger som zakath. Försök pusha på ditt självförtroende och självkänsla lite mer än att lägga pengar på sånt där. Vet att det är svårt, tyvärr. :(

Men oftast sitter sånt där på insidan och tror ändå inte operationer kommer hjälpa dig fullt ut. Är man ful så får man spela på snällhet, utstrålning och en jävligt snygg och rippad kropp. :) Go for it..

/En skitful nemd med världens "bästa" självförtroende..

Timme
2006-03-27, 08:04
*cry*

Jag blev rörd när jag läste denna tråden. Men ibland kan man tyckta att det är orättvist att vissa får bli skit snygga medan andra inte får det. Jag tycker inte att du ska flytta ut til skogen.

ante
2006-03-27, 08:34
Det tar ju ett tag innan man tycker om sig själv, och det lär man sig oavsett hur man ser ut.
Fokusera på att stärka ditt självförtroende på andra fronter, det ger dig mer än att lägga dig under kniven.

Nina L
2006-03-27, 10:20
Plastikkirurgi är oerhört kostsamt och inte riskfritt. Som kille tycker jag att man skall ta det speciellt försiktigt med operationer eftersom man lätt ser onaturlig ut, vilket ni har svårare att komma undan med än vi tjejer har. Först och främst tycker jag att man skall vänta tills man är vuxen, och verkligen försöka tycka om sig själv som man är. Komplex har en tendens att försvinna med tiden. (Själv dolde jag rumpan under långa herrtröjor tills jag blev 18)

Det som händer när man opererar sig är, speciellt om man har dåligt självförtroende från början, att man börjar se saker som man inte såg innan. Man letar fel, och hittar ständigt nya saker som behöver rättas till. Jag är ju opererad själv och visst ser jag snyggare ut i spegeln nu (enligt mig själv) än jag gjorde tidigare, men den största delen av tiden spenderar man trots allt inte framför spegeln och då känner man sig precis som vanligt. Du ändrar alltså bara ditt yttre. Det inre, och ditt sätt att se på dig själv kommer högst troligen att vara detsamma. Jag tycker att om man har något drag som man inte kan acceptera hur man än försöker så är det ok att rätta till detta. Att göra en helrenvoering när man är missnöjd med det mesta känns mer osäkert.

Alla är olika "snygga" och jag tror inte att utseendet har speciellt mycket att göra med hur snygg man känner sig. Det mesta sitter i huvudet. När det gäller hur pass bra plastikkirurgi är så beror det helt på vilken operation det gäller. De har olika svårighetsgrad. Det du skrev om att det skulle vara "meningslöst att styrketräna när man ändå är ful" låter helt bakvänt. Om man tycker att det är viktigt att se bra ut så skall man ju göra det mesta av vad man har, och en vältränad kropp gör en jätteskillnad. Sen skall du inte heller glömma bort att trevliga människor blir "snygga" för att man tycker om den. Och att det syns om man trivs med sig själv.

Tolkia
2006-03-27, 10:22
(...) Insiktfull text (...)
Lyssna på Nina L. Noga.