handdator

Visa fullständig version : Svank


general
2006-03-26, 22:57
Hej jag har verkligen problem med min kropp. Inte fysiskt men psykiskt. Jag måste kolla i speglar hela tiden hur mycket min röv sticker ut. Jag har en extrem svank och undrar hur jag får bort den?



http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=29194&stc=1

Cypher
2006-03-26, 23:01
Det där är väll långt ifrån extrem svank?

TheLoser
2006-03-26, 23:08
Vart stack röven ut sa du?

oggen
2006-03-26, 23:11
Jag tycker inget ser extremt ut.. Du ska kolla på stykelyftare dom har riktiga ankrövar *rolleyes* Men om du vill träna svanken så kör mark i alla dess olika former det har hjälpt mig mycket att träna upp ländryggen (svanken)..

fonzie
2006-03-26, 23:13
Självbild.. *screwy*

Rock'nRoll
2006-03-26, 23:15
Haha, röven sticker ut.. Du skulle se min.. Då skulle du genast bli nöjd med dig själv :)

hattfan
2006-03-27, 00:11
Stora rövar = stora män

Kolla bara på einstein, en mycket stor man!

Vadå röven sticker ut och mycket svank, get a hold on yourself woman!

Mago
2006-03-27, 01:28
Varken mycket svank eller utstickande röv.

jim
2006-03-27, 07:52
gud det var den minst verklighetsbaserade självbilden jag har hört sen en snubbe på 180 och 55kg sa "jag har aldelles för tjocka armar :("

Zerom
2006-03-27, 10:13
Skulle din röv sticka ut mindre skulle du inte ha någon röv.

general
2006-03-27, 16:31
Så felet är i min skalle? Kommer ihåg att någon sa något till mig förr och det har eggat sig fast. Men en annan sak jag tycker är konstigt, varför ser man ingen skillnad själv när man går ner i vikt? Det är alltid någon annan som märker det :S

grabben i skogen
2006-03-27, 17:24
lustigt att ingen sagt det innan, men du har en extremt dålig hållning!

general
2006-03-27, 17:28
Där slappnade jag av helt för att det skulle synas bäst. Jag går vanligtvis inte omkring sådär.

general
2006-03-27, 22:48
Vad är det jag ska rätta till i min hållning? Tacksam för svar.

BigForre
2006-03-27, 22:55
Du saknar svank pojk...

jim
2006-03-28, 05:49
Vad är det jag ska rätta till i min hållning? Tacksam för svar.


Jag skulle föreslå träning av mage och korsrygg och hela den regionen. Träna mage och exempelvis marklyft på gymmet och kombinera det med balanserande övningar såsom fria knäböj. Personligen tycker jag nästan att det handlar mer om att träna upp balansen i regionen än att stärka muskulaturen aktivt, men det är nog individuellt.

Det är bra att träna också för bara träningen i sig har en rätt stor sockerpillereffekt :)

general
2006-03-28, 06:25
Ska man tänka på att sträcka på sig till vardags? Läste någonstans rak i ryggen ner med axlarna bröstet fram lite och armarna bakåt

Wikner
2006-03-28, 08:40
Ska man tänka på att sträcka på sig till vardags? Läste någonstans rak i ryggen ner med axlarna bröstet fram lite och armarna bakåt

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11249

Gr8 Muscles
2006-03-28, 15:49
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11249

Inte dumt. Är det fler än jag som inte kan spara Worddokumentet i det inlägget?

general
2006-03-28, 16:10
Har börjat tänka på hållningen nu. Istället för att gå och krypa ihop och "skämmas" har jag börjat räta på mig mer och gå som en karl. Även när jag sitter sitter jag med hela ryggen mot stolstödet istället för att halv ligga på stolen. Har gått så här hela dagen nu och känner att det stramar upp längst ryggen, strax nedanför skulderbladen känns det som, gott tecken?

jim
2006-03-29, 09:00
Har börjat tänka på hållningen nu. Istället för att gå och krypa ihop och "skämmas" har jag börjat räta på mig mer och gå som en karl. Även när jag sitter sitter jag med hela ryggen mot stolstödet istället för att halv ligga på stolen. Har gått så här hela dagen nu och känner att det stramar upp längst ryggen, strax nedanför skulderbladen känns det som, gott tecken?


du kan nog få lite spänningar i axlar och nacke eftersom du går runt och spänner dig hela tiden för att hålla ryggen uppe, inte världens mest naturliga sätt att vara rak i ryggen kanske, men det är antagligen övergående =) jag tvivlar på att du får en perfekt hållning bara av att gå runt och tänka på det men det är säkert halva jobbet..

general
2006-03-29, 16:14
Hörde att man ska tänka på det i början sen efter ett tag behöver man inte tänka på det. Man får väl träna lite rygg osv.

general
2006-04-11, 09:47
Mitt självförtroende är helt åt helvete. Ibland kommer en gnutta tillbaka och jag tycker inte att jag svankar särskilt mycket. Men 90% av tiden tycker jag att jag gör det. Hade tänkt att träna lite mage och stretcha dom musklerna det kan bero på.

keffat_liv
2006-04-11, 13:05
Mitt självförtroende är helt åt helvete. Ibland kommer en gnutta tillbaka och jag tycker inte att jag svankar särskilt mycket. Men 90% av tiden tycker jag att jag gör det. Hade tänkt att träna lite mage och stretcha dom musklerna det kan bero på.

asså du har ingen svank alls, ska vi andra MED svank behöva lägga upp bilder på hur en svank ser ut eller? som folk har sagt så skulle du ha mindre röv så hade du inte haft någon.

grabben i skogen
2006-04-11, 18:18
Mitt självförtroende är helt åt helvete. Ibland kommer en gnutta tillbaka och jag tycker inte att jag svankar särskilt mycket. Men 90% av tiden tycker jag att jag gör det. Hade tänkt att träna lite mage och stretcha dom musklerna det kan bero på.


Har man inte problem så skapar man sig det verkar vara din filosofi. VIll du komma tillrätta med din självbild så ska du nog satsa på terapi istället. För du kommer förmodligen alltid ha komplex över något. Är det inte svanken så är det ex vis stora fötter etc etc.

Åse Columbus
2006-04-12, 18:45
Inte dumt. Är det fler än jag som inte kan spara Worddokumentet i det inlägget?

sidan som worddokumentet var på finns inte längre.....du får kopiera txten själv o skapa ett dokument .....capice?

Tenzu
2006-04-23, 03:58
Som alla sagt, det där är ingen svank alls knappt, exempel på lite kraftigare svank kan ses på t.ex. Niklas Skoog http://www.landskronabois.com/images/nyhetsbilder/skoog_chanko.jpg , ser du skillnaden mot dig?

general
2006-04-27, 16:57
Haha :) Härligt att se att det finns personer som är värre än mig. Men han är väl elitfotbollsspelare så han får brudar på den vägen.

Lakestone
2006-05-02, 12:44
Du har fan nada svank, du ska se min ;D

Samboy
2006-05-02, 22:34
hur fan kan du tycka att du har svank pojk! du ser rakare ut än rakast! Skaffa svank istället! så får du en lite putrumpa som brudarna tycker om! och ser bättre ut i jeanse också än att vara plattskärt. Damn man! inget att oroa sig över! Men inbilla dig inte att du har svank.. du som kollar i spegeln så mycket är mer anorexia folk som gör! du kanske har svankorexia? :P nää fan inbilla dig inte saker o ting ! du har ingen svank!

Liten Men Fet
2006-05-02, 23:53
Mitt självförtroende är helt åt helvete. Ibland kommer en gnutta tillbaka och jag tycker inte att jag svankar särskilt mycket. Men 90% av tiden tycker jag att jag gör det. Hade tänkt att träna lite mage och stretcha dom musklerna det kan bero på.

Träna magen men stretcha INTE magmusklerna utan höftböjarna. Det motverkar svank, inte för att du har någon alls.

chaffisen
2006-05-03, 01:25
Bilden lutar ju iofs så det ser ut som svanken är mindre *innocent*

timoat
2006-05-03, 07:41
Kom igen nu grabbar, allt är relativt. Tycker man att man har svank så skiter man ju i hur alla andra har mer svank, eller hur? Ni låter som min farsa:

"Vadå jag, tjock? Kolla på amerikanarna! Jag är smal jämfört med dem!"

Tyvärr har jag inga övningar som kan hjälpa dig, men jag skulle kunna tänka mig att sit ups liknande övningar och CORE (inre magmuskulaturen) skulle vara bra.