handdator

Visa fullständig version : En onödig tråd...


nemd
2006-03-27, 00:55
Hej nu skriver jag en onödig tråd som kan ignoreras av dem som inte gillar onödigt gnäll. Jag kan inte sova. Har massa tankar i huvet nu som flyger omkring som en flock med fåglar. Jag får inte bort dem, de bara förvirrar mig.

Vet inte varför jag skriver här egentligen, men jag vill snacka med nån eller få ur mig någe skit. Ingen på msn inne och ingen vaken och har inte tid hos psykologen förns om en vecka.

Jag gillar inte mitt praktikjobb på någe sätt, men endå inte så mycket så att jag inte kan stå ut. Jag vill ha ett riktigt jobb nu, är ju snart 18 och börjar vilja flytta hemifrån ju. Men vad vill jag jobba med? Vill jag jobba? Vart ska jag jobba? Jag vill leva också, har missat så mycket av mitt liv känner jag. Men hur vill jag leva och vart. Hmm..

Ja asså så får jag ideer att dra till Götet imorrn och gå till skolan och "säga upp" mig därifrån. Men då ryker bidraget och pengar. Har fått bra kontakt med pappa igen och inte träffat han på länge samt min kusiner. Som är grymt sköna och som jag trivs med. Men kan jag hitta jobb där, vill jag jobba där, vill jag dit? Lixom hur vet jag. Ska jag bara lämna allt det här hemma, eller ja allt och allt, är ju inte så mycket men tänker väl mest på mor min.

Funderar på att åka dit och kanske inte söka jobb eller liknande på kanske 1 halvår. Tänka lite, kolla upp valmöjligheter osv. Men är det bra? Hur kommer det gå, det är ju bra att jobba. Behöver ju pengar och så. Fan det är så mycket om hur jag ska leva i framtiden som ploppar upp. Så sjukt svårt. Och så många tankar på en gång så dem ryms inte i min ointiligenta minihjärna. Suck på detta.

Kommer jag våga söka jobb ens, kommer jag banga ur med allt annat tjafs i det verkliga livet, svettas ihjäl och ha en hjärtklappning som nästan leder till hjärtstillestånd och så att det börjar snurra i huvet och sen skita i det.

Jag vet inte riktigt asså, jobbigt när sånt skit ska komma till en, det går inte att sova, tankarna är där hela tiden om allt och massor och mer därtill. Inte skrivit ner allt här då mycket är sånt jag enbart snackar med hjärntvättarn om. När man försöker tänka på anntat så ligger detta och kör i bakgrunden. Som små bakgrundsprogram som tar upp minne. ^^

Uhhääähhahhhhhhhhhhhh.....

Mago
2006-03-27, 01:02
Plugga. :)

Jobba ska du göra hela livet sen..
Efter att man jobbat lite så inser man hur bra man har det när man pluggar.

Acer8m
2006-03-27, 01:05
Ett tips som jag utövat sen jag var.. 14 när det började gå tungt..

Ta mååånga djupa andetag.. Sätt på lugnande musik.. oavsett om det är Korn lr Mozart..

Om du känner att du inte vill posta alla dina tankar här.. öppna notepad och sätt dig och bara skriv av dig alla funderingar, tankar å åsikter. Du kan tillomed ha egna konversationer på pappret med dig själv om du känner för det... Skriv ner en fråga och försök sen svara på den... Spara anteckningarna och när du känner dig lite skev lr vilsen gå tillbaka och läs igenom.. Gå även igenom gammla notes så du kan se att du kommit någon vart i tänkandet...

Detta funkar skitbra för mig... Dock skriver ja alltid på Engelska av nån anledning..
Funkar alltid för mig, att skriva ner alla tankar och frågor och svara på dem.

Ser mitt huvud som en dåligt packad ryggsäck. Att jag först måste tömma den, ( skriva ner allt) sedan gå igenom innehållet ( läsa igenom ) och sen packa allting lite vettigare.. ( reflektera, komma fram till saker och gå vidare.. )


Detta är lite av vad jag brukar göra...

Skadar ju inte ibland att dra ut å festa med kompisarna.. men en söndagsnatt kan de bli tight..

Och ta några djupa andetag till.. Du är ju förfan bara 17.. Tro mig.. Stressa och må dåligt kan du höra hela livet.. So relax alittle...

Mvh!

EDIT: Som ovanstående sa.. PLugga är aldrig fel.. Att jobba är kul i ca.. 6 mån - 1 år. Sen börjar man tröttna på enformigheten och vill lära sig saker.. Stay in school säger ja.. Är guldvärt att ha folk i sin egen ålder runt om sig..!

Shit va ja saknar skolan... *cry*